Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1046 ggr
[Puddingpastejn]
0

Aggressiv runt boet

Min lilla Lycka har blivit alldeles knasig. Hon är 3 månader nu. Och hon har börjat att vakta sitt, eller sina (hon boar helt frenetiskt i allt hon hittar) bon. Så fort jag kommer nära eller lyfer och städar runt så rusar hon fram och nafsar i fingrarna på mig. Inte en gång, utan upprepade gånger tills jag aktar mig. Det är bara runt boet hon är sån, sitter hon i burgallret eller är ute är hon hur lugn och söt som helst. Vad kan detta vara? Om möss nu kan vara det, kan hon vara skendräktig?

Tack för svar!

StillaSinnet
0

Hon låter stressad…bor hon ensam?

Jag har inte hört talas om skendräktiga möss faktiskt men de borde ju kunna vara det Obestämd

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Puddingpastejn]
0

#1 Nej hon bor med 2 andra flickor.

jauchzet
0

#1 Är det utanför boet hon är sådan eller är det när hon är i boet och du prasslar utanför? Jag skulle iaf anta att hon blir rädd eller irriterad för min mus Bacon är sån om jag inte visar att "här kommer jag med handen". Hör hon bara prassel som t.ex. närmar sig öppningen till boet så verkar hon bli rädd och anfaller för att försvara sig. Du kan ju alltid prova och se om det kan bero på att hon inte riktigt förstår att det är du. Det är absolut inga problem med min Bacon så länge jag rör handen försiktigt runt boet och visar att det är jag. Då kommer hon ut och nosar istället. Bacon var inte heller sån ifrån början, det kom när hon blev lite äldre…

Ratata
0

Min Snlowball uppför sig så också. Är man med handen i buren och pillar så kan hon komma fram och hälsa på en med en "tooth hug". et gör ju inte ont, men är man inte berädd på det kan det ju vara lite obehagligt. Hon brörjade också med det efter några månader och jag tror att hon helt enkelt vill markera att hon bor här och att jag inte ska komma dit och tro att jag får lyfta på grejer och ha mig hur som helst ;) När hon väl är ute ur buren har hon inga såna konstigheter för sig utan är precis lika snäll som de två tjejerna hon bor med.

fiffiluren
0
[Puddingpastejn]
0

#4, jo det varkar stämma in väldigt bra på min lilla tös.