Trasigt öra
Mössen har fått sitta i dunabur de senaste dagarna, och har nog haft lite tråkigt, bara det att när Aaryna har tråkigt så går frustrationen ut över sister, hon jagar undan henne och biter henne.
Den här gången vet jag inte om dom har bråkat, eller om Pip har fastnat i något, men hur som så är hennes öra trasigt. och det ganska så ordentligt.
Har precis inrett akvariet och ska flytta över tjejerna, Aaryn sitter i ett hus och Pip i ett annat. Plockar upp henne och hela vänstra örat är mer eller mindre blodigt, och det är väldigt färskt. Har ett vagt minne att jg hörde ett pip ifrån buren för nån timme sen, men tror inte att det hände något då, så jag vet inte!
Kom på precis efter att jag släppt ner dom att dom kanske borde sitta (iaf Pip) i en ren, dammfri bur får å skydda örat. Men jag vill inte riktigt sära på dom ändå.
Nu när dom har ett så stort akvarium att bo i så ska hon väl ändå sluta mobba syrran! Får se hur det blir nu…
det var inte kul :(
hoppas att ditt nya terrarium är bättre.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Åhmen lilla musan då :(
Om dom kan fortsätta gå ihop utan att fajtas så tror jag att det räcker med om du ser till att tvätta och hålla rent örat men tex koksaltlösning. Hoppas det läker fort, kan inte vara skönt det där..!
#1 jo hoppas jag med
#2 nej, det såg verkligen inte kul ut, främre delen av örat har som rivits loss om du förstår vad jag menar, jättesvårt att få en bild på det. Dom satt tillsamman i samma hus nu och Pip blev putsad av syrran, så jag hoppas, hoppas att det ska funka nu