Funkar denna som musbur?
Vet inte om denna bur har någon potential som musbur. Tänkte fråga er experter. Tog lite bilder bredvid hamsterns Duna. Den är 40x40x33 LxHxB
Är nästan säker på att den är för liten, men man kan alltid kolla.

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.
Den är ju laglig och om man bygger mycket på höjden skulle den nog kunna funka till en ensam hane, bara han får var ute mycket också :)
Den är ju laglig och om man bygger mycket på höjden skulle den nog kunna funka till en ensam hane, bara han får var ute mycket också :)
som fiffiluraren säger så är den laglig minimåttet är ex 30x30 eller 20x45 cm och 20 cm hög (0.09kvm är miniytan på en musbur och då är den laglig för 5 möss, men ej att rekomendera för det)
Jag är lite orolig för ventilationen i den, det finns en vent högst upp längst bak och på framsidan men det syns inte jätte bra. Det är ett slags metall nät (robust) med hål i, men undrar om det inte kommer stinka väldigt mycket, eller märks inte det när jag städar en gång i veckan?
Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.
ventilerat måste det vara, det får inte vara tättslutande för att du inte vill att det ska lukta. Sen räcker det nog inte med att städa en gång i veckan om man har en hane. Jag hade flera stycken i fyra olika burar och då var det bara å städa varannan dag, annars fick jag huvudvärk. Men då påverkade dom varandra också.