Fina barnsagor!
Nu har jag bestämt temat på den kommande muskullen, det blir temat Sagor!
Plupp ska en få heta är redan bestämt, men kom på förslag! fina, söta, underbara, nostalgiska barnsagor!
Är inte jätteförtjust i disney, men alla förslag är välkomna! :D
Menar du som typ snövit, pinocchio, mumin, snobben m.m?
ja, bara allt ni kan komma på.
tänkte säga att jag gillar fantasirika sagor, men det är ju dem flesta :P
Lille-Skutt, Minihopp
hihi^^
Fast det är ju inga sagor, det är bara namn ur dem. :P
#3 ja, fast det var det jag menade o: Namn ur sagor ^^
Jaha. :)
Då var det ju lite lättare, trodde att du menade titelnamnen. ;P
hehe nej :) några förslag? :D

Bockarna Bruse är en söt klassisk saga, sen har vi ju Hans och Greta, Rödluvan, Pippi Långstrump, Ronja. Hattifnattar är helt underbara, varför har jag inte tänkt på att döpa en mus efter dem? :P
Ja! hattifnatt! hahah :D Vad finns det mer? älskar figurer, sagofigurer med namn är ju underbart.
känns lite tråkigt med de klassiska namnen, som pippi, emil, ronja, mumin osv. Men det finns ju fler personer i de sagorna som kanske är intressanta, som t.ex hattifnattarna.
Ha hattifnattarna egna namn eller ska musen heta bara "hattifnatt"? isf, pojke eller flicka? :D
Kommer ihåg ett program jag kollade på när jag var yngre. Det hette typ Angelina Ballerina och handlade om en mus och hennes kompis som gick på balett och hade små problem som hon då löste(som i alla barnprogram). OT men ändå. :)
Pomperipossa?
Hans och Greta?
hahaha pomperipossa XD elakt nästan ju… vad hette pojken med typ guldhår som lurade trollet? :O
Haha, ja, det var nästan lite elakt, men samtidigt kan jag se en jättesöt godbit framför mig med det namnet! 
Hmm, ingen aning vad han hette…
haha ja XD
hmm… svårt det här… vet inte hur många det blir heller o:

Tror inte hattifnattarna hade några namn, de sa ju inte mycket precis. Hatifnatt passar till både kille och tjej tycker jag. Kan tänka mig en fläckig lite komus med det namnet ^^
Om nordisk mytologi kan räknas som en saga så fanns där en ekorre som hette Ratatosk, också ett bra namn tycker jag.
jaa! nordisk mytologi! <3
Ratatosk, pojke va?
Det finns ju två korpar också, humin o munin eller något sånt?

Hugin och Munin, sen har du Odens häst Sleipner.
När jag valt teman så försöker jag att korta ner det så mycket som möjligt och ha ett tydligt tema inom temat.
T ex,
- nordiska gudar
- Astrid Lindgren sagor (el en av dem)
- barnprogram på 70-90talet på tv
- seriefigurer (där kan snobben komma in)
- leksaker
- karaktärer ur en bok
- karaktärer ur en film/saga
#17 hmm, kanske…
Fast Plupp vill jag gärna ha med, det är ju en nordisk saga iaf- så kanske nordiska sagor? nordisk mytologi är ju typ nordiska sagor…
Men gud, så svårt! vill ju ha med alla fina namn, är ju inte uppfödare utan har en enstaka kull :O
Nu ska jag söka på nordiska sagor/mytologi!
Kom gärna med fler förslag, även om det är lite otydligt på vad jag söker exakt..:)
#18 Om du ska ha nordisk mytologi/sagor så har jag lite namn :)..
Har själv en kull här hemma (hamster) som har fått namn efter nordiska gudar och gudinnor. Balder, Brage, Delling, Hermod, Loke, Lodur, Njord, Oden, Vale, Thor, Vidar. Så har vi flicknamnen: Eir, Frigg, Freja, Hild, Idun och Lofn.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Mimer är ett fint namn tycker jag, efter Mimers brunn där Oden dumpade sitt öga i utbyte mot visdom :)
Har kommit på en del nu :)
Pojknamn:
Tristan (historian om arthur)
Lancelot (historien om arthur)
Mio(mio min mio)
Christopher-Robin (nalle puh)
Plupp
Bilbo (sagan om ringen, eller bilbo)
Birk (rönja rövardotter)
Pinoccio
Tengil (bröderna lejonhjärta)
Merlin