Akut hjälp!
Hejsan!
Igår så märkte jag inte att det var något fel på Milo, han var lika sprallig och gillade att klättra och massa men idag så märkte jag att han inte kunde öppna sitt vänstra öga, först trodde jag han hade blivit blind, men det är mer som en böld. Milo är köpt från ajanki och hon varnade igår för något på sina möss. Vad ska jag göra?!!
Milo är född 04/12-2010 så någon tumör som dom brukar få vid 1års ålder är det inte, som sagt, mer en böld inuti ögat som gör att han inte kan öppna det, har inte känt om det är varigt än. (kan ev. kanske vara en förkylning?? som har gjort så han inte kan öppna ena ögat?) Snälla kom med tips,idéer allt möjligt
eheheheh….överreagerande matte
visade sig att Milo är precis som mig, laaaaaaat, han har öppnat båda ögona nu och allt är fullt normalt, det var väll bara att jag väckte honom och han var för trött för att öppna ena ögat, Nu är allt fullt normalt och han leker och klättrar massor
Ursäkta om jag skrämde livet ur er

Vad skönt att det gick bra. <=)
<=) jo men det är ju så när man är ny i musvärlden och helt plötsligt så orkar inte ens mus öppna ögat, då freakar man ut
Tack! :)
Mja… jag köper tyvärr inte att Milo skulle låta bli att öppna ena ögat för att han är lat. En fullt frisk mus har alltid bägge ögonen väl öppna.
Dock betyder att slutet öga inte katastrof!!! Men dockväl en liten vink till dig att musen inte är 100% frisk. Mata på lite bättre med mat från hela kostcirkeln och se till att Milo inte sitter i drag samt har ett varmt och gott kryp in.
#4 och så kom Grodan och pajjade min lycka…:( nejdå! det är bra att du säger till! Just nu har han alla ögon öppna men som sagt så kan det vara att han inte är helt frisk, ett varmt kryp in har han och jag ska även höja värmen på elementet i mitt rum så att det blir varmare, just nu äter han vad ajanki gav mig, basfoder, grönsaker har jag försökt ge han med det var inget gott tyckte han :/ Förhoppningsvis blir han bättre!
#5 Ge grönsaker varje dag, ibland så tar det en stund innan de begriper det är gott.. Du kan mixa olika grönsaker och mixa ihop det med t ex nötfärs, kycklinglever, kycklinghjärta, ärtor etc så kan de inte sitta peta bort det där de anser vara äkligt.. Ha gärna ner en rå äggula i geggan..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#5 Sårri. Jag glömde även att peta in att det är jättebra av dig som musägare att se sånt här. Att du iakttar din mus och faktiskt ser hur han mår. 
#6 tack för tipset! Nyttighets köket nästa!
#7 tack grodan! Jag är ju ny som sagt men jag försöker