Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 3615 ggr
ajanki
0

Lite söta musbebisar!

Mymlan
0

#2 Hona eller hane?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

ajanki
0

#9 Jag är inte säker, men hoppas på en hane då jag behöver en abyhane, har bara honor!

[MatildaWi]
0

Älskar musen i första inlägget. ;3

Mymlan
0

#10 Då hoppas jag att det är en hona..

fiffiluren
0
ajanki
0

Tack, ja dom är söta!

#12 Hmm, tror att abyn stannar här även om det är en hona!

Det blev ju bara två bebisar nu och bara en aby, och pappan till bebisarna har flyttat så det känns som om hon/han måste stanna här…

Men lovar att du ska få en hona nästa gång jag får en abykull.

enbartmalin
0

#6 Är ju bara sååå bedårande!! :D

Vi ska nog se till att få upp lite aby blod till dig!
Ilithyia och Sorken blir ju snart föräldrar! ;)

Hälsningar Malin

Ratata
0

#5 En sån liten och ynklig liten sötkrull! Kyss

Bebistrådar förgyller verkligen vardagen!

ajanki
0

#15&16 Tack!!

#15 Det vore toppen!!!

#16 Ja, liten får man vara när man bara är två veckor!

Ratata
0

#17 Ja, det får man verkligen inte mig emot :)

ajanki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilder på några av bebisarna i T-kullen, födda 28/12-10, dom är fuzzybärare.  Timothy Dalton. Han flyttade i Onsdags.

ajanki
0

Tommy Lee Jones, han stannar här

ajanki
0

Tracy Ullman, hon stannar också här

ajanki
0

Treat Williams, flyttade tillsammans med Timothy

ajanki
0
ajanki
0

U-pojkar Far: Vibys Qvintus och Mor: SvPr Vibys Isa

ajanki
0

Bror och syster, pewen är ensam flicka i kullen

ajanki
0

Tjej tv och pojk th dom är födda 15/1-11

ajanki
0
ajanki
0
Ratata
0

#28 och #29 var ju bara för underbara! Kyss

Littlem
0

Ja #29 var ju helt sjukt söt!  Vill hon flytta till Umeå tro?  Oskyldig

ajanki
0

#38 Tack! Hmm, tror inte hon förstår norrländskaFlört

Littlem
0

Men jag är ju östgöte så jag har inte så mycket norrländsk dialekt :P

ajanki
0

#40 Ja, men då går det kanskeTungan ute

UlrikaD
0

Så himla fina allihopa!Kyss

ajanki
0
jauchzet
0

Jag skulle gärna vilja ha #29 (om hon inte ska flytta till Umeå! Flört) Ska hon dit så tar jag gärna #34!

jauchzet
0

#38 Är du intresserad av mustjejen i inlägg #29 eller trånar du bara? Tungan ute Annars är jag intresserad av henne.

Helena1978
0

# 29, #31, # 33 Vilka hjärtekrossareTungan ute

Littlem
0

Ja det är ju om det går att lösa transport uppåt. Om ajanki ska på utställningen i uppsala i mars ex. om de är flyttklara då?

UlrikaD
0

Låg ju en annons på djurtransport om någon som skulle upp i Norrland igenom från Göteborg nu snart.

jauchzet
0

#47 Okej. Då siktar jag in mig mer på #34 då! Då slapp jag den beslutsångesten kring vilken jag skulle välja! Flört

Littlem
0

Ja jag ska till Uppsala på utställningen så därifrån kan jag transportera djuren själv :)

[aammE]
0

PEW honan i #26 <3

ajanki
0

#47 Ja, jag ska upp till utställningen i Uppsala. Det är en som är intresserad av tjejen i inlägg #29 (har vart det länge) men hon har inte bestämt sig, om hon inte ska ha henne så tar jag gärna med henne upp till dig!

Här kommer en nytagen bild på henne

ajanki
0
ajanki
0
ajanki
0
ajanki
0
ajanki
0
ajanki
0
ajanki
0
ajanki
0
Littlem
0

#52 Skoj!  Sånna underbara krusiga morrisar hon har.

Vilka är hennes föräldrar? OCh vad ligger bakåt i genetik?

ajanki
0

Hennes mamma är Iris, hon är från Kent och Kerstin och hon är argente cream/banded astrex.

Pappa är Webes, han kommer från Veronica. Han är silver agouti/banded texel.

Säg till om du vill veta längre bak, har det inte i huvudet just nu…

Littlem
0

Nah, det är bara om det finns något annat hårlag med bakåt som aby tex för det täntke jag undvika :)

ajanki
0

#67 Nej, inget aby bakom. Försöker hålla mig till hårlagen när jag parar och inte blanda.

Vattnadal
0

#68 *gilla* Klokt tänkt, tycker jag, som absolut inte vill ha abby, fuzzy od. Eller jo, fuzzy eller nude, en eller så, som skådebröd, men inte i avel då.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

jauchzet
0

#67 Nu har jag köpt större bur (eller egentligen är det en stor plastbox) så att jag kan ta hem en till tjej, men jag har en fråga till dig Annette! Vi har ett lock till lådan som som vi tänkte att man kunde göra hål i och använda ifall någon annan ska passa musarna någon gång. Då kan de ju förflyttas med hela sin bur så att de slipper byta till dem gamla som är mindre osv. Om de ska förflyttas någonstans så känns det bra att ha ett lock. Och jag undrar hur hålen som var i godislådan som Tara och Tatum var i när jag fick dem var gjorda? Vi tänkte att vi skulle borra en massa småhål i locket, men det kanske spricker så och hålen i godisboxen såg så smidiga ut att göra. Hur gjorde du dem?

UlrikaD
0

#70 Jag skulle tipsa om att skära ut en stor del i mitten av locket och sätta finmaskigt nät där istället.

Det blir lätt för tätt med bara borrade hål. Men med nät så kan du ändå frakta dem i lådan ifall det skulle behövas. Bara se till att köpa finmaskigt nät och inte med stora hål.

jauchzet
0

#71 Kanske också en bra idé. Hmm, jag har ju tid att fundera för de ska inte åka nånstans i lådan vad jag vet. Men alltid bra att ha nåt sånt färdigt ifall de måste förflyttas någon gång.

Har du något förslag på finmaskigt nät?

UlrikaD
0

Fyrkantsnät som man köper på granngården. Finns två olika varianter, men ett just med väldigt små rutor.

ajanki
0

#70 Jag hade borrat dom med elektrisk borr (tror du fick en sån låda, har lådor där hålen är gjorda med lödkolv också, har även lådor jag gjort hål med supervass kniv)

Jag håller med Ulrika att alternativet med nät ger bättre ventilation om man inte borrar en massa, massa hål och håller koll på att det inte blir fuktigt i lådan.

Mymlan
0

#70 Jag har testat plastlåda med hål borrat i locket, det var ingen höjdare då det blir fuktigt i lådan o inte allt för god doft, nu hade jag i o f hane i lådan.. men som ej doftade så mkt i dunabur..

jauchzet
0

#74 Ah, det var en låda med hål från lödkolv som jag fick då! men jag kör på nät då…

ajanki
0

Som ni nog förstått så är inte dessa bebisar (dom som finns kvar ska jag med sorg tillägga) till salu.

jauchzet
0

#77 Jo, det är klart. Väldigt tråkigt att det skulle bli så här… Gråter

jag håller verlkligen tummarna för att du ska få bukt med smittan så fort som möjligt.

Tatum är hängig, men jag tror inte att det har något som helst med det som dina möss har att göra. Ska försöka att inte ta upp henne något de närmsta dagarna, mer än att kolla till henne då och då och servera dem avokado och rå lax och hoppas att det bara är något symptom på stress. även om hon inte verkat det minsta stressad.