Vilken pälstyp?
De mössen som jag köpte hos en privat person föder hon egentligen upp som reptilföda.
Fick se mamman och hon visste vem pappan var men han var såld, men hon sade att de var lika långhåriga.
Hon byter hane väldigt ofta till sina kullar eftersom hon inte vill ha inavel och få in fina och härliga tecknade pälstyper.
Men hon visste inte riktigt vad pälstypen heter som mina har, mer än att de är lite långhåriga redan och som vuxen.
När de var små så var pälsen lockig/vågig.
(lägg in dena under rätt grupp om de är fel ^^)
Deras pälsar är "långa" med några fjun ovanpå som står ut från pälsen, de ser ganska genomskinliga ut.
svårt att fotografera de med mobilen eftersom kameran är död.
Men bilden på Cookie så kan man se lite ovanför hennes huvud vid öronen.
Fler bilder finns på Nya Möss men jag kan försöka fotografera lite om ni behöver fler ^^
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
***flyttade inlägget till Genetik, färger, hårlag och teckningar***
Dom är texel
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#2 åh då gissade jag rätt igår *wieee* börjar lära mig
tack!

Kul! Men vrf bryr hon sig om hårlaget om de är reptilföda?
Mvh Ellenfyrkant
#4 vet ej, fick bara svaret över att hon gillade att få fram fina hårtyp osv. men att det var svårt att sälja de som tam-möss eftersom all utställning var ovanför skåne.
#5 Skåningarna måste gadda sig samman och hjälpa till så att det blir utställning. Fast SSV finns ju…
#6 ja vi får väl allt göra de ^^
SSV är de svemus eller? hehe är så dålig på allt sånt här :P är ju ganska ny inom mössen ^^
SSV - SydSveriges Smådjursvänner (ellernåt sånt
SVEMUS - Svenska musklubben
Okej, får väl leta upp de då
NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!
Vad SVEMUS behöver är en eldsjäl! Så gå med i SVEMUS, värva medlemmar, leta lokal och utställningsdatum (tips är att kolla när ex SMF-Marsvinsföreningen har utställning och höra med dem om vi kan hyra in oss på några kvm o några bord, brukar inte vara några problem!) och ta ner en domare! Jag kommer gärna om hunden inte behöver mig (nyss fick jag bära honom ut på promenad, jäij!).
#10 får väl kolla med båda ^^
problemet är att jag inte har körkort eller bil :P
men det är ju bara att höra runt med fler skåningar :D
Det behövs en eldsjäl, en person med stor drivkraft för saken, som inte ger upp och som har ork att kontakta folk (ringa, mäijla osv) för att det vid huvudtaget skall kunna hända något i typ Skåne och Göteborg. En person får igång andra…
Nu vette tusan om det är rätt tråd, men såhär kan man göra ungefär
Värva musintresserade och håll kontakt med dessa människor (delta på mässa och gör reklam om möss t ex, prata med folk på zoobutiken om möss exempelvis genom att ha en mus i fickan som du kan visa upp - det drar jättemycket folk!!!)
Kolla med klubben om möjlighet till ekonomisk ersättning för utställning, samt att få domare och vad som krävs av dig för att detta skall kunna bli möjligt
Håll musträff och gro intresset hos ditt mus-kontaktnät om hur skoj det vore med musutställning
Kolla när andra smådjursklubbar, förslagsvis SMF, har utställning i en bra lokal i ditt område och hör om SVEMUS kan få vara med
Gör reklam för utställningen - flygblad, annonser, lappar på zoobutiken, ica, konsum, hundaffären - och se till att folk vet om att det kommer att bli jättekul
Bjud in media (kontakta även media innan utställningen, så att du ev kan få lite reklam via ett reportage el nåt)
VAr ute i GOD TID och gör mycket reklam!!!
#12 hade ju kunnat fungera.
tror faktiskt att jag skulle kunna dra igång något sånt.
kan säkert ta med en utav mina möss till
hade det varit lättare om jag hade en hemsida ex min uppfödning om pet-utställning, samlin, mässa hemma där man tittar runt på olika nätsajter sedan handlar tillsammans för billigare frakt osv? 
kan ju även lägga upp en tråd här inne isåfall ^^
#13 Självklart, du ska göra reklam på ALLA sätt du kan
Du behöver få tag i folk med möss som också tycker det skulle vara skoj att ställa ut dem, men det viktiga är att de ska inse att det är en trevlig dag med mössen i fokus som gäller. Det är inte helt fel att göra det till ett jippo, kalas, fikadag osv/el dyl.Utlovande av tipsrunda, lotteri, röstning och dragning av publikens favorit och dagens knäppaste utställare kan oxå sporra till en aktiv dag.
Om någon bor stort kan det även vara ett litet hemma-hos-party. Inte alls helt otråkigt! 
#14 jag ska absolut försöka se om det finns fler folk i skåne som hade kunnat tänka sig det :D
kan ju börja med att åka till zoobutikerna och göra lite reklam samt prata med dom :D
men det får vi nog ta i en annan tråd hur det går :D
så kanske vi kan se om fler nappar på de i skåne.
#15 Just, kom på. Danskarna är ju lite på med att starta musklubb och så. Tror SVEMUS haft något samarbete eller så med dem… Jag vet absolut inget om detta, men där finns ju massa intresserat folk i a f.
#16 lite ot igen xD haha!
men har tänkt göra en hemsida och se om de kan locka lite folk ^^
men vad kan en sådan hemsidan heta för att folk ska förstå att där kan finnas utställning, pet-utställning, jippo, hemma party, roligast mus m.m
Ahh, jag kom på Skåne Mössen :D
gör hemsida nu kommer upp på mus.ifokus sen ;P
Kanon!
Hav dock tålamod, det kan ta ett tag innan skåningarna hakar på. 
Ser pälsarna bättre ut?
de är inte lika glänsiga/fettiga som i lördags, har inte hinnit till apoteket ännu :S
uppfödaren hade spån och jag har toa-lätt.
om inte så springer jag snart till apoteket och tvingar mig att ta tiden dit. har bara så mkt att göra att jag glömde det tills jag tog foto på dom ikväll ^^
usch så söta, fast de ser ut som små hamstrar :P
#22 haha ja visst gör dom ^^
men ack så mysiga de är att ha i handen, så nyfikna :D
putt :S