Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 697 ggr
Grodan
0

God morgon 28 mars 2007

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

amaira
0

Oj, vilket härligt morgonbad! Jag ska tillbringa morgonen med att städa på verandan så jag kan sitta ute i morgonsolen med kaffekopp och njuta. Och läsa igenom Svemus´  ansvarig-instruktioner inför utställningen.

Fast jag sitter sällan stilla på morgnarna. Musburar ska städas, trädgården väntar på vårstart. Vad gäller pyssel och arbete alltså. Annars lever den redan, det blommar roch surrar och fladdrar redan.

Och i dammen fann jag i går en sådan här stelfrusen sak, som börjat tina sina iskalla leder.

Mindre "vattenödla" eller snarare salamander. Vanlig här. I vanliga fall snabb och skygg, nu lättfångad när den håller på att tina upp sig efter vinterns iskalla dvala.

amaira
0

Detta är en hane. Det syns på de mörka flcäkarna, honan är mer jämt "grå". Även hans "drak-kam" håller på att växa ut inför parningssäsongen som kommer igång så fort vädret tillåter.

Han mår inte bra av min handvärme, så jag satte fort tillbaka honom i det iskalla vattnet när jag snabb-fotat. Detär viktigt att de får "tina upp" i naturlig takt.

amaira
0

En sista… Såhär vackra är de på magen. Rödare blir han när parningssäsongen är i full gång.

Titta på minen! Visst ser han ut som Grodan Kermit i denna obekväma situation.

Grodan
0

Jättesöt! Vilken praktkarl!

TacoBelle
0

Vilken vacker ödla!

dreamiz
0

Vilka fina ödlor!

Själv har jag storhandlat idag. Alltså jag har köpt hem massa spån, hö o mat till djuren. Så nu klarar vi oss en liten stund.

[mjuue]
0

God eftermiddag ;)

Är jättejätteglad idag xD Flummat med en kompis ett tag så det är inte så konstigt :P Men är glad för en annan sak också.. jag tror jag är käär ;) Ska på dejt imorrn x) :P

Grodan
0

skoj, så härligt å va kääääääääääääääär

cosmonita
0

WOW vilken fin krabat salamandern är!

mandymoo
0

Gokväll säger jag …

Jag fördriver lite tid innan jag ska till stallet o nattfodra… dagen har tillbringats på sjukhuset *Ler*

cosmonita
0

#10 Hej på dig mandymoo!

mandymoo
0

Hejsan cosmonita *ler*

[mjuue]
0

#8 Jaa :D

Ooh förresten :) Det går jättebra med Rödisen och Mamman! Inget skrik eller pip idag eller inatt.. så nu får dom leva tillsammans till döden skiljer dom åt..

amaira
0

Grattis Malin, vad myyysigt!! Kyss

Laika
0

^_^

Får vi se några bilder på de nya sambosarna?

[mjuue]
0

#14 Taack :D Imorrn gäller det ;)

#15 Joo det kan ni ju få :P

dåålig bild jag vet.. men tog den nu på kvällen så det är inte så konstigt.. kommer tillbaka med bättre bilder om nån dag..

Laika
0

Man blir berörd på ett helt annat sätt när man ser dem på bild… 

Men är det bara vinkeln eller är det verkligen sådan storleksskillnad på öronen?

[mjuue]
0

Tror faktiskt att mamman har lite större öron. För Rödisen har litet huvud…