Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 5116 ggr
Svea-
0

tips på bur,inredning m.m

Hur ser era burar ut? Inredning? bästa maten? Vattenflaska? Bilder på era burar vill jag gärna se tsm med massa bra tips!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Grodan
0

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Svea-
0

# 1 Tackar så jättemkt!

Grodan
0

Jag skulle vilja rekommendera mer läsning för din del, så att du kan få svar på övriga frågor du har.

Först har du Vanliga frågor angående möss som tar upp ganska mycket som man som nybörjare frågar sig.

Sedan har du även Hjälp! Jag har blivit med mus!

Svea-
0

# 3

tack så mkt igen!

ska läsa allt och mkt mer!

tack!

Kickan90
0

#4 kan lägga in bilder på hur mina bor ^^
har gjort ve de ena terrariumet där några möss ska bo sen :)

ska bara ut en runda med mina vovvar ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Svea-
0

# 5

ja tack .. det är jättesnällt!! Tack! Kram till vovvarna!

Svea-
0

Nu ska jag inte köpa möss i morgon utan nån gång i framtiden.Och under tiden tar jag och läser på massor och klurar på  ideer. Som den här.Om jag har ett sånt här bord,kan man då låta mössen bo i ett sånt då?Om jag först klurar ut hur man ska göra det säkert så att det tål väta.

glasbord

Grodan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Det ser jättegulligt ut. Dock tror jag inte att det är så jättebra som musbur pga ingen ventilation samt att trä suger åt sig kiss och det då blir en doft i själva bordet som ej går att få bort.

Kickan90
0

#6 dom tackar för kramen, blev ingen långrunda eftersom de haglade och ösregnade när vi kom en bit så varken jag eller hundarna ville gå mer xD

men här kommer några bilder på mina burar.
Bur 1 där bor min ena hane själv.

Medarbetare på

Kickan90
0

Bild 2, terrariumet som just nu står tomt :p
men lånade Whitney lite för att se om de verkligen kom upp på allt och de gjorde hon ^^

Medarbetare på

Kickan90
0

#10 på den bilden så är den stora äggkartongen böjd så att det blir som en grotta, riktigt mysigt tyckte Whitney när hon fick prova de nya terrariuet åt mig :D

Vid Gevalia kartongen är det ett hål i och lite tidningar innuti, samt en bro som jag har flätat utav lite trådar från en gammal hundleksak ^^ några äggkartonger som är broar osv.

Hängmattans som Whitney snabbt hittade är ett par trosor som jag har klippt och sedan sytt ihopa, de svarta i är plast från en kartong som håller den rak ^^

Medarbetare på

Kickan90
0

Här är den buren där Pinkey och Whitney bor just nu :)
På bilden är den precis inköpt men länkar till 1 bild där du ser hur undervåningen är utrustad med och 2 bilden på ovanvåningen :)

på bild 1 så är det en massa toarullar, en stock, äggkartong under tunneln som också är böjd som en grotta.
ovanvåningen är det lite tunlar och ett hus som sitter fast i taket där det är massor utav toapapper som tjejerna har pysslat mycket med :)

Medarbetare på

Svea-
0

#8 tänkte just att ventelationen skulle bli ett problem.Tycker dock att många akvarium ser väldigt lufttäta ut på vissa bilder som mössen har som sina hem.Men det stämmer som du säger… det blir för tätt.Den andra biten kan man lösa!!Tack för bra svar!

# 9 spöregn`? uuurrkk… jag tar ej ut mina vovvar ikväll då jag e tok-sjuk.Det får dotra göra.Här regnar det inte..just nu i alla fall. Tack för bilderna på dina burar,smarta inredningstips oxå!Och många olika burar.Fina!!

Terrarium/akvarium verkar vara det som är mest poppis hos både mössen och dess ägare.Så himla kul att kika på era bilder.läsa om era möss,tips,råd och ta del av ert kunnande!

TACK!

Kickan90
0

#13 man kan ju alltid lösa det med ventilation, men det är svårt med trä då mössen gärna gnager otroligt mycket och jag som tyckte att mina kaniner gnagde mycket xD haha!

Ja terrarium är ganska svåra att inreda men när vi skulle slänga en massa så fick jag ideér och att böja äggkartonger så att det blir typ som en grotta det älskar mina :D så det tycker jag att alla ska ha xD

Medarbetare på

Ratata
0

Har lagt upp bilder på terrarier lite här och var men kommer inte ihåg trådarna nu. Här kommer iaf en bild med tips på inredning :)

Svea-
0

# 15 ååhh.. så fint och coolt! Tack!

Svea-
0

en länk.. kanske finns den redan här i nån tråd,men i alla fall   :0)

zoovaruhuset

Svea-
0

en till länk.. om ni kikar lite längre ner på sidan så ser ni sk mini mys hus för mindre djur såsom råttor och möss.vet ej om dom funkar för möss?dom kanske tuggar upp detta,sätter in halsen m.m?sött är det i alla fall,så sött att man får hål i tänderna av att bara titta på bilderna.

pimpmypiggy

Grodan
0

#18 Crash Pads… åh vilka söta

Svea-
0

# 19 GALET SOCKERSÖTA!!

Kickan90
0

#19 jag kollade på länken och tyckte samma sak som er, ur gulligt ^^

Medarbetare på

UlrikaD
0

#19 Jag la upp en länk på marsvin för bara några dagar sedan om dem.Skrattande

Svea-
0

# 22 jaaaaaaaaa jag såg den där! jag hade den länken i en data jag har som en funkar för tillfället.blev jätteglad när jag såg att du lagt ut den länken.jag vill beställa ifrån henne.kanske kan man gå i hop ett gäng så det blir billigare med frakten.

[Kamillah]
0

#23 Har beställt en Maxi hammy pad från henne nu, frakten gick bara på 15kr :P

Grodan
0

#24 bra pris, varifrån skickas de?

Fleece är ett roligt material för många att jobba i/med. Finns så många "hammock"-tillverkare av fleece-grejer till djur…

[Kamillah]
0

#15 Från england. Borde få hem den idag eller på måndag (frakten brukar ta 5 dagar) men när jag kollade posten nyss så hade posten inte kommit än. Antagligen någon timme försenad pga snöstormen.
Lägger upp bild här när jag fått hem den

MP160
0

#26 Väntar med spänning! Skrattande

[Kamillah]
0

Tog en bild på terrariet igår när jag fick mina nya möss, och glömde ta individuell bild på crash paden :P Och just nu är den full med spån och ska hängas upp i taket haha.. Jag fick den i måndags som jag trodde att jag skulle men hade glömt bort att lägga ut bild här :P

Svea-
0

åååååååååååhhhhhhhhhhhhh….såsockersöt!!!

UlrikaD
0

De är underbara. Har en kompis som jag tipsade som börjat sy större sådana till illrar.

Grodan
0

#28 Du måste ta foto med möss i sen.

Ska också bli skoj att höra hur länge den "håller", samt hur man tvättar den. Skrattande

Själv tvättar jag inte fleece-hängmattorna mina möss har utan slänger dem efter ca 2 veckor. Köper billiga fleeceplädar och klipper ut hängmattor av, blir ganska många av en stor pläd.

[Kamillah]
0

#31 Det ska jag göra snart :) Då jag häbgt den i taket så har de knappt rört den, trir den kommer hålla ett bra tag. Man skulle tvätta den i 30 grader tydligen, man fick med en "tvättlapp" från henne i paketet :)

[Kamillah]
0

Lumen & Dora i crash paden!

Svea-
0

# 33

men jösses… nu fick jag massor av hål i tänderna av att bara titta på dessa sötnosar i en sån söt "bädd".. så sockersöta är dom,så jag får hål i tänderna… Pöss på dom!

Ratata
0

#33 Åh vad söt! En sån vill jag ha ju, fast till mig själv! ;)

Grodan
0

#33 Åh, så snuttigt. Verkligen supersöt bild. De ser ut att trivas hel utomordentligt.