Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1180 ggr
imsuchadiva
0

bada?

Kan man/ska man bada möss?
Och hur ofta bör man göra det i sånt fall?

Grodan
0

Jag tycker inte man ska bada möss då de inte uppskattar det alls. Möss blir inte som andra djur smutsiga i pälsen och får heller inte smutsig svans - de klarar sin rengöring bra själva. Så man behöver aldrig bada sin mus/sina möss!

Om musen mot förmodan inte klarar sin rengöring själv är den sjuk och behöver då vård. I den vården kan rengöring av päls etc ingå, men som jag skrev ovan i vanliga fall är det inte nödvändigt.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Highlandertess
0

Jag har aldrig badat mina möss. Fast de "badar" själva i sitt sandbad. Det är de väldigt förtjusta i :-) Annars så sitter de och putsar sig själva då och då.

Terato
0

Det är ju faktiskt en risk att de blir nedkylda om man badar också så det verkar ju dumt att göra något sånt.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Erika-74
0

tycker våra möss tvättar sig så bra själva så dom badar inte Flört

Grodan
0

#2 Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

svartlila
0

Men ibland stinker de ju nått förjäkligt i pälsen!! fast man bytt inredning , sovvadd..hmm

amaira
0

Hanarna kan lukta i pälsen ibland. Det är inte för att de är "skitiga" utan för att vara väldoftande Skrattande - liksom människo-herrar sätter på sig rakvatten, och du kanske till och med använder au de cologne ibland? Flört

Sedan är ju smaken olika, vad som vi alla finner väldoftande eller "förjäkligt" Fundersam. *haha*

mandymoo
0

Ser i zooaffären små piffiga flaskor med au de colonge för musherrar att locka musfröknar med *ler*….. Ska doft väljas så är det nog bästa att ta med den lilla herren annars så väljer säkert matte fel ;)

Highlandertess
0

#8 - Det visste inte jag att det fanns. Vad mycket man får höra :-)

mandymoo
0

Nej det var mera lite ironsikt *ler* - borde ha fyllt på med "ser framför mig i framtiden"… eller nått sånt *ler*

Highlandertess
0

#10 - hehe…ok, det är nog jag som är lite naiv och går på det mesta. Och det är inte ens 1:a april än :-)

svartlila
0

Men ibland stinker Milton förjäkligt..inte jämt…och ibland kissar han ju på mig och han får de i pälsen..inte vill man då att han ska tvätta bort de Skrikandes då hjälper ja han..

men vissa ggr doftar han helt otroligt mysigt så man bara pussar ihjäl han Flört

Men förstår om mushonorna attraheras av han aromer ;) hahaha

Highlandertess
0

#12 - Så är det med Rai också. För bara 2 veckor sedan luktade han väldigt starkt. Men nu luktar han knappt alls igen :-) Har hanar också "löp-perioder"?