Snart musbebisar?
Jämförde bilderna på Pinkey & Whitney sen de flyttade hit
åh nog e de allt lite tjockare, de har varit igång på dagen idag och tagit papper till boet och gjort det riktigt mysigt i deras hus.
Ser verkligen fram emot dessa kullar :D
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Pinkey idag bild 1 :D
hon har verkligen gjort sitt bo fint med toapapper, allt sitter fint ihop :)
Whitney när hon kom hit :)
Är det Fuzzy-tjejer (med extremt lite päls då)?
Antagligen det eller så har hon ätit för mycket ;)
#7 japp det är de ^^
helt underbara tjejer.
Pinkey är parad med Alejandro Cobis Net
Whitney är parad med Black Velvets Ru
står mer om killarnas stam och den information jag och uppfödaren vet på hemsidan, BjörketsMöss :)
#9 Aha, en Fuzzy-uppfödare! Kul!
Så hur ser din framtidsvision av Fuzzy ut? Så nakna som möjligt eller med ullig päls? (Kolla min tråd Skrynkelmöss för mer info)
#10 mer nakna än vad dom är vill jag inte, men de gillar ändå på ett sätt deras lilla nakna päls.
Men lite mer päls hade inte skadats ^^
hmm…kan de inte bli lite fetare och ploppa ut sötnosar snart?
aja, de gick iallafall med en hane i 10dagar fram tills 21jan,, så vi får bara se och hålla tummarna :P
De borde vara mycket tjockare nu. Kan vara skoj att se foton på hur de ser ut nu. Det är ganska skoj att se före och efter bilder som bilderna i inlägg 1 -6, man ser tydligt att de fått mkt mat hos dig! 
#13 ja det tycker jag med xD
kan se om det går att fotografera nu annars blir de imorgon ^^
Japp, gott om mat, de får lite kockt kyckling, kattmat 1-2g i veckan samt hemmablandat foder från swemus ^^
Har även gett de lite äggskal, ifall ifall :)
Whitney fick jag några bilder på, men Pinkey ville inte komma upp idag^^ så fotograferar henne imorgon istället.
Hon ser liksom inte tjock ut, men trots allt så gick hon med hanen i 10dagar fram tills 21 jan. Ska jag para om henne eller vänta?
Bild 1
Hm… Whitney har inte gått upp något vad jag kan se, hon ser heller inte dräktig ut. Har du vägt dem?
Ville inte komma upp? Ehm… *host* jag brukar inte fråga mina möss vad de vill, ska jag ta upp dem och pyssla med dem så gör jag bara det… De finner sig lixom i det ändå. Är inte dina möss tama?
#18 nej har inte vägt de.
men tror inte att de är dräktiga då ^^
jo de är tama, men inte så att de springer upp i handen, men hon är lite mer för sig själv än whitney min kille kan lätt ta henne, men jag har inte tid just nu ska åka om 20min med bussen o hämta hem min kanin.
sätter en liten tass här eftersom jag är nyfiken på hur det går 
Vilka sötisar! Hoppas det går bra och du får många fina bebbar :D
Charlotta-B
hmm..trodde att de inte var dräktiga ett tag men nu börjar jag bli fundersam. Min våg kan inte väga de så jätte bra eftersom de är förlätta men ca 13-15g väger båda.
Ny bilder på Whitney från Idag!
några är suddiga
antingen så skämmer jag bort mina med för god mat, eller så är det något där inne i magarna iallafall på W^^
Pinkey
det vara allt jag hann fotografera precis innan mobilen ville till laddaren. men jag kan fotografera mer senare om ni vill ^^
väger de endast 13-15g? var är det för sort?
Jag har en dräktig hona här hemma, och hon är väldigt mycket tjockare än dina. Men det kom mest den sista veckan, i början gick det segt tyker jag. Min hasr gått upp från 18g till 40g
#26 jag tror att de väger 13-15g.
min våg är inte gjord för att väga så lite gram och den gick upp och ner.
det är fuzzys, det är nu den tjocka magen börjar komma. de gick med en hane i 10dagar fram tills den 21jan. så man får bara se.
#27 jodå, bara att vänta :D
Vägde de nu igen, och båda väger 30g.
Får se i början utav nästa vecka om de kommer några.
sätter ett tassavtryck här. Skall bli spännande att se om det kommer några :)
min hon gick upp från 18g till 41-42g, (har inte pappret framför mig) oh fick tio ungar. lite att gå på när man ska gissa ^^
Hur går det Kickan90?
#32 inga bebbar, åh tyvärr så har whitney avlidigt.
Nämen. Vad hände? Jag beklagar sorgen.
#34 ingen aning
killen sa att hon hade varit som vanlig och sen på kvällen så hade han hittat henne död :/
så nu får alla mössen vara i karantän igen ifall de är ngt som smittar, har även mejlat uppfödaren.
Hon var väl ganska ung?
Och du såg inget som tydde på ohälsa på henne tidigare? Ögonproblem, Rossel (ljud, pip från luftvägar), brist på aptit?
Nackdelen med möss utan päls är att det faktiskt är SVÅRT att se om de mår dåligt. Ofta ser man ju faktiskt på pälsen att en mus inte är i tip top kondition ganska tidigt och kan göra något åt saken. På en mus utan päls är det inte alls lika lätt att se att något är galet. Möjligtvis en hopkrupen gång, hophållna/kisande ögon, aptitlöshet och mindre rörlighet… (Fast vid dessa symtom är det oftast för sent och man måste vara mkt snabb med att sätta in precis rätt behandling för att klara dem!)
#36 uppfödaren var inte hundra men hon var runt 8mån