Vattnadal säljer!

O-kullen är efter Vattnadals Kamfer, ar lh, fyller 2 1/2 om en vecka. Snäll å pussig. Mamman är Vattnadals Bagadjimbiri, ar/t kh (e Reunion u Heathen) stor, snäll och vacker.
Korsat så mycket det bara kan bli, med en ursvensk och en bamseengelsk.
Börjar med dove tan och ev silver tan, kh och lh.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Intresserade kan hojta här, eller privat. Jag går inte först till kvarn´, utan mer på rätt ägare.
Jag kan ta med tingade (eller såna folk vill se först) till mässan, på söndagen, då man även bör se till att ställa ut lite möss.
Tan-tjejerna är tillräckligt gamla att ställa ut, om någon vill efteranmäla dem!
MVH Elin

Jädrar så fina de är …Ohh en sådan svart tan skulle inte vara dumt alls!!
(Har sådana si-augoti tjejer hemma, två stycken bebbar Och en jättevacker augoti satin tjeja
Så snygga…)
OM Jag kan ta mig upp så en sådan black/tan satin tjej skulle ju gärna få följa med hem också, Elin.
Eller om en får följa med dig till Mässan??

Egenligen får man inte sälja djur på mässan. Har i alla fall varit så förr. Fast tingade djur får man ta med. Tror det är för att hindra impulsköp.
Men om man säger att man är intresserad men vill kika lite före, så borde det välan inte räknas som impulsköp, eller?
MVH Elin

Man får inte ha försäljning på djur överhuvudtaget på mässan. Vi få alltså inte ta med djur som ska byta ägare där.
Så vet man att man ska he ett djur från någon annan så är ju ide att kanske anmäla den till utställningen i sitt eget namn.
Sen så kan dom ju inte hålla koll på allt som händer.
Men vill tala om att så säger dom att djur inte får säljas, eller byta ägare på mässan.
Det tycker jag är både bra och dåligt!
//frida
Jag tycker det är mest bra faktiskt! Men tyvärr säljer folk djur ändå och det kommer även att förekomma i SVEMUS monter!

Nepp inte i montern *ler* den har jag ansvar för så vill man fixa sånt får man göra det på annat ställe ;)
tsssss… på sönda blir de stök värre

Jo men inte I montern *Ler* sen vad som görs utanför är inte mitt ansvar….
utställningsdelen är inte i montern alltså? *grrr* klipska lilla kicka…
nä, vet du:
GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS *GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS * GODIS *
G_________O__________D__________I____________S
NAM ANAM__

Nepp.. utställningsdelen kommer att vara på annat ställe än montern… ca 45-50 m mellan *ler*

Men sen vem som ägen vilken mus i utställningsboxarna o att alla vill titta o se *ler* Det kan vi ju inte hålla ordning på …..

Puttar upp!
MVH Elin

är speciellt intreserad av de engelsktypade tjejerna ;P
otroligt vackra =)

hejsan, undrar om du har kvar tanflickorna? :)

#26 tänkte du på Nyx #2 o 3 *ler* Så bor hon hos mig ;) Det är ju en black tan så vad tror du *ler*
Åh jag skulle vilja ha pygméisar. Men pygmémöss blir det först när min roborowski hamster som fyller 3 i april gått bort för hon bor i akvariet.

Ja pygméisar vill jag också ha *ler* håller på att planera in ett lagom bo till dom ;)

..Aldeles för små ju.. :P
Älskar mina stora små vänner..

Nej söta att titta på ;)

Hihi otroligt! :)
Älskar mina stora små vänner..
Jag blir mer o mer intresserad av att ha några pygméisar! Får se om jag kan hitta några som jag kan få hem också. hihi…

Jag kanske ;)
Nåt att planera för! *ler*
Hur gamla blir pygmémöss??
Såg dem ordentligt hos Therese, de är ju gudomligt söta. Men inget att kela med, bara titta på, vilket kan räcka långt.
Jag gillar ju att göra "burar" och arrangera små landskap osv.

Jag vet faktiskt inte hur länge de lever. Antar att jag lär märka det! Pyttedjur lever sällan så länge, dock.
MVH Elin
Jag börjar också bli mer och mer sugen på att skaffa pygméisar. Men vågar inte ens fråga min sambo, så det får väl vara…

Man MÅSTE inte fråga. Man kan ju köpa hem terrarier/burar, inreda och stoppa in djur i dem, och sedan låtsas man som att man har haft dem länge…
För länge sedan (när vi bodde i en inte alltför stor lägenhet) så sa jag att jag aldrig skulle ha mer än 7 mushanar, och det sprack visst!
Det enda jag måste hålla mig till nu, är att djuren ska få plats, mössen i skrubben och helst ska de andra djuren hålla sig till hyllplanen i köket uppe. Fast jag har ju skäggagamernas stora terrarium och så står degusarna på det, och så karparna i sin tank bredvid… Jobbar dock på att hålla mig inom NÅGRA gränser, men inte så att jag anstränger mig till döds… På nedervåningen har jag nästan ingenting längre. Ett 11 L killiakvarium i köket, 60 L saltavttensakvarium i matsalen och mitt stora aquaterrarium i vardagsrummet.
MVH Elin
#39 Haha det hade nog funkat här hemma. Det är ingen som vet hur många djur jag har (mer än jag själv =P) Två, tre burar till hade nog inte gjort någon skillnad, om det hade gällt möss och annat i ungefär samma storlek. Större djur hade de nog märkt ganska kvickt…
En fördel med att bo själv då. Ingen som behöver lägga sig i hur många djur som finns här. hihi… Mer än om hyresvärden skulle klaga men det kan de ju inte göra så länge djuren sköts!
Hur är det med lukten på pygmémöss?
Funderar på att smuggla in ett vackert terrarium hemma hos Hjärtevän - med pygmémöss i. Istället för fiskakvarium.
Fick idén här och nu, när du skrev sådär roligt så jag bara skrattade rakt ut, haha… och så låssas jag att han haft dem länge … det går nog inte, han VET vad han har i sitt hus.

Svårare att smussla in något i ett djurtomt hus, som dessutom inte ens är ens eget, egentligen!
Jag tycker inte att de luktar alls, mer än en svag söt doft man köänner när man har näsan inne hos dem, samma doft som även sjusovarna hade. Kanske för att de äter ungefär samma sorts mat… Städar rätt sällan, men ska göra det idag.
MVH Elin

Låter bra att dom inte luktar så jätte mycket.
Hur gör du när du fångar in dom för att t ex städa eller sälja dom?

Jag tar ur all inredning, så att de inte kan gömma sig under något, sen lyfter jag upp dem! Tar dem i svansarena, försiktigt. Är rädd att ta för hårt om kroppen annars. Klappar man dem lite så går det bra att lyfta dem. De yngsta är lite hoppiga, men det ger sig efter ett tag. Igår när jag städade åt hanarna, slutade jag försöka lyfta de båda yngsta, och tog dem i en liten rulle istället, då de blev stressade. Pappan var däremot inga problem alls att ta.
MVH Elin

Ja då låter det som en bra ide att fånga in dom i något o lyfta upp dom i den *ler*

Jag har små perfekta plaströr, som krister fick medicin i när han knaprade piller som värst för sin sarkoidos. De är perfekta till pygmémöss, så jag är glad att jag sparade dem, fast jag då inte visste vad de skulle vara bra till…
De är bara öppna på ena sidan, så när de sitter i röret sättar man bara tummen för och lyfter.
MVH Elin