Pinnar?
Hej!
Det är så att vi har ett fruktträd (äppleträd) och jag jag tror det vore en kul grej både för Milo och för min hamster att få ha dom som tuggleksaker och klättersaker, från är hur ska man göra nu när det är vinter? går jag ut och tar ett par grenar och kan jag bara lägga i dom eller bor krypen inuti själva grenen? isf hur mycket måste jag ''steka'' dom på i ungnen och hur länge? efter dom vart i ungen kan man sätta in dom direkt eller ska man vänta X dag/ar?
Jag skulle nog köra dom i ugnen för säkerhetsskull. Grader och hur länge har jag hört olika om så jag vågar inte uttala mig i det… Men tror nog det räcker med att grenarna svalnar av så kan du nog lägga dom i buren.
#1 tack MP det blir att såga lite imorrn från äppleträdet

Ta inte för stora pinnar bara, då kan du ta död på delar av trädet om du har otur.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#3 det där jäkla trädet kan dö ändå när det inte gav mig några äpplen i år, nej då skojar bara, ska bara ta lite kvistar från det inga större bitar :)

Man ska väl ändå klippa ner dem en hel himla massa ungefär nu? Fruktträd tuktar man rätt hårt, och innan saven rinner till.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Det e såpass kallt ute ännu så jag skulle vara försiktig ett par veckor till.. men det gör man ju som man vill :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#1 Jag brukar köra 130 grader i minst 30 minuter
#7 ska läggas på minnet!
#7 tack grodan! Ska försöka ta mig ut idag men har lite problem då jag har bränt bena och har svårt att gå
#8 samma här!
#9 Men Aj, brännt benen? Hur då?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 lärarens fel, går friskvårds profil på skolan och vi hade stadsorigentering i 1 timme och 30 minuter, hade förstora byxor på mig som åkte ner hela tiden, solen var varm vilket gjorde mig och mina 3 skolkompisar varma och svettiga men vinden var kall vilket gjorde oss klibbiga och efter som brallorna åkte ner hela tiden så ''rev'' dom på innelåren och när jag kom hem så såg jag att det var helt rött och blodigt (som när du gnider händerna mot varandra snabbt i 1 och en halv timme det blir brännskador och sår)
p.s. ingen av oss hade någon aning om att vi skulle ha stadsorigentering så det var inte så att jag visste och tog byxorna iallafall