Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 2401 ggr
Lupin
0

Taggmus. [Köpes]

Hej.

Jag skulle väldigt gärna få tag på några taggmöss. Men tyvärr så hittar jag inte någon uppfödare alls. Är det någon som har lust att kanske hjälpa mig lite på traven?

Jag bor i borlänge och det ligger i dalarna.

Mvh Ulrika

www.vovvensdagis.se

MP160
0

Spännande! Hoppas du hittar någon snart och att du sen lägger upp lite fina bilder på taggisarna Flört

Mymlan
0

Finns en uppfödare i Gävle, ser hon detta så kommer hon säkert hojta till.. 
Zoo butikerna brukar kalla dessa för igelkottmöss.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Grodan
0

Vi kallar dem för Taggisar. Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lupin
0

Men oj var roligt att ni svarar lite iaf. :) Vad heter hon´som finns i gävle då? Självklart kommer det bilder när jag väl fått hem dom. För jag är då helt inställd på att jag hittar. :) Jag vill gärna köpa från privat personer ist för på djuraffärer.

www.vovvensdagis.se

Vattnadal
0

Vet inte om hon bor i Gävle längre. Just nu flänger hon runt på melodifestivalen, har jag sett på fejjan. Diana Wikström heter hon i alla fall.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
0

Här heter hon Liz85.

MVH Elin

Lupin
0

#5 & 6

Jaha var skojjigt. Tack så mycket för all hjälp, slänger iväg ett mail dit då och hoppas på svar. :D

www.vovvensdagis.se

Lupin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej tänkte berätta att jag har fått hem en liten ny familjemedlem som heter Sakis. Han är helt bedårande och jätte mysig. Så nu leter jag kompisar åt honom. Någon som vet någon mer än Diana som har uppfödning? Det är lilla Sakis på bilden.

www.vovvensdagis.se

Lupin
0

En till bild på den vackra lilla herren.

www.vovvensdagis.se

MP160
0

Grattis! Såå fin kille! Hoppas du hittar nån kompis snart Skrattande

Lupin
0

Tack, Men ja visst är han. :D Det hoppas jag också, vill inte att han ska behöva vara ensam. Men det gör jag nog. Optimist som man är. :)

www.vovvensdagis.se

mieeow
0

måste det vara taggmus? jag har fem hanar som behöver hem, dock bor jag i skåne men om transport går att fixa och om det fungerar att blanda svenska och taggmöss så finns jag :)

Lupin
0

Jag vet inte om man kan ha dom tillsamman tyvärr, någon som vet? Kan juh vara svårt att blanda när det gäller andra djur iaf vet jag.

Men vad är det för ålder och färger på dina krabater? Du kan juh maila mig om du vill till sagah_1369@hotmail.com

Tillbaka till taggmöss, jag är intresserad utav både hanar och honor. Är helt såld på dessa underbara små.

www.vovvensdagis.se

ajanki
0

Grattis till din jättesöta kille!

Hoppas också att du hittar en kompis till han snart!

Lupin
0

Tackar tackar. Är verligen hel nöjd. Lilla Saken gör mig till en sån stolt och lycklig matte så jag är nog en hel meter längre idag, skulle jag tro. Han är så fin och mysig så.

www.vovvensdagis.se

Ratata
0

Vilken söt liten korv :) Kul att se lite andra möss än de "vanliga" tammössen. Hoppas du hittar kompisar till honom!

mieeow
0

läste att det inte går att blanda taggmöss och tammöss, tyvärr. lycka till med sökandet! :)

Mymlan
0

Taggmöss skall leva med taggmöss och tam möss skall leva med tammöss..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

mieeow
0

#18 exakt :P därför jag kollade upp det innan, vill ju vara säker

Lupin
0

Då var det som jag också trodde då. Och jag fortsätter mitt stora letande efter vänner till min lilla mysbulle.

www.vovvensdagis.se

Littlem
0

Jag har en vän som har 4 taggmöss som ska säljas. Jag kan ta med dem ner till Svemus utställnigne ni uppsala på söndag. Intresserad?

Liz85
0

Hoppar in här. Det stämmer att jag inte bor i Gävle längre, utan i Södertälje, även om "hemmet" för tillfället är i den stad Melodifestivalen befinner sig. ;-)

Jag planerar att ta några kullar snart för att få lite fart på aveln igen, nu när mössen och jag äntligen bor i samma stad igen och inte 20 mil ifrån varandra. Måste bara skaffa lite nytt blod först, gärna en eller två unga honor till mina hanar. I värsta fall får det bli via djuraffär och hoppas på att de visar sig vara bra material.

Sakis är för övrigt från mig från början, anledningen att han hamnade i sitt nya hem beror på att deras matte fick sära på bröderna.

Lupin
0

#21 Det låter jätte inressant. Vad är det för ålder och kön och vart kommer dom ifrån?

#22 Roligt att du hoppar in, du är välkommen. Låter spännande. Men du skicka lite mer info till mig via mail. :) Tänkte prata med dig om lite annat också där. Jag vet att den lilla killen kommer från dig i början. Jag har stora utrymmen för han och lite vänner, så jag tror att det skulle kunna fungera. Annars så fixar det sig ändå. :)

www.vovvensdagis.se

Littlem
0

De är 4 veckor. Hon som har dem skulle kolla kön idag. De är uppföda på Forslunda gymnasiet häruppe.

Lupin
0

#24 Jaha okej, du kan väl ge henne mitt nummer 0704833037. Har ingen aning om vart det ligger. Jag är helt klart intresserad iaf. :)

www.vovvensdagis.se

Lupin
0

#24. Är det samma person som har lagt ut på blocket? Här är min mail också sagah_1369@hotmail.com

www.vovvensdagis.se

Grodan
0

#22 Vad kul att du bor i S-tälje. Det gör jag också. Skrattande Är du medlem i SVEMUS? Skall du med upp på årsmötet på söndag?

Sårri för att jag stal din tråd, Lupin.

Lupin
0

#27 Hehehe, det är helt okej. Låna på du. :D

www.vovvensdagis.se

Lupin
0

Passar på att lägga upp lite nya bilder på lilla sakis som fortfarande söker vänner.

www.vovvensdagis.se

Lupin
0

Vill juh också visa hur go han är. Han gillar att sitta på axeln och mysa. :)

www.vovvensdagis.se

Littlem
0

Nu är de här hos mig. Föräldradjuren kommer från en familj i Bullmark här utanför Umeå.

SKa se om jag kan se nå kön på de små. Har aldrig könsbestämt kottmöss innan :P

Lupin
0

Tack. Lite lustigt nog var det samma nummer på båda annonserna. Jag tror att jag hoppas lite mer på dom små taggisarna från Littlem ist. Blir en väldigt lång resa annars.  

Okej. Va bra. Det går nog bra skulle jag tro. :)

Jag är fortfarande helt klart intresserad iaf. Det skulle vara snällt om du ville höra av dig efter du tagit dig en kik på dom små rackarna. Du får gärna ringa eller skicka ett sms på 0704833037, går juh snabbare att komunicera så. :)

www.vovvensdagis.se

Liz85
0

#27 ja, jag har hört rykten om att du också häckar i S-tälje :)

Jag är inte medlem i Svemus än men ska hitta en bra ekonomisk månad att bli det på igen. Börjar sakna reggningsmöjligheter och utställningar. Och nej, jag ska inte till årsmötet på söndag, har fullt upp med Melodifestivalen just nu. Lägger man till jobb och skola har jag knappt tid för mig själv… :D Kommer bli lite lugnare efter finalen, kanske rentav lite FÖR lugnt…

Liz85
0

#32, förutom det vanliga sättet att kolla könet på en mus så finns det ytterligare ett sätt. Ser du sex spenar på musens mage så är det en tjej, taggmuskillar har nämligen inga spenar.

Littlem
0

Tack!  Ska be sambon hjälpa mig o kika o se om vi kan avgöra nå kön på dem.

Grodan
0

#34 Oj, vad hemskt att det går rykten om mig. Jag har verkligen inte skyltat med att jag flyttat hit. Speciellt inte just nu. Fy vad jag vill flytta heeeeeeeeeeem till farsta-tyresö… Gråter

Trist att du inte är medlem, hoppas du blir det snart igen.

Vattnadal
0

Nu sitter de 4 taggisarna hemma hos mig, då de var till Uppsala igår. Jag vill inte ha dem, så om ingen hör av sig försöker jag sälja dem till en djuraffär i Gävle.

På fredag kan jag ta med dem till Vildmarksmässan i 08:a. Vill någon ha dem, pm:a mig här, så tar jag med dem till mässan. Vill man ha, får man komma dit och hämta efter bokningen.

MVH Elin

Lupin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#38 Jag hade varit jätte intresserad, men nu så har jag hittat tre andra vänner till min lilla taggis.

www.vovvensdagis.se