Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1337 ggr
Ratata
0

I natt jag drömde...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Drömde att jag hade världens fräckaste mus i natt. Den var mönstrad som en snöleopard! Den var så söt! Lite mindre än de andra och ville alltid lägga sig längst ner i sovhögen bland de andra. Sen hade jag en drös andra "bonusmöss" i drömmen också.

Det är inte helt ovanligt att jag drömmer att jag hittar en massa främmande möss hemma, ibland i mössens bur, ibland lösa, springandes runt buren. Men det är iaf alltid snälla och trevliga möss, så inga traumatiska möardrömmar, här inte. ;)

Händer det att ni drömmer om era möss också (eller är det bara jag som är knäpp)? Berätta!

jauchzet
0

Haha, du är inte ensam om att drömma om möss! Både jag och min sambo har t.ex. drömt att en av våra möss blivit stor som en hund. Sen har jag drömt att de fött okontrollerbart många ungar. Att det är ungar överallt.

Ratata
0

Jag har också drömt om enorma mängder bebisar! Skönt att man inte är helt ensam om det då ;)

Hyeonmu
0

Gud. Mardrömmar. Alltid! D= Bebisdrömmar som ni. Men sen också att jag har helt usla burar (ofta akvarium med typ 5 cm kant, spruckna osv) och har hundra möss som bara rymmer. Och jag stoppar in och stoppar in - men de bara rymmer ju igen! D'= Sen drömmer jag ofta att jag återvänder till min pappas gamla hus. Det är alltid olika hus, som jag bara glömt att vi bott i. o_0;; Jag menar jösses drömmen, två olika hus har han haft. Två! Varav ett jag aldrig haft möss i! Sluta plåga mig. D=

I alla fall! I huset hittar jag burar med kvarglömda möss som jag totalt glömt ta med därifrån. Ibland är en massa döda, medan andra överlevt… ibland genom att äta varandra, ibland på nåt annat sätt och så ligger alla musliken från de som inte är mirakelmöss kvar.
Ofta har de levt i flera generationer där och bara förökat sig, så ibland är burarna överfulla av möss som kryper över varandra medan det i andra drömmar är nåt slags 'armageddon': Möss som överlevt i generationer genom att slåss med och äta varandra. Så alla är utmärglade och musskelett finns överallt. o_o;; Ibland har nya färger utvecklats i  massinaveln också.
Gärna slutar dessa drömmar med att när jag försöker plocka med dem för att åka hem… så rymmer de och alla burar blir så där värdelösa. Så plötsligt får de massor av bebisar utanför burarna som jag ska samla ihop också - innan mammorna biter ihjäl dem i panik. Arrghh! Dx … *host* Ja. XD Så ser mina musdrömmar ut.

jauchzet
0

#3 Oj, vilken hemsk dröm! Jag är glad att jag sluppit sånna! Förvånad

Hyeonmu
0

Ja din var ju jättemysig, jag vill ha några såna. =D Men jag drömmer 90 % mardrömmar, så det blir svårt för musdrömmarna att hamna i de övriga 10 % XD

MP160
0

#3 Uuuuh…. :(

Jag har drömt massor med gånger att mina mushonor fått bebbs utan att jag märkt det och kastat dom när jag städat… Vilket har resulterat i att jag alltid måste kolla efter bebisar när jag städar, trots att jag bara har en hamster av honkön nu som omöjligt skulle kunna få bebbs XD

Har drömt att jag fick 5 möss av min pappa också och att dom skulle få bo i råttburen (dock utan råttor!) men det är för brett mellan gallret i den buren så alla mössen var överallt och jag fick värsta paniken för tänk om katterna hade tagit nån mus!!!! Usch, den drömmen var hemsk :P

Bra musdrömmar lider jag dock brist på, suck Tungan ute

Ratata
0

Kul att ni delar med er!

Vad intressant att många tycks drömma samma saker ändå. Kan det vara saker man är orolig ska inträffa i verkligheten? Rymmare och oväntade kullar kan ju vara ett problem. Å andra sidan är det väl inte så troligt att man glömmer bort sina möss hur som helst Tungan ute

jauchzet
0

#7 Men ingen annan verkar drömma att deras möss blir stora som hundar som jag och min sambo. Fast det äör absolut ingen mardröm, utan det är mer mysigt när man upptäcker hur stor den blivit och så kan man ha den i knät och krama den. Inte för att man hade kunnat få den att sitta still i knät i verkligheten om den hade varit så stor, men ändå… Flört

ivanhoe81
0

hmm har alla konstiga drömmar alltså

hade själv en konstig dröm inatt

drömde att mina katter hade krymp och att mina möss hade växt så att alla var lika stora och alla skulle ligga i min säng tillsammans, kändes lite trångt i sängen med 50 möss, 2 katter, 8 hamstrar, chinchilla och gerbil, kanin och marsvin i sängen

Hyeonmu
0

Det tror jag absolut. Jag har alltid ångest för att jag ska ha glömt att ge nån vatten och mat. <={ Så jag dubbel och trippel kollar. Iofs beror det nog i mitt fall också på att jag typ levde den mardrömmen för 10-11 år sen… två möss rymde, förökade sig som fan och sen rymde deras ungar som fångats in och DE parade sig - och det var möss överallt! Dx Jag hade ett helt rum med burar, med minst 10 i vardera. Usch det var hemskt. Då var det också lätt att missa att ge alla mat varje dag. ={ Nå nu är man vuxen(ish…) och kan ha bättre koll! =D 

Näej… Fast jag drömde att min mus blev stor som en kanin en gång… så fick den ungar, men så var det jag som fick ungar - så födde jag rosa kaninbebisar, stora som vuxna kaniner som sen växte jättefort och blev hundar istället. =|  … Jag… drömmer stört…

Ni vill skaffa hund säger era drömmar. ;p Du är muterad och knäpp, säger mina. XD

Ratata
0

#10 Ja, precis så måste det vara ;) Nej, man ska verkligen inte dömma folk efter deras drömmar, då hade nog ingen varit normal efter den standarden.

Lamina
0

Brukade drömma massor om mina möss när jag hade sådana. Numer drömmer jag mest om mina råttor. Råttor med coola färger är vanligt, blir lite besviken när jag vaknar och det bara finns mina råttor med "tråkiga" färger. Drömde en gång att jag skulle ha råttorna hos en kompis (som hatar råttor) och att hon redan hade en hel drös som fått ungar. Vi fick ta så många vi ville och det fanns otroligt coola färger. Många hade mus färger- och teckningar och jag vart helt kär i hela bunten. Sen rymde dom tillsammans med mina råttor och det vart ungar överallt!

När jag nyligen hade skaffat mina första råttor drömde jag att dom vart stora som elefanter och jag och mina systrar skulle rida till Stockholm på dom. Men det var stora stup i vägen och vi fick hoppa över massa hinder hela tiden. Sen så skulle vi inte till Stockholm ändå och vi red hem igen. Sen visste vi inte vad vi skulle göra med jätteråttorna, så vi begav oss ut i världen och plundrade eller nått såntdär…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ratata
0

#12 Ja, det är väl mest sånt man gör när man inte vet av vad man ska göra av sina jätteråttor. Plundrar resten av världen ;)

När jag hade råttor drömde jag mycket om dem med, men det påminde om musdrömmarna t.ex. supermycket bebisar som helt plötsligt bara fanns där.