Svemus: styrelse och sakposter.
För kännedom bara, inför årsmötet. Någon som kan tänka sig hjälpa till med något? T.ex. saknas lagerlokal/plats att lagra svemus "saker".
Svemus styresle
_Ordförande
_Föreningens ansikte utåt, spindeln i nätet som har koll på allt och delegerar arbetet. Kallar till möten i styreslen. Närvarar på styrelsemöten.
_Vice ordförande
_Stöd åt ordföranden och tar över när denne saknas. Närvarar på styrelsemöten.
_Kassör
_Sköter föreningens ekonomi. Närvarar på styrelsemöten.
Sekreterare
Skriver protokoll på styreslemöten, medlemsmöten och årsmöten, förvarar protokoll och andra viktiga papper. Skriver i samråd med styrelsen kallelsen till medlemsmöten, årsmöten, verksamhetsberättelse, verksamhetsplan och ev andra handlingar till årsmötet. Närvarar på styrelsemöten.
_Ledamot
_Närvarar på styrelsemöten.
_Suppleant
_Närvarar på styrelsemöten. Har rösträtt när någon övrig i styrelsen saknas.
Sakposter
_Arkiv/Lager
_Förvarar föreningens arkiv och lager.
Domarråd och dess ordförande
Domarrådet består av alla föreningens officiella domare. Ordföranden, som ej behöver vara domare, sammankallar möten och leder arbetet med att hålla standarden uppdaterad. Domarrådet ska i samråd med styrelsen stå för utbildning av nya domare
_Kontaktpersoner
_Står med i husmusen och på hemsidan som föreningens kontaktpersoner. Folk kan vända sig till dessa med frågor om möss eller om klubben. Lämpligt om dessa är utspridda över landet.
Medlemsansvarig
Uppdaterar medlemslistan, skickar ut välkomstbrev till nya medlemmar och lägger ut protokollen från föreningens möten på hemsidan.
_Prisansvarig
_Förvarar och inventerar lagret av rosetter och priser. Ser till att priser finns på utställningar. Kontaktar styrelsen med kostnadsförslag när nya behöver beställas.
_Registrator
_Sköter löpande svemus registreringsprogram och alla registreringar.
_Uppfödarregistrator
_Tar emot ansökningar från nya uppfödare, får dessa godkända av styrelsen, ser till att den ansökande gör provet, meddelar resultatet till styrelsen som kan godkänna eller avslå.
Skickar i december ut årsrapporten till alla uppfödare och sammanställer den innan januaris utgång.
Redaktör
Ansvarar för föreningens medlemsorgan Husmusen. Samla och skriva Artiklar, sammanställa till en tidning och se till att den når alla medlemmar.
_Shoppen
_Ansvarar för att shoppen har roliga och passande varor, säljer via postorder och ser till att shoppen finns med på mässor och utställningar.
Utställningsansvarig
En övergripande som har all information, bedömningssedlar, virkon och annan nödvändig utrustning. Ser till att alla utställningar ordnas på rätt sätt enligt föreningens regler.
Varje utställning har sedan en ansvarig.
Valberedning
3 personer, där en är sammankallande. Den sammankallande kallar de övriga till möten där arbetet delegeras. Valberedningens jobb är att till varje årsmöte lämna mötet förslag på medlemmar till styrelse och sakposter.
_Webmaster
_Skötsel och underhåll av föreningens hemsida.
ÅretsmussansvarigGå genom det gånga årets utställningsresultat och enligt standarden räkna ut vilka möss, utställare och uppfödare som er håller titlarna.

MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
När jag fick HM idag (hm… nåja, tisdagen den 22 feb) såg det ut som om alla platser hade applikanter. Det lättade mitt hjärta och fick mig att känna att åh, jag kan nog klara av att åka på årsmötet ändå utan att behöva ta på mig föreningsansvar. Men så hittar jag nu denna tråd och blir orolig.
Om jag får hyra en lokal att ha mina djur och djurprylar i så kan jag upplåta lite plats till SVEMUS. Dock har jag varit totalt ärlig med hyresvärden om mina avsikter med lokalen och misstänker att jag då inte kommer att få hyra den.

Ja, tidningen blev supersen, det knasade sig med tryckeriet, helt och hållet mitt fel, jag borde ha skickat den på tryckning tidigare och fått till epostadressen rätt så att inte stackars kassören blev tvungen att godkänna ordern! Men man kan ju hoppas att det kommer att fungera bättre med lite erfarenhet. Nu har jag också lärt mig att kopiera själv så att det ser bra ut så ev. kan man göra så också.
Det som behövs mest är väl just lager. Men finns det ingen så måste vi försöka lösa det på något annat sätt, t.ex. dela upp grejerna eller något? Jag kan säkert ta en liten del men då bor jag kanske inte så centralt i landet som jag borde och det finns alltid stöldrisk i vanliga förråd som vi har här. Men möjligheten finns alltså.
Det löser sig. Man ska engagera sig för att man vill, inte för att man känner sig tvingad. Finns det inte folk måste föreningen tänka om på något sätt. Men de viktigaste posterna finns det aspiranter på, och de andra finns det också folk som är beredda att ta men det är ju alltid bra att försöka fördela om det går och om det finns folk som känner att de vill.
Älskar mina stora små vänner..
#3 Skönt att höra, att det finns aspiranter på alla poster.

Just det! Jag anmäler mig nu officiellt som… öh… öh… va-hette-de-nu-då, korrekturläsare? =3 Som vi pratade om på mötet kent. Så… öh… ja. Allt som behöver kollas, kan jag kolla. Jag kanske ska kika runt lite på hemsidan först och kolla så inget motsägelsefullt står? =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det framförde han, så vi har med det bland de åtaganden som klubbades i söndags. Jag lyckades glömma alla papper kvar i Uppsala. Kent skickar dem per snigelpost till mig och sedan ska jag sammaställa vad vi kom fram till :) Jag tycker det är helt ok om du kikar runt. Jag har själv gjort det och hittat massor med småfel på gamla dokument som ligger under länkar och flikar. Alltså inga tryckfelsnissar, felstavninger och så utan inaktuella uppgifter som finns och som krånglar till det.
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Jaså, gjorde han? =O Men vad bra. =)
Då kikar jag runt lite och ser om jag hittar nåt. Sen måste jag få koll på vad som gäller också, så jag vet vad som är inaktuellt. ^^U