(k) Mushonor
Vill köpa möss, jag och min sambo har sedan tidigare två mushonor men vill gärna ha fler till flocken.
Ålder är ej viktigt, vuxna går bra så länge de är TREVLIGA, psyke är A och O även om de bara är sällskapsmöss, håller ej på med musavel. Jag har sedan tidigare erfarenhet av rått- och kaninavel så jag har pysslat en hel del med smådjur (och andra djur), går även djurskötarlinjen på gymnasiet. Jag är vädigt intresserad av etologi så jag förstår vikten av både fysisk- och mental stimulans.
Detta kan vara av intresse:
- texar/satintexlar (olika färger)
- satiner (olika färger)
- fawn (eller andra röda/gula möss - olika pälsvarianter)
- tan och ev. fox (olika färger och pälsvarianter)
- bruna möss (ej augoti, olika pälsvarianter)
- naken (helt nakna, ej fuzz, olika färger)
Vi finns i Göteborg men transport brukar gå att ordna, tar gärna emot tips om uppfödare som kan vara av intresse.
Kontakt:
emsu4@hotmail.com
puttar lite 
Jag har bara en Tan hane som skulle kunna flytta… 
Jag tycker det är bra att du har krav. Synd att du inte har möjlighet att möta de djur du vill ha eftersom du vill ah en speciell mentalitet på dem. Tolkningen av vad som är en TREVLIG mus är vida bred och bara DU vet vad DU anser vara trevligt. Jag har supertrevliga möss som ska säljas snart, trevliga i mitt tycke. Men de är inte satin, inte tan, inte helnakna, inte texel, inte fox, inte röda, inte bruna. Så de platsar inte ändå :)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#2 Synd :c
#3 Ja, det är ju sant. Det ag menar är vä att de inte ska vara helt tokrädda eller visa några tecken på agressivitet.
Vad är det för möss du har? Visa gärna bild, kan ju kanske vara intressant ändå.
#4 Oj! Ja, det var ju inte så höga krav på mentaliteten. Då kan du i princip bli nöjd med vad som helst ^^. Få möss är aggressiva.
just nu är det svarta blåbärare som det kan finnas någon hona kvar av här hemma. Sedan har jag några tecknade Fuzzy Lakeland, alltså fuzzybärnade nudeparningar.
Jag har även silvered blue som är helt galet sociala, men de är jag mycket rädd om och honorna får därför stanna. Jag har köpare före dig som ska plocka sitt så får jag se sedan vad som finns kvar. Möjligen en hane.
Jag har några pensionärer också som jag borde kunna placera ut men…de sitter i hjärtat. Jag måste fundera i så fall.
Det som sedan är på gång är mest splash, tricolor, sö cream, pew och av dessa kan en del bli satiner, men det är djur som precis har satts ihop. Inga bekräftade parningar ännu, och parningar som ligger i planeringsstadiet. Leveransklara bebisar i sommar.
Bilden är på de svarta bebbarna
#5 Mja, kanske inte, vill ju helst att de ska vara sociala också men i de flesta fall så handlar det ju om att uppfödaren inte har haft tid att pyssla så mycket med varje individ (om man köper från uppfödare med många djur) och då brukar de ju bli sociala efter lite träning.
Läskigt att jag PRECIS sa till min sambo att jag ville ha en svart mus och så tittar jag i tråden efter så har du bild på dessa!
Hahah. Kanske är intresserad av en hona om det finns någon kvar, ta gärna en enskild bild i så fall, gärna på dina fuzzy lakeland också. Fundera över dina pensionärer också så kan du ju lägga upp bilder efterhand om du beslutar dig för att släppa någon.
Kan man "ställa sig i kö" på tricolor och splash?
#6 jag PM:ar dig ist, ok?
puttar
jag har en kull här hemma, men de föddes igår så vet varken kön eller pälslag på dem än. Dessutom var det ingen planerad kull så vet inte riktigt hur deras beteende ser ut i släkten, deras föräldrar är båda jättefina i alla fall!
Och jag kommer inte sälja ungar som är aggresiva, om det nu blir några såna. men det tror jag faktist inte. *optimist* :)
#9 Min sambo kanske är intresserad, du kan ju skriva upp oss på "intresselistan" i alla fall. 
#10 har en tråd här på mus.ifokus som ni kan följa, kommer lägga upp bilder på bebisarna lite då och då så ni kan följa deras utveckling :)
Är främst intresserad av engelstypade möss i tan (blå, svart, dove) och texlar i främst tan där också, hanar kan vara av intresse också (men då bara korthåriga tan, engelsktypade). 
putt
putt
putt
En putt per dag räcker.