Problem med nya buren
Jag håller på och fixa det sista på den hembyggda buren till mina musar. Jag skulle göra en övervåning till dem genom att använda en plastbox som de bodde i förut, men när jag skulle göra hål i botten så sprack den lite. Jag vill förhindra att den spricker mer (bara en liten spricka vid hålet just nu) och det blev lite vasst där den sprack, så jag tänkte att man kiunde försöka smälta plasten lite och få ihop sprickan, men det funkade inte (blev bara sotigt och svart), så nu söker jag andra kreativa tips här. Finns det nåt lim som man kan använda som inte är farligt? Jag satte dit en häftklammer, men är lite orolig att de ger sig på den och gör illa sig även om de vassa delarna är på undersidan (dvs. i taket på bottenvåningen).
Inte så att jag inte kan köpa en ny plastbox, men de spricker så lätt när man klipper/sågar i dem och jag tänkte höra om det finns nåt jag kan göra innan jag försöker med en ny.

jag använder smältlim till att laga mina burar…fungera skitbra 
Åh, smart ju! Tänkte jag inte ens på. Vet dock inte var jag ska få tag på en sån… är kanske dyrare än en ny box…
Men är inte smältlim farligt om de tuggar i sig det?

jag har användt det i snart 2 år och inte märkt någonting på mina djur.
det som jag tycker är bra är att det går så fort att fixa lagning på bur o sen en kvart senera kan jag använda burar igen.
Mina musar är lite gnagiga, men om jag inte tar ett så tjockt lager kanske det är ok. Min mamma hade tydligen en så där limpistol på sitt jobb så jag ska se om jag kan låna den snart då.

#5 iblandt tar jag ett platslock och limma dit…först lim sen trycker jag dit ett lock eller en plastbit då kommer dom inte till limmet eller hålet.
Det var ju riktigt smart! Tänkte inte alls på det! Då kan jag ju till och med ta vanligt karlssons klister, eller vad tror du?

jag har inte prövat det….men om det har stå en dag eller sånt så tror inte jag det bli problem….men jag vet inte.
Jag har lagat en ljusstake med karlssons en gång så det borde hålla tycker jag. och om jag sätter plast över så kan de ju inte komma åt det. jag gör ett försök iaf.