Berniebur
Har flera än jag samma erfarenhet av den "skitburen" ja inte så att den går sönder mer än andra, spricker alltså. Och den är ju lagom stor och fin så… mössen verkar trivas jätte bra i den … men den verkar vara ytterst gnagvänlig… fattar inte att det ska gnagas så ini h*levet när dom hamnat i den buren… jag har nu flyttat runt o provat alla mössen i den buren ( ja inte Torsten han har sin bur ;)) men dom andra… o ingen mus gnager i andra burar… men i den här *suck*
Så jag bara undrar - finns det flera som märkt att mössen mera gärna sätter tänderna i den buren *ler*

Jag har 3 st sådana ;) En med rör.. det är den sämsta buren jag nånsin köpt! Ska aldrig mer köpa bernie med rör.
Men har 2 st vanliga.. jo dom där knäppena.. dom gnager dom gärna på. Men det är endast där :) Och dom gnager inte ens mycket där.. min möss är snälla *tihi*
Den med rör *argh* går sönder vid dom där ''hålen'' där rören sitter.. det finns plastsaker där som ska hålla fast rören. Men det är dom som går sönder! Åh… får köpa en ersättningsbur till den snart.
Jag undrar vart man kan köpa en petbox! I den andra storleken! Det finns ju den där som är 20*30* nånting.. men vill ha den som är större :)
Oj, jag har inte upplevt några problem alls, den funkar jättebra.
//Lina

Jag har en sån bur som jag hade till mina hamstrar… Till mössen har jag inte provat den :). Men hamstrarna gnagde inte alls :D

Vi har en sån, eller möjligen en äldre modell än den på bilden, som vi köpt begagnad. Då var den redan lite gnagd men jag lagade med bilruteskrapa och lim. Muskillen som bor i den nu är väldigt förtjust i att gnaga vid ena "knäppet". Efter 7 månader i buren har han i alla fall inte lyckats göra hål i buren, men i hyllan…

Min kompis har möss och dom har en såndär blå bur. Dom har gangt sönder vid sidorna där knäppen ska sitta.

Den jag hade har spruckit i 2/3 hörn och är kasserad sedan ca 1 år tillbaxs.
Mina killar trivs i den, har inte gnagit än alfl .. (har haft dom drygt 1 vecka)

Min berniebur har inga spännen kvar *ler*… det är där dom gnagt sönder den. Ingen annanstans - men det räcker … blir små fina hål där.