Tunn i pälsen?
Jag har ju en kull med tio bebisar, alla växer och mår bra. Men de senaste dagarna har två av de grå mössen blivit tunnhåriga, min teori var att Salt, mamman, tvättade dom väldigt mkt vilket resulterade i att pälsen blev avsliten på något sätt. Kan min teori stämma eller är det ohyra?
salt var innan födseln väldigt flottig i pälsen och hennes öga klibbade ihop, men efter en tid hos mig blev det bättre. ögonen har varit som de ska men pälsen blir lätt smutsig så fort buren blir lite smutsig. Det tycker dock inte jag är så konstigt, städar bara buren så är den jättefin igen!
Så, ska jag gå till veterinären eller?
Då jag aldrig blivit med musbebisar innan så kan jag väl inte komma med så mycket här… Men vänta med veterinärbesök till bebisarna är stora, så inte mamma mus blir stressad och har ihjäl bebbarna. Nu vet jag ju inte hur gamla dom hunnit blivit :P
dom har hunnit bli lite över 3 veckor, så mamman är kolugn med dom :)
Det är väl så jag tänkt annars, ville inte ta salt till veterinären innan hon fött då jag inte visste exakt hur långt gången hon var när hon var flottig i pälsen och efteråt var det ju inte på tal om.
Det är nu jag känner att det skulle kunna gå.