Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 511 ggr
[aammE]
0

(k) möss med tan/fox-teckning

Jag söker med ljus och lykta efter tan-tecknade möss i båda könen. Helst korthåriga engelsktypade eller korsningar. Satin och texlar är också av intresse. Glad Vill att de ska ha bra temperament, lugna men ändå nyfikna och snälla. De får vara lite snabba i buren OM de är goa och trevliga i handen. Vill att de ska vara under ett år gamla.

Jag har haft kaninuppfödning tidigare, har även erfarenhet av råttor sedan tidigare och jag och min sambo har tillsammans 5st möss. Jag läser bland annat etologi på gymnasiet så jag förstår vikten av fysisk- såväl som psykisk aktivering. Mina möss bor i SAMLA-lådor och leksakerna byter jag ut en gång i veckan (använder sådant som går att slänga). Dagligen så får de färskmat i form av olika grönsaker och kött, de har även fri tillgång på ett hemgjort basfoder med fröer, torkade frukter och grönsaker, olika sädesslag och liknande.

PMa, smsa eller maila om du har någonting av intresse.
emsu4@hotmail.com
0738278438

Jag finns i Göteborg, går skola i Uddevalla och jag kan ta mig till närliggande städer om det finns tåg/buss som går mellan (kan även få skjuts ibland). Annars kan jag försöka lösa transport.

[aammE]
0

Finns det verkligen INGEN? Om någon har en planerad kull så kan jag ställa mig i kö. Eller om någon vet någon som föder upp.

Evelyn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag föder upp engelsktypade korthåriga (satin förekommer) tan-möss. Framförallt är det svart/tan jag har, men hoppas nu på att till slut också få endel blått och kanske också dove och silver :) Har i senaste kullarna också fått beige/stone möss med/utan fox vilka jag också tänker avla vidare på och försöka få fram blue stone!
Har tyvärr inga till salu för tillfället, men väntar någon/några kullar nu under våren :)

Jag bor i Sundsvall så det är ju en bit bort.. Kan ju kanske gå att ordna transport i samband med någon utställning dock!

[aammE]
0

#2 Det låter väldigt intressant! Jag har ju släkt i Sundsvall så jag kommer att åka förbi där i sommar. :) Kan man ställa sig i kö eller så?

[aammE]
0

Puttar denna, främst en hane sökes.

Grodan
0

Jag har en vacker Champagne Tan, Shorthair, Engelsktypad hane importerad från Finland som är ute på foder just nu. Han är ett halvår gammal ungefär. Som det råder nu kan jag nog aldrig ta tillbaka honom. Han har inte träffat någon hona sedan han flyttade till mig.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[aammE]
0

Jag har troligtvis hittat de hanar som jag behöver just nu, så nu är det bara honor som sökes. Glad

Grodan
0

Ok, grattis. Fast vackrare kille än Rapunzel´s Roommate får man leta efter. Skrattande

[aammE]
0

#7 Det kliar lite i fingrarna faktiskt, var finns han nu?

Grodan
0

I sundbyberg i stockholm, hos fodervärd