Möss har en medfödd lust att sjunga
Häftigt!
Häftigt indeed! 
Gammal nyhet, men väldigt söt.
vet tänkte mest på att alla säger att de ska vara knäpptysta ju
Men det där är ju ljud vi inte hör.
läste det med, men mina möss brukar låta då de är extremt glada etc

Du kanske hör andra frekvenser än de flesta också. Aspergers kan ju vara väldigt ljudkänsliga och jag tror det kan bero på att de har "bättre" hörsel. Som yngre när de ljudtestade mig så hörde jag ljud som människor inte ska höra. =)
ja det kan vara det för vissa dagar då jag hör mössen som bäst då klarar jag knappt av att höra en knappnål falla i golvet
men bättre hörsel tror jag inte att jag har då jag har lite mer än 50% hörselnedsättning men det har nog med att jag har aspbergers vi är ju extremt känsliga ibland mot vissa ljud
Man kan ju ha nedsättning i vissa register :) Jag har lättare att höra höga tjut än dova ljud.
//frida

Precis som Digitalis säger undrar jag om inte många Aspergers känslighet mot höga ljud har med att vi helt enkelt hör höga ljud bättre än andra, t.o.m. ljud andra inte alls hör. Att vi har en nedsättning. Även om vi inte direkt har bättre hörsel som så. Om du nu har hörselnedsättning t.ex. så kanske du hade hört dem som små visselpior annars, hihi. ;)
jo det kan stämma ju att vi har känsligare öron och hör det som inte ska höras för jaghar flera gånger funderat på om minna möss varit sjuka då jag hört ljud från dem men inte hört någon som låter som en kaffebryggare utan det har mer varit som sång och glädjetjut
stoppade ner handen nyss till honflocken och jag hörde något som visslade och sedan kom det en direkt som skulle upp för armen och sedan sätta sig och putsa sig på min axel
Spännande rön. Om det är så, så hör du ljud från mössen som vi andra (med asperger) inte hör, ivanhoe81. Det är ganska ballt.
ja det är konstigt ja men det är bara då jag är extremt känslig som jag kan höra mina möss, de gånger som jag får ont i öronen av att en knappnål åker i golvet
annars är de tysta ju
Jag hade en liten period av konstig hörsel. Det var när jag hade sörjt i 2 veckor, inte ätit och inte sovit och suttit jättemycket vid datorn. Då kunde jag störas av att en (liten) spindel gick på väggen - fotstegen ekade högt i min skalle - och den blinkande markören dånade från datorn. Men sen sov jag och åt och blev glad igen o sen har jag itne hört det mer 

Det är ett fenomen som jag hört talas om. Det är riktigt intressant faktiskt. =3 Just när man är psykiskt "svag" för tillfället, inte sovit och ätit så kan man få överkänslighet för ljud, smak osv. Själv brukar jag tycka att alla ljud ekar något förskräckligt när jag varit vaken väldigt väldigt länge. Och alla ljud blir en enorm chock eftersom jag nästan sover med öppna ögon. XD Bara: "HOMG va'va'de?! … HOMG va'vade'?!"
#17 Det är i a f en upplevelse jag aldrig glömmer. När jag hörde bom bom bom så undrade jag vart det kom ifrån. Det tog jättelång tid innan jag insåg att det var spindelns fotsteg jag hörde. Och att datamarkören skrek högt vid varje blink var väldigt frustrerande.
ja det är då jag sovit väldigt dåligt som jag hör dem prata eller sjunga, har olika perioder som jag sover 2 timmar om natten men i förrgår började den andra perioden som gör att jag sover över 12-14 timmar om dygnet