Hur fota mössen?
Hur fotar ni era möss? Jag tycker att det är OMÖJLIGT att få bra bilder. Det här är den bästa någonsin jag lyckats få på Tara och då är den ändå inte så bra. Jag försöker ha handen i höjd med kameran, men då snurrar de ju runt och vänder rumpan till eller så vill de undersöka kameran och kommer för nära den hela tiden.
Försöker sätta den på någonting så att de inte ska kunna smita, men de vill ju bara ner.
Haha, ja på en del möss är det svårt. Vi har skrivit lite Artiklar i ämnet, samt även trådar. Ber att få återkomma med lite länkar.
Och så funkar sökfunktionen inte… hm…
Jag har tid att vänta! 
Måste ju få reda på hemligheten bakom bra bilder!
Jag kan säga hur jag brukar göra.
Personligen tycker jag att bilderna blir bäst i dagsljus. Inga lampor i mitt hus funkar. Därför blir det bäst i ett rum med mycket fönster och en solig dag.
Jag brukar uttnyttja att inte mössen hoppar. Bygga upp en liten "scen". Denna scenen inreder jag med ett enfärgat tyg, tex ett vitt lakan, både som bakgrund och golv. Sedan är det bara att ha tålamod och låg slutartid på kameran! :)
Lycka till!
Hittade bara en artikel… Hade fått för mig att vi hade i a f en till om hur man specifikt fotograferar möss. Vet också att vi har massor av trådar där vi diskuterar, men jag kan inte hitta dem
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag brukar fotografera milo i själva akvariumet, då han är en riktigt model och byter pose efter varje klick som han hör när bilden är tagen xD
Men här kom ju två tips iaf! Tack!
Jag tror att det kan hjälpa att skaffa en bättre kamera också, för den jag har nu är bedrövlig.