Mus iFokus

Mus

Etiketttävlingar
Läst 2799 ggr
MP160
0

Aprilmusen

Posta bidrag* - ladda upp foto och skriv berättelse om musen -*
i denna tråd till och med 25/3!

Mouse of the month; April!

Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until Mars 25th!

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!

Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/3. (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm ej den personliga berättelsen om musen!

Magda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer en liten bild på Alejandro påväg upp..

Alejandro har inte bott här hemma sålänge men han har totalt stulit mitt hjärta! han är väldigt social och kommer alltid fram och pratar. I morse hade han på något sätt lyckats klättra ur sin bur och var lös i rummet, men när jag kom in dit så skuttade han genast fram och upp i handen på mig! den enda av de jag har som kommer när man visslar på honom (oftast) han är min dröm-mus Kyss

Mickvor
0

Det här är min ursöta Irmelin! Hon är liten till storleken, men har en enorm personlighet. Hon ligger alldeles platt och myser i handen när man tar upp henne, är totalt orädd, nyfiken och snäll mot allt och alla. Hennes varma färg i kombination med den ljusrosa svansen och öronen, de kolsvarta små ögonen och hennes underbara personliget får en att smälta, och hon är den klara favoriten bland alla som får hälsa på mössen. Irmelin är mysigheten själv och samtidigt aktiv och älskar att utforska nya saker, och hennes aboluta favoritplats är i armen på min tröja :)

StillaSinnet
0

Shanti är en satin texelhona och en tös från en av mina första kullar, född juni 2010, och som jag ännu har kvar. Hon har stått pall för många väninnor som kommit och gått och är en underbar sällskapsdam till nya honor som behöver en trygg "mamma" trots att hon aldrig har fått egna ungar. Här är hon enbart en mysmus som vi gärna plockar fram för en extra gosestund, vackra, underbara Shanti <3!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[aammE]
0

Detta är lilla Musik, mitt senaste tillskott. Hon kommer från en djuraffär och jag kunde inte hålla mig när jag såg henne där. Hon är pigg och nyfiken, sitter gärna uppe på axeln medan jag sitter vid datorn. Tyvärr blev hon mobbad av de andra mössen i flocken så hon bor tillfälligt själv.

Hon är korthår och färgen är argente.

Theres
0

Här är April. Eftersom hon heter April så är det väl en självklarhet att hon ska få bli Aprilmusen ;) Hon bor tillsammans med sin kompis Ariel, och de är födda den 4 februari :)

golf.ifokus.se

ajanki
0

Det här är Ozzy Osbourne! Japp, jag har en alldeles egen Ozzy!

Han är född hemma hos mig den 27/11-10

Jag märkte redan från början att det var nåt särskilt med Ozzy och hans syskon, dom var aldrig i nån popcornsålder.

När Ozzy var en liten plutt så var jag nästan orolig att det var nåt fel på honom för han låg platt i min hand och bara tittade på mig!

Men nu har jag förstått att det är så han är  snäll, lugn, go och en av dom vackraste möss jag sett!

Min fina, fina Ozzy!

kent
0

#6 det va en fin pung det Skrattande

ajanki
0

Ja, suck jag vet inte vad som hänt med bildenFörvånadsåg helt normalt ut när jag la ut den…..

Grodan
0

Inte jag heller, bilden ligger ju där…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

fiffiluren
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ett av mina sensate tillskott i familjen. Det här är Willow, även kallad Villo. Hon är född 20 januari i år så hon är inte så gammal :) Hon är en väldigt blyg och försiktig mus men ändå nyfiken.

Underbar att titta på i buren då hon och syrran busar en hel del, speciellt om dom får något nytt och spännande, dom har också lyckats dra med gammeltanterna lite grann :D

Har bara haft henne i två veckor så jag känner henne inte så bra än, men jag tror att det kommer att bli väldigt bra det här :)

Charlie2006
0

Det här är Mimer, en 6 veckors agouti pojk.

Han har en rätt tragisk uppväxt, uppfödd i en djuraffär i en liten bur med bara ett hus och en matskål att undersöka. Blivit hanterad ytters lite och aldrig fått färskmat.

Han har ändast varit hos mig några dagar, men redan satt ett stor tryck i mitt hjärta. Ändå om han är livrädd för händer, rörelser och ljud så när han väll kommer upp i handen så springer han upp till axel, under håret och är väldigt avslappnad och börjar hålla på med håret :D.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Tigermamma
0

Detta är min underbara Åke.

En rolig och mycket nyfiken liten kille.

Enligt mig är han otroligt söt ♥ !!!

Gillar att bli hanterad och tar chansen att undersöka allt i sin väg. Skrattande

Han är även en snäll sambo till sin fuzz broder.

Snart 33 årig tok tant som alltid haft olika djur.

Min hemsida om egyptiska igelkottar http://hem.bredband.net/egyptiska/

Grimmis
0

Detta är Rind. Ingen aning hur gammal tösen är. Hon har skador på sin svans, men hoppas att den läker fint och snarast.

"Lilla Hjättat"