Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 751 ggr
Grimmis
0

Uppdatering

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Då jag landat med tjejerna och de fått sitt nya hem satt jag och umgicks med dem en stund. De kliade sig. Tänkte inte mer på detta, men de fortsatte att klia sig. Då satte jag mig ner med dem igen och började studera. Nu efter en vecka har jag tittat på dem varje dag och tycker att de kliar sig lite då och då. Eftersom jag inte har något att jämföra med tycker jag att deras kliande inte är normalt. De har inga sår, ingen tufsig päls och ingen synlig ohyra. De är mycket aktiva och äter och dricker mycket bra. Det enda som verkar störa dessa små töser är det kliiga. Eftersom de suttit i spån hela sitt liv (antar jag eftersom de hittades med spån) kan de ju fått skabbkvalster…eller hur?

Nu är det så att jag har Stronghold hemma. Den till valpar och kattungar. Är det okej att dutta detta på dem? De tar inte skada om det nu inte skulle vara något menar jag?

/Grimmis

Grodan
0

De tar inte skada av Stronghold. Stronghold tar bort det mesta i parasitväg på mössen idag, både yttre och inre parasiter, så att använda det som avmaskningsmedel är mkt populärt.

Artlink lärde mig ett tjusigt knep och det är att bara öppna pipetten och sedan sätta den snabbt intill huden utan att trycka. Det kommer då en liten rund våt fläck där och det räcker gott och väl.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grimmis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

De är medicinerade nu. Gjorde så som du beskrev.

Thanks!