Mushanar till salu
Har nu fem hanar kvar fortfarande som inte är tingade, om de passar ihop med fadern kan jag möjligvis spara någon. Men kan alla säljas är det det bästa.
Mamma: Salt är en underbart social mus, hon vill alltid ut och utforska. stoppar man ner handen i buren så klättrar hon upp direkt, favoritstället är i luvan på axeln ;) Salt är en underbar mamma oh söt som socker, jag har fri tillgång till bebisarna.
hon väger 29g och är svensktypad mus. undertecknad even, alltså vit med endast tre gråa fläckar.
Pappa: Peppar är en jättefin mus, nyfiken och envisas med att smita ur buren för att undersöka rummet. sprang iväg i början när man skulle ta upp honom men man får nu ta upp honom utan protester, tycker om att sitta i armen på tröjan. Han väger 28g och är också svensktypad men övertecknad even. Svart överlag med vita fläckar och vit mage. mellan det svarta o vita på magen går en ljusbrun rand.
Båda är köpta på zoo, men på deras sätt hade de lika gärna kunnat vara uppfödda hos uppfödare.
Ungarna blir hanterade dagligen, fotograferade och vägda då och då.
Kontakta mig i pm här eller maila på: ankh@hotmail.se
Du får gärna peta ut bilder på dem här!
Jag finns i Lund, som ni ser på bilderna har ungarna inte öppnat ögonen än då de endast är 13dygn gamla. men snart så :D
Jag kan transportera några km, tar 20kr för en hane. Varför priset är så lågt är för att det inte var någon planerad kull och båda föräldrarna kommer från djuraffär.
Om du vill ha kan du få faktablad om möss med, du får med info om musen allmänt och kan få det jag vet om föräldrarna också. Föredrar om du kommer hit innan köpet, eller iaf att vi träffas.
Mvh :D
-Plupp är underbar! Jag förstår att du vill spara honom.Jag föredrar släthårigt faktiskt. Texlarna är så himla söta men jag föredrar ändå släta korthår :)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Så hette det ja! texel :D haha tack, glömt bort det ordet :P
Ja, fast allra helst vill jag ju spara alla, synd att man inte hade all plats och alla pengar i världen :P
Ingen som du fastnade för utöver plupp?
De är rackarns söta! Men Lund är långt bort dock =/
#10 de är underbart söta! :D var bor du?

Jag tror inte att de två vita är vita! =D De är bläsade beigea, ser det ut som. Jättefint tecknat. Det ser ut som nån beige, tickad färg. Häftigt. =3
jaså? :O ja, jag är dålig med det här med färger och teckningar, bra ni hjälper mig :D
vad menas med tickad färg? om de är beiga, kan de då få even teckning senare? Dom ser väldigt vita ut tycker jag…. o:

Jo de ser ut att vra just tecknade i beige. Jag tycker de ser ut som att de har en bläsad even teckning i beige, över det vita. Hmm, hur förklarar jag… Tickade varianter har som mörkare eller annorlunda färger längre ut i pälsen, mångfärgade pälsstrån typ. Eller 'blandade' färger i pälsen. T.ex. vartannat mörkare vartannat ljusare av samma färg. Lite dåligt förklarat kanske. ^^'' Och Bilbo såg ut att ha mörkare beigea strån i pälsen.
Just det! Jag har just nu väääldigt stark kontrast inställd på skärmen. Det kan vara anledningen till att jag ser det här på korten. Jag såg nyligen på ett par målade bilder jag lagt upp för länge sen med ljusa färger. Då såg jag plötsligt att det fanns flera vita fläckar i - som jag inte alls sett när jag målade bilderna på en dator med annan skärm. =)
Jag tänkte att jag bifogar en bild på var jag tycker färgnyanserna går, så kan du jämföra och se om du kan se dem på de vanliga korten. =3
(Hurra för Ifokusplus, där jag slipper krångla med bilderna! XD)
#14 Jättefin bild hyenan 

På hur det vita och beigea skiljs av menar du? Ser du också färgskillnaden? Och tack. =3
Jag ser de vita teckningarna, tänkte också på det när jag såg bilderna! :) Kan dock upplysa om att jag har en för mörk skärm och det kan vara därför jag kan se dem!
Jo, men när ni säger det kan jag också se det! men när jag tittar på dom irl så ser jag det inte. Antingen har jag bara väldigt bra kamera, eller så spökar både datorn och kameran med oss :P
Men blir färgerna möjligtvis starkare med tiden? då ser vi kanske snart :) Vilken tydlig bild, den sparar jag nog :D
#16 Självklart, inte mycket går mina ögon förbi 
Gillade i a f din bild väldigt mycket.
Sist men inte minst! Toffifee!
Kontakta mig vid intresse, åker till sthlm om ett tag om det hjälper något.
Alla är förresten jättefina, bor tillsammans med sina tre andra bröder och sin pappa. Det är fungerat bra änsålänge, lite pip och sådär när pappan säger till dom. Men inga bitsår eller skador alls. Där nu snart 4.5veckor gamla, ChristopherRobin väger 19g, Toffifee 17g och lilla Mio på 16g.
Toffifee ser jättesöt ut. Kan du inte ta flera foton på honom?
Har du flera foton på de där ljusa? Deras tecken borde synas ganska bra nu.
Menar du de vit/beiga? Ska försöka ta bilder i eftermiddag.
Det syns nu tydligt att jag fått en helvit och en beige, precis som ni trodde ;) den tredje ljusa är aningen beige men inte så man tänker på det.
har glömt att ta bilder på tristan och bilbo 
Men kommer hem till min mamma idag så ska försöka fixa det då :)
Ingen som är intresserad?
Hvor er de bare fine! :D
har tagit bilder på bilbo och tristan, men lyckas inte lägga in dom i datorn -.- ska lösa det så jag återkommer :P