Tan hona sökes!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För sju månder sedan föddes åtta små nakenskruttar här hemma. Två honor och sex hanar varav två hanar finns kvar här hemma. Askvante är till salu men Ametist får stanna och tanken är att han ska gå vidare i avel. Dom båda bodde tillsammans tills dom blev ett halvår. Båda är svart tan. Vad jag nu letar efter är en lämplig avelshona så eng. typad som möjligt,, helst i tan men även enfärgat går bra. Jag är nog ändå rätt öppen med färgerna. Trevliga föräldrar såklart för temperamentet månar jag om oerhört mycket!
Har end. en enda linje jag avlar på och den följer jag upp noga, och jag har sällan bråttom med att bli av med ungar. Utan det är snarare tvärt om så att jag föredrar att få ha dem hos mig ett tag. Bara för att få se större delen av kullen som helhet!
Jag bor i Kramfors,, kan ju vara bra att veta.. Ibland kan det kännas som en omöjlihet att få tag på det jag är ute efter,, hade varit lite enklare om jag bott neröver. =)
Men jag har en syster som ska ner till Stockholm och hämta upp en tamråtta, så kanske kan det vara en möjlighet för mig att få hem rätta mushonan???
//Jenny
Lycka till med sökandet, ruskigt fin bild också :D
#1 Tackar tackar!!
Jag har några Black Tan honor. De är inte fullt så stora Engelsktypade men hyfsat. Tanfärgen är inte den allra bästa.
De är just nu ganska hoppiga men jag kan försöka ta foto.
- Far: Always Got U, Black Tan Shorthair
- Mor: Chilloutarea´s Ämbör, Gul, Satin Shorthair (chokladnerblekt Recessiv yellow)
Hej Grodan!
Okey, låter ju lite små spännande. Men jag undrar över Always Got U, är inte han kanske syster med mamman till hanen jag ska para, Always Pretty? Om så är fallet blir det nog lite väl mycket inavel iom. att pappan till Ametist (hanen) är resultatet av en syskonparning…
Sen så är ju tanken att jag helst inte ska använda mig mer av extremebärare eftersom Alvays Pretty är det och (det är väl även pappan till dina små tanungar om han nu kommer från Lottiz). Det är väl kanske inte det alla bästa i tan aveln efter som den ju bleker ner den så otroligt mycket. Trodde egenligen inte att ungarna i kullen jag tog efter henne skulle bli så pass bra som dom blev. Va rätt halvbleka i början men med tiden har dom fått bättre färg och djup. Så det känns ju bra iaf. =)
#4 Ja, han kommer från Lottiz. Ok, men då vet jag. Får återkomma senare när jag har andra tans då. 
Andra honor jag har är bara c-gens varianter och Splash.
#5 Ja gärna,, gör det.. 
Tills dess får jag fortsätta att hoppa på det litet mirakel..
*put putt* ingen fler som har trevliga tanmöss till salu?????