Avtryck av mustassar
Jag planerar att tatuera mig såfort jag fyllt 18 (eller om jag hittar nån som gör det med målsmans tillstånd så blir det väl såfort jag har pengar) och skulle behöva mustassar.
Blir antingen på handen vid tummen typ eller på insidan av handleden men jag har ju inga möss att ta tassavtryck från! Skulle nån vänlig själ kunna hjälpa mig med detta?
Vill ha i naturlig storlek, så om någon kan smeta ner någon liten musis tassar och låta plutten gå över ett A4 eller nånting och sedan scanna in detta papper utan att varken redigera eller beskära bilden skulle jag bli evigt tacksam! 
Cool idé! Att ha råttassar är ju rätt vanligt, men jag har aldrig hört talas om mustassar. Pilligt värre, men det blir säkert skithäftigt! Hade jag kunnat scanna hade jag hjälpt dig, men tyvärr.
/Anneli
Ballt!
Hoppas någon med scanner kan göra det. Vill så gärna se de små tassarna. 
Jag har scanner här hemma så jag skulle nog kunna göra det, men vad ska man använda på deras tassar?
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#3 bra fråga, något kladdigt och mörkt… 
Eller hur, jag är skitsugen! 
Finns det inte sånnadär stämpelkuddar att köpa?
Om inte scanner finns eller funkar kan man ju faktiskt skicka pappret på posten också, jag kan betala den lilla frakten om det skulle vara så 
Jag tror det finns massa tips om det här på antingen råttor.ifokus eller bodyart.ifokus. Jag ska ta en titt.
/Anneli
Gjorde med kakao med det blev inte alls bra, föterna är för små (blev som en pyte liten människo fot med 2 sträck över) :P. Ska testa med vattenfärg någon dag om det funkar?.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Vattenfärg låter kladdigt och blött, men testa på 
Hittar du nått vettigt Axi?

#7 Ja, blöt typ en mörkt blå färg och sätt tassen direkt i färgen om det går. Det borde kunna funka =)
LERA! Blåbärssylt! Blod! Kaffe! Målarfärg! Nagellack!
Ååååh nu vill jag åsså leka med kladd och göra fina avtryck jöööö!
kastar över en kladdig mus… oj… haha
nä kladdfia… jag kan kladda i helgen kanske, när jag sitter i södertälje bland flyttlådor o bygger upp mitt hem… men nu måste jag sova så jag orkar packa o tvätta i morgon
Nagellack på undersidan av tassarna? Vad grymt! (och då menar jag i ordets rätta bemärkelse). Hoppas ingen tar det på allvar.
Mössen kommer givetvis att slicka sig rena så fort de kan. Så, se till att det är något ogiftigt (är stämpeldynefärg det?). Och nagellack kan de ju inte tvätta bort. Ska de leva med det under tassarna tills det nöts bort? Eller ska det tvättas bort med aceton? Eller, ska de få nagellack som torkar på tungen också, om det inte hunnit torka ordentligt på tassarna?
Tänk på att vem som helst kan läsa här, och någon mindre eftertänksam kanske tar förslagen på allvar?
Jag hittar bara stämpeldyna, vattenfärg och att man rent av kan ta kort på tassarna, men det kanske inte passar möss. 
/Anneli
#14 Finns stämpeldynor som är ogiftiga och syrafria, yes :P
Håller tummarna för att vattenfärg funkar, höhö

#14 det är grymt , ja det får man inte göra.
jag tror jag kan hjälper er…igår va jag tvungen att ta bort en mushona pga evt. tumör
om man använda en tass från hon skulle jag bli glad. ingen andra djur kommer att lida och ett avtryck av min honmöss kommer att leva videra fast på din hud.
#14 Nä, ingen tog det väl på allvar? Mina förslag var larv. Inget av dem är att rekommendera.
#17 det skulle absolut kunna funka, problemet där är väl att jag skulle vilja ha ett litet spår typ efter musen… fast bara en mustass skulle kanske funka det med. Om du vill Kent så får du gärna testa och se hur det blir, beklagar verkligen att tjejan fick somna in 
Skulle uppskatta om mössen som provar att lämna avtryck blir anonyma förresten, om det är okej för matte/husse :P
Jag skulle iaf testa med något ätligt, och sedan fylla i de små spåren med penna.
//frida
Flytande bläck är väl eg bäst, men då måste man tvätta musen noga sedan. Fast det finns väl ätbar färg också? 
Kanske skall fråga Staffan Vilcans (svensk råttägare som delade uppfödningen Zodion´s med Mia Bruksman) som gjorde de populära Ratpaws, rått-tassavtrycken - hur han gjorde?
Jag ska nog köpa ett paket av det här http://www.hikmet.se/Product.aspx?pk_prodid=8413 och smeta på min gammelkatts tass för en tatuering. Kanske funkar om musen går på det också? Inte överdrivet dyrt liksom.
/Anneli
#22 mössen måste vara 3 år för att få leka med den färgen…hehe
#23 Ah, fasen. Det tänkte jag inte på. Haha
/Anneli
#22 Fingerfärg - precis vad jag tänkte! Det smetar man ju in alla småungar på dagis med, så det borde ju inte vara farligt 
Här finns fyra "recept" på hemmagjord fingerfärg, kan ju vara värt att testa!
"Fingerfärg 4" är väl dock kanske inte att rekomendera. Tepetklister är nog inte så hälsosamt? Och i de andra får man nog kanske skippa kakao och pulverfärg, tror inte det är bra heller. Men annars är det nog bara att köra på! 
#15 Om man sätter musen ovanpå en glasskiva och fotograferar underifrån kanske man kan få några "spårbilder" men det bör ju finnas någon som kan hålla koll på musen. 
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar
#27 grejen med foto är ju att det blir svårt att få avtrycken i naturlig storlek sedan :P
#28 Man får ha en referenspryl med på bilden. 
Tilda
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
#29 Iof, kan funka
Letade igenom mina foton efter tassar men icke, hade en del tassar men inga skarpa, suuuuck!
Börjar bli lite sådär smått otålig, vill gå till tatueraren NUNUNUNU haha 
#30 Hehe, jag som har varit emot tatueringar (på mig) har plötsligt blivit väldigt sugen på två par hamstertassar… 
Tilda
#31 Så det kan gå va! 
#32 Hmm, har precis kommit hem med två hamstrar, dröjer nog ett tag innan jag föreslår denna fantastiska idé för sambon.
Nog för att jag givetvis gör som jag själv vill men känns ju trevligt om den man bor med tycker att det är ok…
Tilda
Vilken idée jag fick. Sälja fusktatuering av mustassar…
#34 Det vore något!
Tilda
Jag skulle ha en i fejjan… hehe… kanske på ögonlocken… 
#36 Hehe, ja det vore verkligen något… Man kanske skall låta alla mössen gå på ofarliga stämpeldynor och sedan lägga sig med lite godbitar här och var och låta dem springa runt i ansiktet. 
Tilda
stämpeldynor… det var det jag tänkte på när jag skrev flytande bläck… vet ju att SVEMUS har en sådan - Gunvor o jag har stämplat många kuvert…
Charlie, har du testat med vattenfärg än? Är supernyfiken! 
Jag har ingen vattenfärg hemma, så ska låna av min syster för hennes dotter tror jag har
. Jag återkommer om det
.
//Frida
Awesome! 
Ska bli skoj att se dessa tassar! 
Indeed!
*Bevakning*
Hälsningar Malin
ser ballt ut… glömde du blåbärssylten i lördags?
Ja jag gjorde ju det… 
Jag tycker du ska försöka rita ihop hela trampdynan
mja, inte riktigt… inte tårna, utan bara själva trampdynan
(vart hittade du de där tassarna förresten?)
Googlade mouse paw :P
väldigt svårt att rita ihop trampdynan tycker jag, men kan testa
ser en aning bättre ut sådär faktiskt 
Får sitta och göra det lite snyggare imorrn, kanske kan bli nått :P
jäss… kanske finns det också möss med finare tassar/avtryck och möss med mindre snygga tassar/avtryck… 
Haha, kan ju vara så också 
Hur blir det om du ritar dit klorna? Kanske inte hela (fast det kan ju också funka), utan bara "topparna", längst ut på klon :)
Fräck idé! En tjej på marsvin.ifokus har gjort en liknande. Bilden är printad från hennes blogg (det är okej att publicera det va?)
Tillägg: Hennes blogg :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#58 Det är ok om du talar om adressen till bloggen också.
Eftersom jag vill ha i naturlig storlek så blir det väääldigt små klor och jag är tveksam till att det går att tatuera in så små prickar men jag funderade också på det ett tag :P
Jag tror faktiskt att jag satsar på blindskriften tills vidare, skrev ut en med prickar och en med hel trampdyna och prickarna såg lite mer riktiga ut. Men är det nån som har lust att ta avtryck så välkommnas det fortfarande supermega mycket! Är fortfarande jättenyfiken på hur det skulle se ut
Och hur går detta projekt då?
står väldigt still 
Är det fortfarande ingen som har lust att kladda lite med tassavtryck? 

Ohmigawsh teh lathet hos dessa människor.
*Håller diskret upp ett lakan för att täcka sina egna burar med möss* ;p
vaddå lathet? jag har ingen scanner

#65 Aw, jag bara skämtar. Jag har ju inte heller gjort. Har iofs ingen skanner heller… men kamera borde ju funka?
ÄH, skicka ett papper med massa avtryck på posten bah! 

Iff jull pej får de stämp änd annveloop.
;P J/K … Bara… sååå… laat. XD
Haha, jo jag vet hur det är, borde ta ett avtryck av vovves tass men… så… laaat här med (och lider brist på vattenfärg) 
oxå lat

Vi kan ta tassavtryck på bakträffen! =3
pepparkakor med mustassar… weee
#71 Agreed, i bringz teh blåbärssylt XD
en mus som är i rigor mortis kan vi använda för att riktigt kunna trycka ner tassen i degen… *morbid*
eller en i frysen… JA!!! att jag inte tänkt på det, jag har massor i frysen…
#75 Musglass! Eh… 
lol

X'D Ni är hemska! … Vänta… jävlar! Jag måste ut och begrava möss innan snön kommer. Mot djurkyrkogården! *Cue cool music*
….
#75 *Hänger på i det "hemska"* Men, men då måste du ju ha sett till att tassarna är utspretande och inte ihopknycklade, de går ju av om vi försöker bända ut dem. =/
#72 JA! Mustassavtryckspepparkakor! <-långt ord
#78 vaddå begrava? det springer ett par hungriga vildsvin här i skogen…
Hmmm… Hur gick det med dom där muschipsen? 
fråga grisen i skogen… LOL
Uuuuh! XD
nä, skulle inte mata den… då står den snart på uteplatsen o tigger… lol

NAJ! O_O ALLA DJUR SKA BÖRJA ÄTA SÄD OCH GRÖNSAKER! Linnéas möss ska vill a vigd jord - lol, nej, de ska vila i jord. Mumifierade i järnkista. Med gravsten och blommor. ^_____^ *Drömmer*
det börjar bli läskigt verkligt det här nu. Nästa vecka ska jag åka och prata med tatueraren och visa upp vad jag tänkt mig så får vi se om hon ens kan tatuera så smått. I värsta fall kan jag tänka mig att förstora upp lite grann, men jag vill ha kvar mus-storleken… Åh, jag är sååååå förväntansfull!! Går den att göra så fick jag en primär tid i slutet på maj, ev kunde det bli tidigare om den går fort att göra så dom klämmer in mig nånstans. Håll en tumme för mig!! 

#85 Vad kul! 
Jag var där idag och tänkte träffa hon som skulle tatuera mig men JUST IDAG hade hon fått förhinder och kunde inte dyka upp :P Skulle ringa och boka in nånting nästa vecka istället, suuuck :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag ska ha tassavtryck från alla katter jag haft, plus för alla mina möss :D Kattavtrycken ska jag ha från skulderbladet ner mot svanken, så att de följer kroppens former, och mustassarna ska jag ha från vristen och upp på höften :D Kommer bli såååååå snyggt!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
#88 Häftigt det lät! 
Snyggt! 
#91 Tack! 

Ska ut och kissa hunden sen ska jag slänga mig i säng. sov gott Grodis! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Snyggt med näspiercing! Själv har jag septum, och tre i läppen!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
#95 Ballt!