Flytta ihop?
Om man nyss har köpt två mushonor som är "bebisar".
Skulle det gå att flytta in en helt annan mushona som också är bebis?
Jag tänker om man flyttade in en nakenmus med två vanliga? 
Är bara nyfiken då jag alltid velat ha en nakenmus.
Låt dem träffa utanför buren där ingen av dem varit, städa bort all lukt från buren. Går allt jättebra utanför buren så testa låta dem vara på buren, och sen inne i buren. Ta allt långsamt:)
Tänk på nakenfisen kanske kan bli riven, vet inte riktigt hur möss r men när jag satte ihop mina nakenråttor med dem andra så blev en av dem riven. Så håll extra koll på den.
Okej.
Har inte fått hem dom beställda mössen än då det blev en försening.
(Pälsmössen)
Jag var på en djuraffär igår och såg små pluttiga bebis nakenmöss och blev genast kär i dom.
Men skulle det funka? Vill inte att någon ska bli skadad eller så förstås.
Det beror på individerna, men är dem friska och beter sig normalt så ska det funka. På råttor & illrar kan man sätta lite vaniljsocker på dem så alla luktar likadant och då minskar risken för bråk. (Bara en gång i början då.) Går säkert bra på möss med :)
Har någon testat när dom är såhär unga? 
Det går bäst när dem r yngre oftast
Det verkar som att det skulle kunna gå…
Hur stor är chansen att dom funkar tillsammans?
Ganska stor. Blir inte problem om inte musen är knäpp:)
Okej tack så jättemycket!
Ska nog testa..
Kan jag pm:a dig om jag behöver hjälp annars?
Ja det kan du :)
Mitt första råd är att du skaffar två eller tre mushonor från samma ställe, så att de har samma bakterieflora. Väljer du en uppfödare så kanske de redan är avmaskade och fria från skabbkvalster samt friska.
Att sätta ihop möss från olika ställen kan faktiskt tyvärr sluta illa med tanke på smittor, så jag avråder dig från att göra detta utan att hålla dem avskilt i minst 6 veckor från varandra.