(K) Möss i GBG
Funderat på ett tag och nu har jag bestämt mig! Jag vill skaffa möss :) Jag hade min första mus när jag var ca 3år, tog hand om han för det mesta själv och han hette Jerry! :D (Såklart höll mamma koll.)
Sen för två år sen hade jag en annan mus, som jag också döpte till Jerry .. hehe. Fick han av en kompis, okänd ålder, dog sen tyvärr.
Jag söker antingen två tjejer, eller en hane. Vill gärna ha någon fin färg, inte albino. Gärna siames! :)
Pojkvännen ska upp i GBG i påsklovet och de passar ju bra då om han kan hämta dem åt mig. (Om vi hittar.) Jag bor i Småland och här finns det nästan aldrig några bra djuruppfödare, men om du känner till någon så PM:a eller maila. :)
Funderar på djuraffärsmöss, eller finns det "avels" fel mest där så som med råttor? (Bitiga, sjuka, sjukt rädda osv.)
Isåfall finns det en bra djuraffär i GBG? Gillar inte riktigt affärerna här i närheten heller.
Maila om du har några som behöver flytta!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns ju ajanki i vårgårda, kolla om hon har några till salu annars finns det ju djurtransport om du vill ha hjälp från något annat län
Kan kolla! Tack:)
Du har ju Pippilottas mus r8 uppfödning
Tro hon har några ungar kvar..
http://pippilottas.webs.com/ Bor i Göteborg.

#4 Hon har söta möss! För en del kommer ifrån mig.
Tack! Ska kolla in dem då :)
Om man ska ha från djuraffär så skulle jag rekomendera göteborgs zoologiska, de föder upp sina egna möss och har jättefina importer som avelsdjur. De har både satin och långhår. 

#7 Känner en person som jobbat där och den personen berättade skräckhistorier om vad som hände med djuren (bl.a möss) som inte blev sålda:(
Det kanske är ändring på det nu, men det är samma ägare….
#8 Har bara sett dem avlivas precis så som många uppfödare gör, med slag i huvudet. Fast då var det en ormmatsmus som hade en tumör, och inte en som inte blev såld.
Du kan gärna PMa om vad som hade hänt, blev nyfiken. 

Visst kan jag det.
Hmm, den djuraffären … ligger inte den lite utanför? Eller finns de bra spårvagnar dit? :) Jag vill också veta vad som hände :o
#1 Det finns spårvagnar dit, 1an mot östra sjukhuset om man åker från stan (går av vid kaggeledstorget). Kan PMa dig. :)
Okej! Ska snacka med pojkvännen då :D Har dem någon hemsida?
Okej! Ska snacka med pojkvännen då :D Har dem någon hemsida?
tack:)
Putt (a)
Vet en i mölndal som ligger lite utanför gbg.
Arken zoo. Vet ännu inte om den är bra men dom beställer från uppfödare. (Köpte min kanin där ioförsig.)
Ska köpa mina möss där. Blev dock en försening, men dom kommer nästa vecka.
Man kunde iallafall välja bland vit/svartfläckig och vit/brunfläckig, vita möss, svarta el. bruna?, och viltfärgade typ.
Kanske finns Arken zoo i gbg också..
Jaaa, funderat på arken zoo :) Men vill ju helst att dem kommer ifrån en uppfödare, det är ju alltid bäst :)
#0 Det mest riskabla med zooaffärsmöss är att de kan bära på en mängd olika smittor. Möss och råttor skall helst inte hållas tillsammans med andra smådjur då de redan har mycoplasma och får de andra smittor från andra djur kan de bli mycket sjuka.
#18 Ligger det ett arken i Mölndal? Är det inte bara amazon och mölndal zoo och reptil?
#21 Ja, det ligger ett Arken zoo i mölndal (Vid sisjön).
Precis bredvid ligger Grizzly.(Alltid svårt att välja när man ska handla mat osv.)
Såg nu att du bor i Råttne… gah vad coolt… jag vill typ bo i Musestad eller nåt… hehe
Såg också att en tjej erbjudit sig att transportera djur inne på djurtransport som åker från Stockholm till Hässleholm…
#20 Dem kommer ju inte vara i samma bur XD Men i samma rum, hur stor är smittrisken? Hha musestadXD
Hässleholm är för långt bort, men har kompisar med körkort man kanske kan utnyttja (a)