Macadamianöt
Idag testade vi rostade och saltade macadamianötter. Ingen hit.
Jag tyckte att de smakade härsket.
Hund ett nosade och vände sen bort ansiktet. Hund två identifierade först inte ens nöten som mat (hund två identifierar både kattbajs och mattes fötter som mat) och tuggade sen prövande på en. Sen spottade hon ut den igen och tittade frågande på matte. "Är det här min frukost…?"
Mössen, varav en är 'fatso' musen som äter allt, ratade också nöten.
Så, nej till macadamia - fram för cashew!
(Lite off topic så här. Från hunden som tuggar på mattes tofsbollar på jackan och därmed gett er: "Nej! Sluta tugga på mattes bollar!" får ni nu, "Nej Caramelle, man får inte gnaga på mattes mus!" … datormusen, alltså. >.>;;)
Nä tacka vet jag paranötter 
(Lite off topic så här. Från hunden som tuggar på mattes tofsbollar på jackan och därmed gett er: "Nej! Sluta tugga på mattes bollar!" får ni nu, "Nej Caramelle, man får inte gnaga på mattes mus!" … datormusen, alltså. >.>;;)
MWAHAHAHAH!! Åh, made my day <3

Undrar om jag ätit det… måste testas! =D För de här smakade som palmoljan på tacochips när den härsknat. o.o
XD Hon är en mycket pervers hund!
Jag gillar Macadamianötter. Jag är ganska galen i nötter faktiskt, men har svårt för vanlig tråkig mandel (för att jag ofta brukar hitta bittermandel typ) och Valnöt. Valnöt gillar jag ju, men får så ont i magen av den.
Jag brukar ha nötter i maten. Eftersom jag har sådana problem med mat och magen så finns liksom inte så mkt jag kan få näring ifrån.

Ja jag tror att jag snubblade över måndagsexemplar faktiskt, för nu åt jag en chokladkaka med det i och den var god. Sjukt allergen, men god. Men mandel kan man ju ändå göra en del skoj saker med. Som mandelköttbullar, som smakar köttbullar men inte innehåller nåt kött. Mmm. x3
Sen tacofärs, fast med nötter istället för kättfärsen. =D Så jag förstår att du har det i maten, det finns ju mycket det går att ha till som jag tror man inte tänker på om man inte är vegetarian och/eller känslig för olika matvaror. Själv tål jag ju egentligen inga sorters nötter, så jag ska ju egentligen inte alls laga mat med dem… men liksom, fuck that, det är ju gott. XD
Mandelköttbullar lät förbannat gott, det måste jag kolla upp! :D
Macadamianötter! Jag älskar dem! 
Macadamianötter! Jag älskar dem! 
Mandelköttbullar vill jag har recept på tack! 

Ska höra med kompisen om receptet. =)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oooh, mandelköttbullar låter smaskens! Jag lämnar ett tassavtryck för att se om ett recept dyker upp så småningom ;)
Wee, hyenan är här! Ja, tack, recept på det kan vara skoj!

Här är ett starkt ord. ^^'' Jag har en massa trådar i släp. <={ Men, nu bär det av till London om några timmar, med vännen som har mandelbullsreceptet. Har ni tur får ni det redan imorrn. =3
Åh, vad skoj. Ha en trevlig resa.
#13 Aviiiis! Ha det så jättebra!