Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 813 ggr
[FRllDA]
0

Ta en kull?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Högt upp på min vad-jag-vill-göra-lista står - få en liten muskull! Jag är medveten om att man skall ha ett syfte med kullen, och att vilja ta en kull för skojjs skull är självklart inget bra syfte. Men nu har jag hittat ett syfte.

Jag har en jätte underbar mushona. Det finns nog ingenting negativt. Här är hennes possitiva sidor 

• Har aldrig bitit någon (vad jag vet)
  • Är uppe på dagen och sover på natten
  • Är inte rädd för någonting
  • Hoppar glatt upp i handen när man skall ta upp henne
  • Bajsar/kissar inte när hon är i handen/axeln/kroppen (dock gör hon det på lekbordet) 
  • Lätt att sätta ihop med andra möss
  • Pigg och alert

Så på beteendet är hon underbar - men… hon kommer ifrån en djuraffär vilket betyder att hon har okänd bakgrund. Vad tycker ni, är jag "kriminell" om jag i framtiden skulle ta en kull efter henne?

Jag kan tillägga att jag är medveten om vad förlderna kan bli, det vill säga hanar som inte blir sålda och som inte kan bo ihop. Jag är mästare på reservplaner, jag har tre tomma musburar, och skulle det nu bli mer än 3 hanar som inte går ihop med varnadra så skaffar jag fler, no problem! Jag vill själv behålla en eller två honor från kullen (och det är lite mitt syfte också).

Skickar med en film. Såhär bemötande är hon alltid när man skall ta upp henne, ibland ännu mer frammåt! :)

Mice
0

Gud vilken söt sak du har där! :)

Är tyvärr inte så bra på det där med avel.

Men om hon är frisk så skulle det ju kunna gå.. Glad

[FRllDA]
0

Hon har aldrig visat tecken på att vara sjuk. Alltid lika pigg och glad! Än så länge är hon bara drygt två månader så jag har ju lite tid på mig att "utvärdera" henne innan hon blir avelsmogen (om nu ingen tycker att det är en jätte dålig ide för då lägger jag ner min plan :)!

Ingen mer som har sin åsikt?

:)