Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 626 ggr
MP160
0

Hanars lukt

Påverkas muskillars lukt av andra muskillar? Totte och Theo, båda långhår, luktade alltid, nystädat eller ej. Det var en stark handoft i hela lägenheten. Hjortnäs å andra sidan luktar ingenting, även han är långhår. Det luktar knappt ens efter 8-9 dagar utan städning. Han är ju ensam muspojke i hushållet medans Totte och Theos burar stog intill varandra.

Kan det vara så att killarna luktar mer när det finns andra killar i hemmet? Försöker dom jaga bort varandra på nått sätt och därav stinka extra mycket?

Grodan
0

Kan vara så, ibland. Men det är en avelsgrej också. Avlar man på mindre dominanta hanar, som gärna lever i hangrupper, så luktar de mindre.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MP160
0

Ja, jo, det är ju klart!

[aammE]
0

Upplever inte att mina hanar luktar så fruktansvärt, men jag har två hanar som fungerar i grupp (obesläktade dessutom) och en ensam, men han har alltid bott med hanar innan så han ska väl få sig en killkompis i framtiden, en avkomma tror jag.

Vattnadal
0

Just nu har jag 2 bröder som bor i karantän på lilltoan. De har dörren öppen, och trots det, så luktar de värre än hela musrummet. De gillar varandra och bort fortfarande fredligt ihop, men OJ vad de stinker! Har nog bara haft en hane innan som luktat så illa. Det var nä'r jag bodde i Norrsundet. Han fick inte ha sin karantäntid i badrummet för Krister, för det luktade så fränt av honom, trots nystädad bur.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter