Glada Paula!
Hej jag tänkte göra en bild & historia inlägg!
Gör så här: Lägg upp bild/bilder på din/dina möss och skriv en liten historia om den/dom, namn osv. 
Om det är nån som skulle vilja göra detta för min skull så skulle jag bli en glad Paula!
tyväff har jag inte möss ännu. men när jag får det så ska jag lägga ut bilder på dom med! <3
Här är en av mina möss, Fight. Hon är född den 24de februari, så hon är 2 månader gammal nu. Hon är en liten nyfiken hona som tycker om att äta frön och leka med sin mamma.
Fight är jätte trevlig när hon litar på någon, men om när hon inte känner till personen son vill leka med henne så blir hon rädd/blyg, men som sagt nyfiken.
Ja, hur ska jag göra en så lång historia kort nog?
Innan jag blev godkänd uppfödare hade jag ormar och mina första möss var till för att producera foder till reptilerna men jag blev så fäst vid de små sötisarna så jag fick till slut ändå köpa fodermöss till mina ormar. Möss som jag inte hade någon relation till.
Jag köpte förra året 2veckor gamla musungar till min orm som matvägrade och var tvungen att bli erbjuden levande föda. En av ungarna blev kvar för ormen blev mätt. jag hade just då en hona med ungar i ungefär samma åldrar så jag tryckte ner den lilla blinda ungen där. Tanken var att den kunde växa till sig lite så kunde ormen få den veckan därpå.
men…jag har en dotter också, Ida. Hon tyckte att den här lilla överlevaren verkligen inte var ämnad som ormföda, det skulle hon minsann se till!
Ida tiggde och bad om att den lilla agoutiungen skulle sparas. En zoomus utan värde för vare sig avel eller utställning…hade vi verkligen någon glädje av den? men Ida fick (som oftast) sin vilja igenom och placerade Vilda med några av sina möss när hon var stor nog för att flytta från sin fostermamma.
Vilda har ingått i många grupperingar under sitt år hos oss. Hon är omtänksam och pysslar om sina väninnor. Lite överdrivet ibland. Hon tuggar dem inte men hon slickar deras öron så de blir röda invändigt. Säkert ett stereotypt beteende och jag hoppas hennes väninnor inte mår dåligt av det bara.
Så av alla BIS-vinnare, importer och grannheter plockar jag ur gömmorna fram en bild på Vilda :)
(Bredvid Vilda ser man väninnan VD Itchy innan hon flyttade från oss i mars)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag blev kär i musen i vuxen ålder!
För nästan 2 år sen så åkte jag och min yngsta son Gabriel (då 11 år) till husdjursmässan i Vårgårda.
När vi var där så sa Gabriel att han ville ha ett eget husdjur (vi föder upp hundar och det kryllar av dom hemma, men han ville ha ett alldeles eget..)jag tyckte det var en bra idé, för jag hade massor av egna djur som liten.
Vi började titta runt, Gabriel föreslog både marsvin och kanin men jag tyckte att dom behövde lite för stora burar m.m
Så fick jag syn på Svemus monter, en mus kanske sa jag. Gabriel var tveksam först men när vi kom fram till montern och fick träffa mössen till och med hålla i flera stycken så var han såld…jag med !
Vi köpte tre underbara tjejer från Grodan, Morakullans uppfödning.
Och på den vägen är det!! Gabriel är fortfarande väldigt förtjust i mössen (dom tre vi köpte finns tyvärr inte längre) och jag är mer än förtjust!! Nu skulle jag inte ens kunna tänka mig ett liv utan dessa underbara små djur!!
På bilden en av tjejerna som vi köpte på husdjursmässan. Hon heter Morakullans Naturbarn, hon var engelsktypad, shorthair och agouti burmese. En helt underbar tjej vacker, snäll, lugn och så mysig!!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Jag kan väl också berätta hur det kom sig att jag skaffade möss då.
Jag har haft djur sedan jag var fem år och fick en kanin och när jag flyttade hemifrån och var tvungen att lämna kvar min katt hemma hos mamma, så kändes det så konstigt att inte ha djur. Jag och min sambo pratade om vilka djur som lämpade sig bäst att ha i en liten lägenhet utan balkong. Jag började läsa på om olika djur och vi tänkte att råttor eller möss skulle passa oss bra och tillslut så bestämde vi oss för möss eftersom de krävde mindre utrymme.
Jag hade knappt en aning om att man kunde köpa möss ifrån uppfödare då så vi åkte till en zooaffär och köpte två stycken helt underbara tjejer.
Då tänkte jag att det var ganska bra att möss inte hade så lång livstid ifall det inte skulle vara ett djur som passade oss, men nu förstår jag inte hur jag någonsin ska kunna klara mig utan möss och jag önskar att de levde lika länge som vi…
En nytagen bild på Bacon (längst fram) och Tara. Bacon är en av zoomössen och är nu en gammal gråhårig tant, medan hennes kompis tyvärr har fått somna in eftersom hon blev sjuk.
I mitt tidigare inlägg så menade jag inte att Tara fått somna in, utan musen som Bacon bodde med tidigare…
Gud vad roligt att läsa era historier trodde faktiskt inte så många skulle lägga in historia+biler här. Tack så mycket. Ni alla har jätte fina möss (beklagar sorgen) men sorg hör till livet eller hur? Era möss kommer alltid att vara kvar hos er! <3 I era hjärtan.
Tack igen! jätte fina möss blir kär i varenda en. Nu är jag glada Paula.
Nu längtar jag ännu mer till 6 maj då jag fyller år och kommer också få möss. Det e inte långt kvar nu! jag e lite nervös faktiskt. :)
Va nt nervös. Möss är jätte roliga när man köper dom. Alla mina möss var hiperaktiva i början, dom ville upplava allting runt dem. Som sagt, möss är super trevliga och söta.
Hur många ska du köpa ?
#7 Jag är mest nervös för om dom kommer trivas hemma hos mig. Och om dom kommer gilla mig. Hoppas bara dom kommer få det hos mig.
Jag ska ha 2 honor till att börja med. mamma gillar inte gnagare eller djur som sitter i bur så hon måste vänja sig först innan jag tjatar efter mer möss.
Men 2st e jo bra, dom kommer leka med varandra.
Det e klart att dom trivas hemma hos dig, men man måste va jo angagerad. Mina möss älskar alla hemma hos mig. Jag leker med mina möss ungäfer 2 timmar per dag, ibland 4 när jag har tid.
Lycka till med köpet.
okej :) jag hoppas dom kommer trivas. jag kommer vara med mössen så mycket jag kan. Det bli ju mindre när jag e i skolan men jag kommer ju vara med dom som mycket som jag kan!! :)
Ska du köpa mus idag, Paula?
JAg har ju fyllt 15 år nu :) jag fick möss men när vi skulle åka in och köpa dom så fanns det bara möss med röda ögon och jag gillar inte det. Så mamma ringde runt och kollade så fick vi tag på en som skulle beställa möss dom kommer nästa vecka eller denna torsdagen :)
jag e såå glad!!! DOm kommer att heta Mixi och Lea!
Grattis i efterskott! 
Fina namn du har valt till dem. Så nu har du någonting riktigt spännande att se fram emot då… Du får lägga upp bilder på dem här sen!
Jag ska också köpa nytt husdjur! Det blir en dvärgskäggagam om 1-2 veckor.
Grattiz för resten
#13 Tack så mycket och det e klart att jag ska lägga upp bilder :D håll detta samtalet aktivt så lägger jag upp bilder så fort jag får dom.
#14 vad roligt, nya husdjur är alltid kul! Tack :)