Jord
Håller på med musburen åt mössen jag inte ens äger XD
Funderar om jag ska använda jord, det står att det är en egologisk jord med egologisk gödsel frigående höns. Går det bra?
Har någon annan jord/torv? Hur fungerar det?
Eller skulle någon fin sand att å bra med? (chinchilla sand)
Eller akvariegrus? xD
Anledningen att jag vill ha "konstiga" saker r eftersom jagg vill ha ett litet tema i buren, nämligen så naturlig som möjlig :) Inte så naturligt med akvariegrus kanske XD Men ni förstår (a)
Jord är kul att gräva i, men den är ganska negativ ur många andra synvinklar. Blöt och kall och kan innehålla konstiga saker. Samt att djuren blir väldigt smutsiga…
Jag är inte så mycket för att plantera o greja så jag vet inte mycket om jord, men jag får känslan av att en jord som är lite äldre och inte så färsk och blöt är bättre än färsk fin matjord.
Flera här på sajten har haft grävhörnor, ställt in hela blomkrukor (ätliga växter) mm till mössen och du kanske kan få något svar från dem hur de upplever saken.
torr och gammal jord rekomenderar jag, om du ska ha jord :P
Jord låter inte alls bra. Fuktig jord möglar och ger kvalster (rotkvalster) och torr jord dammar hemskt…sand är till och med för dammigt. Då är det bättre med tidingspapper om du nu inte vill använda de bottenmaterial som är framställda för att passa våra husdjur bäst.
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Okej! Kommer väl testa det en gång då och se, råkar nämligen ha en gammal påse med jord :D
Ang. att den är kall, man kan ju ha någon burk/kruka där dem kan boa med toapapper så har dem ett varmare ställe. Sen är mitt rum varmare resten av huset pga nakenfisar (Råttor&Hund) :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 vilket material är bäst som du tycker då? :)