Alvedon + mus = ?
Hej
Nu gav morsan mig ett galet förslag vilket jag sa nej till direkt men sen tänkte jag kolla här. Som många vet så rosslar Milo och jag berättade för min mamma att det är en sjukdom och det är ungefär som när vi människor är förskylda och hostar massa. Då föreslog hon att jag skulle stoppa lite lite alvedon i milos dricksvatten eller något, vad jag vet så borde väll inte de funka då alvedon är avsedda för människor? eller kan de seriöst funka? Är dosen för stark för en liten mus?

Alvedon är milt smärtstillande. Inte tar väl ni alvedon mot lunginflammation?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 nej jag fick penciliin men vet inte om de är bra att stoppa ner sånt i dricksvattnet heller
#3 nej jag förstod det nästan, men kan man ge honom typ te? menar kamomill te eller något. Vet inte om det hjälper men det kan inte vara onyttigt heller?
Jag bor i Katrineholm södermanland och kan ta mig typ överallt inom södermanland, östergötland, örebro och ev. västerås vet dock inte vart man ska vända sig till då de flesta smådjurskliniker är inriktade på hund och katt :/
koffeinfritt rooibos-te blandat med en jättenyttig kost har faktiskt hjälpt en av mina milt rosslande råttor. Men kolla noga på innehållsförteckningen, det får inte innehålla svart te eller koffein. Det tar nog inte bort Milos Rossel men det gör ju iallafall ingen skada. Kanske lättar lite grann i luftvägarna med ljummen vätska, vad vet jag :P
#5 Dags att kolla efter te alltså ;) dock verkar inte milo gilla kamomill te medans mina råttor är som beroende