Rossel?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
När Lancia från RIF vaktade mina djur så tyckte hon att Milo lät väldigt mycket och hon trodde det var Rossel men var inte säker då hon bara har haft råttor. Jag själv trodde möss lät så och brukade ibland sitta med milo och göra klickljud för att ''komunicera''. Kan ni snälla säga om de är Rossel eller inte 
Det förklarar hans öga som var konstigt :( Vad är det för medicin han behöver, baytril? eller vad de heter? hur mycket går en vetrinärsundersökning + mer på?
Räkna med runt 300-400. Det kostade det för mig när jag gick till veterinären. (nästan 100 kronor går som moms :S) Detta var hallands djusrjukhus i Slöinge. Kan som sagt variera mycket.
Lycka till med den lille!
#3 han har isåfall haft det sen februari :( och jag som vart glad att ögat öppnades och allt var normalt efter 2 veckor. Jag ska ta reda på vad allt kostar här i stan.
380kr kostade det för mig.
#4 och #6 så de är iallafall runt en 500 kr som man ska ta med? Ungefär så som jag trodde då
Lycka till med honom! baytril kan vara svårt att få ut ibland. injektionsvätskan är absolut bäst men helt hopplöst att få dem att skriva ut.
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Kontaktade vetrinären idag som fanns i min stad men då dom inte har så mycket koll på smådjur så berättade jag lite om vad jag behövde och sa att jag behövde baytril men då dom måste söka licens för den medicienen och de har inte så mycket smådjur på den klinken så de ''orkar'' inte söka licens och köpa medicinen så hon hänvisade mig att ringa någon vetrinär som ligger mot västerås hållet.
#10 japp tydligen måste dom de
det är väl den flytande formen av baytril de måste ha licens för, eftersom det är en injektionsvätska egentligen, har för mig att våran vet. sa så iallafall…
#12 ingen aning, vet inte vart jag ska vända mig heller för hon pratade om västerås,stockholm etc. så jag förstod ingenting
kollade lite på apoteket på baytril enda vätskan som finns är den som ska blandas i drickvatten eller ges som en induktion annars är det tablettform så jag tror inte att det finns någon flytande inte som man ger oralt iallafall
men pratade med min veterinär idag och baytril och ronaxan är precis samma sak enligt honom bara att ronaxanen är mycket billigare än baytrilen
#14 Jag har fått baytril som man ger oralt, mössen gillade smaken och det fungerade super.
oki det är konstigt då det inte finns med på deras hemsida, och min vett kollade i en bok med och sa det finns enbart sådant som ska blandas i dricksvattnet
#14 och 15 finns det något sätt att få tag på denna medicin utan att gå till vet?
nej det är receptbelagt men jag har en veterinär som kan skriva ut recept utan att sett djuret om jag skriver upp syntom och allt sådant som medicin, dos och styrka
han är rädd för gnagare men kan lite men han kan inte se skillnad på en hamster och ett marsvin iallafall, men är det akut så tar han emot gnagare med (han är specialicerad på katt och hund)
#16 De sa de inte på blå stjärnans smådjursklinik.
#17 Nej, det gör det inte. Varför går du inte till vet? Han rosslar ju jättemycket. Det står djurskyddslagen att man måste skydda djuren mot onödigt lidande och att de ska få veterinärvård när de behöver…
#19 ligger själv hemma och är sjuk, har öroninflammation,feber och förkylning därför kollar jag runt just nu var man kan hitta en vetrinär som kan något om möss
#19 konstigt för min vett kollade i en bok och sa att det inte finns något baytril som ska ges oralt utan man får isåfall lösa upp en tablett i vatten och ge dem
#20 Har åkt till veterinär med 40,2c feber, kräksjuka och ganska allvarlig allergisk reaktion av penecillin en gång… Mår djuren dåligt så gör man allt.
#20 jo jag förstår dig men problem hos mig ligger att jag hittar inte någon vetrinär som kan något om möss har letat överallt på nätet men närmsta är nog stockholm isf och då jag inte har körkort och är minderårig så kan jag inte ta mig dit.
Vet inte om du känner till någon vet i örebro/södermanland/östergötland som kan något om möss?
#23 Du kanske kan ringa till dem du pratade med först och se om de kan skriva ut vetrimoxin? Det fick jag till min rosslande och nysande tjej när baytril inte hjälpte. Baytril ska väl vara bättre, men vetrimoxin kanske kan vara en bra lösning medan du letar efter någon som kan skriva ut baytril, och vem vet - den kanske hjälper!
Men du bör försöka hitta en veterinär så fort som möjligt för han kan få kroniska besvär.
#24 Jo jag vet, jag frågar runt lite överallt hos folk om de vet någon bra vetrinär men det verkar som de flesta bara håller på med hundar och katter. Jag ska ringa tillbaka till dom och fråga om de har vetrimoxin, tack!