Annons:
Etiketter16-årets-musartiklar
Läst 7100 ggr
Grodan
5/5/11, 4:49 PM

Årets mus 2010

Musen India blev årets mus för 2010.

Foto & ägare: Mickvor

Mickvors berättelse Maj 2010:

Det här är lilla India, en väldigt nyfiken och framåt tjej som älskar att upptäcka nya saker och att klättra runt på allt möjligt, mig inkluderad. Hon sitter sällan still en längre stund utan har alltid något för sig, utom när hon myser med kompisarna i hängmattan förstås!

Mickvors berättelse Maj 2011:

Våren 2010 bestämde jag mig för att skaffa möss och åkte iväg till Kent & Kerstin och hämtade hem två underbara små muslingar - det var black and tan-tösen Puck, och så lilla India. Alldeles vit med ett enda mörkt öra, kolsvarta plirande ögon och fluffig texelpäls - ni kan förstå att jag blev kär! De båda växte rasande fort och deras olika personligheter kom fram mer och mer. Medan Puck var lite försiktigare men gärna satt still och myste i handen så var India en riktig äventyrare. Allt var spännande och skulle undersökas in i minsta detalj, och att sitta still och ta det lugnt - det var inget för henne! Nyfiken, orädd, pigg och enormt snäll är ord som beskriver India väldigt bra. När flocken efter en tid utökades med fler muslingar så var det aldrig några problem för India, hon blev kompis med dem allihopa på en gång!

India var alltid först fram och älskade att få komma ut och vara med. Hon tyckte mycket om att klättra på allt som kom i hennes väg, och en stor favoritsysselsättning var att greja runt i mitt hår och ofta slutade det med att hon satt mitt uppe på mitt huvud. Hon var en underbar mus på alla sätt som tyvärr inte finns med oss längre, då hon fick cancer då hon blivit strax över ett år gammal. Hon fick en spruta hos veterinären och somnade lugnt och fint in i min hand… Jag och hennes muskompisar saknar henne oerhört mycket!

Tack för att ni röstade på India så att hon fick äran att bli Årets Mus!

Flera bilder


En av de första dagarna hemma, India nyfiken i en strut kikar fram ur röret!


Så otroligt fin


Med kompisarna Puck och Zorba


Favoritbilden - India i äppelträdet!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
MP160
5/17/11, 1:27 PM
#1

Värdig liten vinnare, Grattis! Kyss

ajanki
5/17/11, 1:31 PM
#2

Håller med, så värdig vinnare!! Stort Grattis!!

jauchzet
5/17/11, 1:47 PM
#3

Skrattande GRATTIS!

Grodan
5/17/11, 2:26 PM
#4

Grattis! En verkligt söt mus! Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

OliviaK
5/17/11, 6:53 PM
#5

Grattis Mickan Skrattande Vad fin hon var Glad

Mickvor
5/21/11, 7:27 PM
#6

Åh vad roligt! Tack allihopa!

Olivia: Ja eller hur! superfin :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: