Bra pris på aspflis?
Hur mycket brukar ni som har aspflis betala för det ni köper?
Jag var i djuraffären här idag och frågade hur mycket det skulle kosta om dom skulle ta in aspflis åt mig. Dom kollade upp priset och det jag fick var att en "säck" på 100 liter skulle kosta 600 kr.
För tillfället har inte jag någon bra plats att ställa en säck på 100 liter så det får vänta.
Men tycker ni att det skulle vara värt det?

Då beställer de den från Gibbon, och har normalt påslag. Väldigt dyrt, tycker jag.
Det blir billigare med Kaytees aspspån, men det går inte att få tag på just nu. Annars finns det Nickos alspån, som är alflis, att beställa från Imazo, som nästan alal butiker har som leverantör. Det är mycket billigare!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jo det är från Gibbon dom tar in då.. och ja jag tyckte också det var väldigt dyrt, blir nästan tre gånger dyrare i jämförelse med vanligt spån.
Jag får kolla upp från Imazo då 
Inköpspriset är ganska högt och därför blir grossisternas priser höga. 12-15 kg kostar 150-200 kr i inköp.
Vart kan man köpa aspflis, som är autoklaverat dvs HELT RENT = fritt från bakterirer, virus, svampsporer och parasiter!!!
- zooaffärer som köper in via Gibbon (är detta autoklaverat?)
- B&K Universal, Sollentuna, Stockholm (som nu heter något annat…!?) 12,5 kg 150-200 kr
- PWSS aspflis från B&K Universal för 350 kr. PWSS levererar till stora delar av Sverige…
- om man har firma kan man beställa direkt från företag i Norge, Finland eller Amerika som framställer aspflis
- om man är rik eller smart på något sätt kan man beställa via nätet från Amerika - där finns många firmor som framställer aspflis
PWSS kör var 14 dag till sthlm och kan ta aspfliset eller vad man nu beställer ifrån dem du betalar då endast frakten. Slipper postens avg. Jag hämtar i stockholm då jag beställer från PWSS, hämtar vid Järva krog.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you