Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 916 ggr
Mice
0

Nysande mus

Hej! Jag har en mus som nyser mycket och högt här hemma.

Vet ni om hon kan smitta kompisen. Och om hon kommer bli frisk?

Tacksam för svar!

enbartmalin
0

Vad använder du för bottenmaterial i buren?

Hälsningar Malin

jauchzet
0

Jag har en mus som nyst i ca två månader. Jag har försökt att behandla henne med olika mediciner, men det har inte funkat. Däremot har jag inte märkt att de andra tre mössen som hon bor med börjat nysa, så förhoppningsvis är det så för dig också…

Mice
0

#1 Toa-lätt, fast toapapper som dom har i huset osv.

#2 Okej /: . Hon har nyst sedan jag skaffa henne. Fast det lät inte såhär mycket från början..

jauchzet
0

Min nyser mer och mindre från och till. Hon nyser allra mest när det händer nåt spännande och hon ska sniffa. Jag har behandlat min med baytril och vetrimoxin mot Rossel också och det har minskat, men nysningarna är kvar. Toa-lätt har mina också eftersom det inte dammar så det borde ju inte vara det som din nyser av heller då…

enbartmalin
0

Man kan ändå prova att byta till annat bottenmaterial för säkerhets skull, händer inget kan man ju byta tillbaka till det gamla.

Nyser hon bara eller "snörvlar" hon också? Låter det när hon andas?

Hälsningar Malin

Mice
0

#5 Jo.. Dock finns det bara kutterspån i djuraffärerna här.

Hon lixom "piper" och nyser samtidigt, så att det låter högt.

Hon nös ju redan från början när hon var i djuraffären.

jauchzet
0

Prova att bara ha en tidning som bottenmaterial som du byter varje dag? det är ju inte så kul för mössen, men prova en vecka eller nåt och se om hon blir bättre kanske?

[Samsonmaster14]
0

En av mina nös också jätte mycket. Hon har fått hö istället för toa.lätt och nu nyser hon inte lika mycket :)

jauchzet
0

#8 Oj, jag har inte givit mina hö för att jag trodde att det var dåligt om någon nös… Kanske borde ge dem det då?

[Samsonmaster14]
0

Prova, det hjälpte min mus.

Mice
0

Ibland låter hon som en delfin.. Obestämd

jauchzet
0

Det gör min också. Jag har inte riktigt kunnat sätta ord på ljudet, men delfin är nog det bästa. Jag trodde att det var mycoplasma så jag behandlade henne för det, men det hjälpte inte. har du behandlat din mus med något? Delfin-ljudet kanske kan gå över med medicin, men nysningar verkar ju vara svårbotade…