Orijen!
Idag fick jag med mig en påse orijen regional red hundfoder, testade att ge mössen och hamstern några bitar var och ojoj så uppskattat det var! Fyodor (hamstern) satte sig genast och gnagade i sig av bitarna. Däremot kan jag tycka att bitarna kanske var lite väl stora åt mössen, fast det såg ej ut att vara några problem för dem, de bara tog upp en bit och gnagade på den.
Hör hur de sitter och knaprar på dem nu, är det inte mysigt med musknaperljud? Det är typ det bästa jag vet. 
Rekomenderar det varmt, ca 279kr kostar 2,5kg (mycket prisvärt tycker jag).

Produktinformation (taget från foderbilen.se)
Orijen Regional Red är ett spannmålsfritt hundfoder med låg kolhydratnivå. Fulladdad med animaliska ingredienser och en hälsofrämjande variation av frukter och örter som aldrig varit frysta. Innehåller bland annat kött från vildsvin, bison och lamm från Nya Zeeland.
Varje bit är fylld med DHA och EPA omega-3 fettsyror, vilket främjar en maximal effekt på hundens hud och päls.
Innehållsförteckning
Urbenat vildsvinskött, urbenat lammkött, lammjöl, russet potatis, urbenat griskött, ärtor, laxmjöl, vit stillahavsfiskmjöl (flundra, hälleflundra och tork), sillmjöl, hela ägg, urbenat bisonkött, potatisstärkelse, urbenat laxkött, alfalfa, sötpotatis, urbenad vitögongös, laxolja (naturligtkonserverad med E-vitamin), fiber från ärtor, psylliumfrö, pumpa, tomater, morötter, äpplen, tranbär, saskatoonbär, svart vinbär, chicoryrot, lakritsrot, angelicarot, bockhornsklöver, ringblomma, fänkål, pepparmyntsblad, kamomilleblomma, maskros, sommarkyndel, rosmarin, organisk kelp, lactobacillus acidophilus, enterococcus faecium
Hur tycker ni att det låter? Bra/dåligt?
oki själv ger jag mina doggy (fick 2 påsar gratis av en som förlorade sin hund) och de bitarna försvinner fortast av allt
#1 Är det inte typ 99% skit och 1% kött i det? 
inte vet jag, men hellre att den äts upp än att slängas ju
#3 Det är sant!
Mina älskar också Doggy!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Möss gillar väl de flesta torrfoder för rovdjur. En liten knaperbit då och då gör ju ingen skada och sysselsätter mössen.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6 Till hamstrarna mina är torrfoder en del av blandningen. Är det olämpligt åt möss ?
Mvh Ellenfyrkant
#7 Jag har också så till både hamstern och mössen.

Önskar att jag hade råd att ge orijen till hundarna!
Här får mössen hund eller katttorrisar då och då. Det händer att jag blandar det i tunnan, men oftast får de lite då och då istället.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag ska nog blanda ner lite till min gamla Korv, han går på kortison och har fått dålig päls och små sår läker dåligt… Dessutom är han hungrig hela tiden och ett bra foder mättar nog bättre. Han har inte direkt ett dåligt foder nu, men som alltid är det massa spannmål i, vilket ju Orijen inte innehåller alls.