Mus iFokus

Mus

Etiketttävlingar
Läst 935 ggr
MP160
0

Juniveteranen

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/5!

Månadens Veteran!
Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus som får vara som yngst 15 månader, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Månadens veteran avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet.

Obs! Ett bidrag/person gäller! Välj ett foto som är ca 800x600 pixlar, det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/5. (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din veteranmus och lycka till!

ajanki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det här är Yin, en siamesflicka som är född i November 2009.

Jag köpte henne och hennes syster Yang i December 2009. Dom var beisar då men exakt födelsedatum har jag inte.

När Yin var drygt 6 månader så gav jag henne till en kompis, hon ville så gärna ha en siameshona och jag hade ju flera stycken så hon fick Yin.

Jag ångrade mig ganska snabbt för det är liksom inte min grej att ge bort möss så där….dom är ju mina älskade husdjur!!

Så ingen var gladare än jag när jag fick tillbaks min älskade Yin i Januari i år!

Yin är en underbar mustjej, snäll, lugn och väldigt pussig!! Hon älskar att vara uppe från buren och vara med oss. Här sitter hon på Gabriels huvud, ett av hennes favoritställen:)

MP160
0

Måste finnas fler veteraner där ute, kom igen nu Flört

jauchzet
0

Här är min lilla tant, Bacon (längst fram) tillsammans med sin kompis Tara. Hon är en zoomus som jag och min sambo köpte i februari 2010 och som visade sig vara en otroligt rädd liten tjej.

Men jag bestämde mig för att det skulle gå att få henne att sluta vara rädd och började att träna henne. Det visade sig att det gick jätte bra och hon är nu den enda av mina möss som kommer till mig om jag pratar med henne även om hon är i sitt hus och jag tycker så mycket om min lilla tant. Vad jag älskar med henne är att hon är väldigt egen och ingen av våra möss är lugn och sansad som hon är. Hon är inte superkelig, men hon har lärt mig att det går att umgås med möss på andra sätt och det är jag väldigt tacksam för och tack vare henne tror jag att jag kommer kunna hantera blyga och rädda möss bra i framtiden. Ger man en rädd tjej sin tid och umgås med dem på deras villkor så kan man ha turen att få en sån fin mus som min Bacon hemma!

(Hon har grå fläckar på ryggen som syns på bilden och som hon fick i höstas och det är bara grå päls och inte så att det är kala fläckar).

StillaSinnet
0

Int Gr Ch Vibys Imse måste nog ses som en ikon, i alla fall av mig. Han har allt jag vill att en mus ska ha: vacker kropp, stora öron, underbara ögon och han är sååå himla trevlig! Både mot alla människor han träffar men också mot sina fruar. en gentleman minsann ^^.

Han har bott största delen av sitt liv hos sin uppfödare Lena Tysk men flyttade till mig i Januari och han är med sina 17 månader (född dec -09) den äldsta mus jag äger just nu. En ålder som verkligen inte berör honom.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare