Mus iFokus

Mus

Etiketttävlingar
Läst 1422 ggr
ajanki
0

Junimusen

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Posta bidrag

- ladda upp foto och skriv berättelse om musen -

i denna tråd

till och med 25/5!!!

Mouse of the month; Juni!

Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until May 25th!

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!

Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/5. (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm ej den personliga berättelsen om musen!

[Samsonmaster14]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min mus. Hon heter fight. Hon är en nyfiken mus, men sammtidigt är hon blyg när någon annan vill leka med henne, men som sagt är hon lyfiken och efter att tag kommer hon vilja uppleva den nya personen.

Fight är född den 24de ferbruar, så nu är hon 2 månader gammal. Hon bor med sin mamma och syster. Dom leker med varandra hela tiden.´, även när dom andra sover så kan Fight väcka dem för att leka.

mau5
0

Detta är Mango! Hon är en mus på 8 månader som älskar att leka med sina döttrar, springa i hjulet och att bygga bo i alla hörn och kanter. Hon blev med barn när hon var omkring 5 månader gammal och fick 10 små möss efter en lyckad graviditet.

Mango blev tyvvär gravid igen av en olyckshändelse kort efteråt, och avled en månad senare.

R.I.P. Mango

[Samsonmaster14]
0

Aww. Så söt hon var då.  Du glömde skriva att Mango fick ungar samma dag som venus 24januari 2010. Tur att jag fick träffa Mango, men Venus saknar sin syster, och Fight o Galaxy saknar sin moster. Oskyldig

DeniceP
0

Detta är Slowpoke! Han föddes den 3/4 2011 och är världens goding :3
När hans kullbröder (som han delar bur med i skrivande stund) är lite avvaktande mot mig, så hoppar han upp i handen som ingenting! Dessutom älskar han att pussas!
När man släppt ner honom i buren efter att ha kelat en stund, så klättrar han på väggarna och skakar i gallret för att han vill ut och pussas igen!

Mammas lilla goding <3

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

[MatildaWi]
0

Hur gamla måste mössen vara på kortet..?

Magda
0

Här har vi Salvia en alldeles underbar & gosig fuzzy bebbe

hon vill aldrig gå ner från handen & sitter helst i mitt hår & myser & följer med på äventyr!

en riktig klätterapa som alltid hänger vid luckorna på terrariet och försöker komma ut när man går förbi, har man en lucka öppen så sitter hon där och tigger gos Kyss

jag är helt enkelt störtkär i denna tjejjen!!

Nali
0

#5 allt från 0-14 månader

LisaR
0

Här har vi Saga, min superspralliga och nyfikna mus som alltid har något på gång!
Vi har haft 2 månader tillsammans än så länge och vi har jobbat hårt på tillit och nu äntligen litar hon på mig till 100%. 
Saga bor med sin syster Astridh som inte är så fullt aktiv som hon själv men hon får ändå släppa efter för lite bus. 

Man kan inte släppa blicken ifrån denna underbara mus! Skrattande

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

StillaSinnet
0

Jag vill presentera Oops Emil, en liten bråkstake som hr hängt nära galgen ett par gånger. Jag erbjöds att köpa honom hos Annelie och fastnade för honom direkt. En sån där mus som fastnar i hjärtat. han väljer de han vill umgås med och han valde verkligen mig <3! Sådant gör mig tokkär :)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
0

#5 #7 jag vet att vi tog bort månadens bebis för att komma undan alla bebisbilder så jag tror månades mus har en nedre åldersgräns på 5 veckor eller något liknande. Tyvärr står inte den informationen med i reglerna ser jag,,,Eller så har jag missuppfattat :)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[MatildaWi]
0

#10 men då kan jag lägga in en bild på Elli från när hon var sju veckor(då vi köpte henne)?

MP160
0

#11 du får gärna lägga upp bidrag för nästa månad, sista dagen att bidra var igår. Röstning kommer nog upp när som helst.