Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1150 ggr
Mice
0

Akut. Honor som bråkar?

Nyss pep Svea jättemycket. Inte som att hon hade ett sår eller sjukdom.

Utan som att dom bråkade. Kan det vara möjligt att två mushonor bråkar?

Har tagit bort dom från varandra för tillfället men jag vet inte hur jag ska göra.

Behöver snabba svar.

[Samsonmaster14]
0

Är du säger på att dte är honor?

Bodde dom tillsammans hela tiden?

Hur stor bur har du ?

Det kan vara så att dom bråkar om utrymme.

Beskriv hur som beter dig.

Mice
0

Ja.

Ja.

Nej det tror jag inte.

jauchzet
0

Ja, de kan defenitivt bråka. Jag har nyss satt ihop sex möss och första natten kunde jag inte sova för att de bråkade så mycket.

Håll koll på dem och om du ser att någon är för aggressiv så kan du ta och sätta henne i en annan bur några timmar och se om hon lugnar ner sig när hon kommer tillbaks till den andra honan igen.

Lite gör inget att de bråkar annars. Jag tycker inte att man bör sära på dem om det inte finns risk att någon av dem blir skadad eller skrämmer den andra.

Magda
0

jadå det är fullt möjligt att mushonor bråkar.. jag har haft några riktiga "surkärringar" tidigare, det hände att de rök ihop över minsta småsak.. men sen lugnade det sig och de kunde vara lugna och snälla hur länge som helst..

den bråkiga där var även tråkig att introducera nya möss till, massa pip & bråk & slagsmål innan rangordningen var klar..tog man isär dem blev det dubbelt så illa sen..

men håll koll på dem så att de inte biter hål på varandra bara

Mice
0

Har haft dom tillsammans i 4 veckor och Pixie har hållit på att bråka hela tiden. Och Svea har pipit jättemycket när dom bråkat.

Kan testa hålla dom isär i nån timme och se om dom lugnar sig…

ivanhoe81
0

jag har haft mushonor som bråkat rejält, bitit i svansarna och allt jag tog isär dem en längre stund sedan satte jag ihop dem igen och då var de bra vänner