Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1480 ggr
Banankaka320
0

Kisar med ögonen?

Varje gång jag stoppar fram mitt finger till mössen så luktar dem och kisar med ögonen. Varför? Min bitglada råtta gör så innan hon biter, så först trodde jag mössen skulle bita mig men de gör dem inte. Xd

ajanki
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så brukar mina möss göra när det är nåt som dom är osäker på eller nåt dom inte gillar så mycket.

Några av mina möss gillar inte blixten så när jag fotar så kisar dom hela tiden och några av mina yngre möss som inte är hundra säker på mig än gör precis så som du skriver.

Banankaka320
0

Aha okej, för dem är inte så jättetama. Men när dem är i mina händer så gör dem inte så :o

ajanki
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Okej, ja då är det säkert så att dom är lite osäkra men nyfikna så då kisar dom för säkerhets skull:)

Banankaka320
0

Aa ifall jag skulle peta ut deras ögon (a) xD Trodde först att de var pga morrhåren, men dem såg inte ut så när dem satt i sitt lilla bo och tittade ut med morrhåren i ansiktet :)

Grodan
0

Det lite svårt att veta exakt, men ajanki kan vara inne på rätt spår. Att mössen är osäkra, men även undergivna.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jauchzet
0

När jag ger mina möss mat som de gillar och håller maten i handen när de äter den så kisar de. Inte så som de kan blunda sedan medans de gnager utan när de närmar sig godsakerna. Det är lite konstigt om det skulle bero på att de är osäkra för vanligtvis klättrar de som tokar på mina händer om jag har dem i buren.

Undergivenhet som grodan sa kanske? Jag vet iof inte om de kisar av olika anledningar om man har mat till dem eller om man bara låter dem lukta på fingret…

Grodan
0

#6 Det är ju i en annan situtation. Kanske är det en reflex att kisa lite när man äter?*fniss*

Jag tycker att tama och trygga möss har fullt öppna ögon när de kommer fram, hälsar och när jag har dem i handen. Medans otrygga och skrajsna möss kan kisa när de kommer och hälsar och även när jag har dem i handen.

Många av mina möss kisar också när jag fotograferar dem med blixt… hehe Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jauchzet
0

#7 De njuter väl! Tungan ute Som i glass och chokladreklamerna på tv.