Knöl på pungen...
Upptäckte i dag en "knöl" på Sixtens pung som inte varit där tidigare. Han verkar inte ha ont, i viket fall reagerar han inte när jag tog på den, den kändes mjuk, nästan som en blåsa. Denna måste ha uppkommit väldigt snabbt.. såg den inte i går och i dag var den väldigt tydlig… typiskt att det är fredag kväll annars hade det varit enklast att åka till vet. har dock ingen aning om vad de skulle göra, misstänker starkt att de inte är några musexperter… Denna kille har ju varit helt kry hela sitt liv så det hade varit skönt att slippa en massa skit nu.
ska försöka få upp en bild på elendet!
Den sitter så ytligt och ser ut som en blåsa så det är nog inget farligt och säkert lätt att få bort…

ok… lika bra att kontakta vet på måndag då…

och två timmar senare är blåsan borta… Konstigt! men får nog ha lite koll på lilleman….
När jag var mindre så hade jag en hamster med sån där knöl. Veten tyckte inte att det var nånting farligt, jag tror att han sa att det var testikler, eller nåt sånt

#4 Testiklarna är det som ligger inne i pungen och dom ska vara där, men ibland undrar man:) Möss är ju väldigt "välhängda" om man säger som så;)
Detta var nått annat, men det är nog bara att hålla koll. Kommer det tillbaka ringer jag till Veten.
#3 Konstigt. Jag har aldrig varit med om något sådant. Det kanske var en blåsa. En reaktion på något som sedan la sig?

Ja inte vet jag… jag har fått in myror i köket och såg att en tagit in sig i buren men det är vanliga trädgårdsmyror… dom svarta små du vet.. men kanske en valde att ta en tugga av Sixtens pung?:) ingen aning vad det kan ha varit. I morse såg han ut som vanligt, ingen svullnad och han är pigg och glad.
Är det bara jag som tycker att det ser ut som en fästing? (har förvisso inte förstorat bilden på grund av att min dator är så trög)
#7 Ja, det låter faktiskt troligt att det är ett myrbett.
#8 Det är bara du… hehe, för jag har kollat i storbild och det är/var en blåsa under huden på testikeln (som är lite hårig)
#9 Ah, kunde förstora sen och då såg jag också håret.

trist ställe att bli biten på… både av myra och fästing…:D

I kväll kom knölen tillbaka. När jag tog ut honom ur buren var den inte där men efter en stund klättrandes på mig fanns den där igen. Kan det vara nån körtel? Han har inte ont i den( markerar i allafall inte när jag klämde över den) och nu fick jag känna lite mer på den. Den har ett hårt innandömme som känns som storleken av bajset ungefär… Han är hur pigg och social som helst så han är inte ett smack påverkad av den… blir nog till att ringa vet i allafall…
Det kan faktiskt vara bajs… eller var eller talg. Tror i a f inte att det är något allvarligt.

Då avvaktar jag och ser vad som händer. Han har ju inte ont och är ju inte påverkad på nått annat vis utan pigg och glad. iblnd har man ju lite konstiga symtom… Kan Möss få hemorojder??
Han är ju nio månader nu… börjagr han räknas som medelålders? Jag hade ju räknat med att han kan bli runt två år men det är ju svårt att veta….
#15 Hemoröjder sitter ju i anus, så det är det nog inte.