Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 391 ggr
Elyria
0

God morgon Annandag påsk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog med kameran på morgonpromenaden i dag. Första bilden togs utanför dörren. Vart tog våren vägen?

Elyria
0

Korta ben och lång päls är ingen bra kombination i april-snön…

Plockade bort snökokorna när det blev så illa att han knappt kunde gå, men det kom snabbt nya. Ångrade lite att jag tog den långa rundan…

Elyria
0

Sista chansen att plåta vintern…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f2357e92-aafa-4f19-8b0c-85b025517d98&Filename=Annandag pask.jpg)

dreamiz
0

#2 Vilken fin bild! Här nere har vi inte fått så mycket snö, eller det mesta har redan smält.

Hade inte tänkt kolla musbebbarna idag utan låta mamman va ifred men så låg några utanför huset (hade väl följt med mamman när hon gick ut) o jag hann se fyra av dom innan de bars in igen! Helt fantastiskt att hon tar så bra hand om dom. Vet inte säkert hur många de är då jag inte vill störa nu men nu vet jag i varje fall att några är vid liv! De är tre dagar gamla nu. Spännande!

[mjuue]
0

god morgon! blev överraskad när det va snö ute ida :(
Mår illa o e konstig x') Finns bara en anledning xD ^^ Tror Sofie känner sej likadan ;P

soffiz
0

#4 Haha, aa precis :P
Fast jag mår bra nu xD

mandymoo
0

Underbara bilder alla 3…

Jo nog fick man en liten chock då man tittade ut o såg 4 cm snö på bilen *ler*…. till stallet o leta rätt på dom lite tjockare täckena som står bättre mot vatten *ler*

Men riktigt vår/aprilväder *ler*….

#4 hmmm mad lite ung för det tycker jag…. finns ingen anledning för er att jäkta… att må illa o konstigt av den orsaken hinner ni med många gånger om när ni väl är i den åldern då ni "får"

Jag är så glad att min dotter o hennes kompisar har fattat att det är både roligare att vara nyktra *ler*…..
Puss på dig gumman när du läser… du vet hur mycket jag uppskattar att du är som du är… *Ler*

soffiz
0

#6 Det är ju inget som jag brukar göra eller så.. Ung och nyfiken bara.. det är inget jag tänker fortsätta med förns typ om några år när jag får.. Men inget annat än cider då typ :P

Pehpsii
0

hehe, det sa man nog själv en del gånger, men det kommer. Sen kommer man över det också, inser att man har bra mkt roligare när man har kontroll och minns vad man gjort dagen efter samt inte går som en zombie en hel dag och mår skit.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

amaira
0

#2 Vilket vackert foto! Där vill jag vara!

#4 o #6. Håller allt med Mandymoo där

Grodan
0

äh, supa ska man göra när man är ung, sen när man är gammal har man andra nöjen

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Laika
0

Mitt råd är att bara dricka precis så mycket som man behöver för att bli berusad, så att ni inte höjer toleransnivån mer än nödvändigt. Tänk på hur dyrt det kommer att vara för er att bli fulla i framtiden annars!

Grodan
0

jag berusar mig på frisk luft, bra musik o glada människor framför alkohol

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mandymoo
0

hmmm men man ska inte supa förrän man har åldern inne för att få köpa själv… men ska helt klart INTE uppmuntra o säga att det är ok till dom som är 14-18 år ;)

Elyria
0

Håller med Mandymoo (som vanligt…).  Det finns ju en orsak till åldersgränsen för att köpa alkohol. Det kan få så himla snett om det blir för mycket - speciellt när man är ung… Och så är det ju så onödigt…

amaira
0

Nej, att dricka före "åldersgränsen" är verkligen heltokigt! Det finns som sagt en orsak (eller snarare flera orsaker)

En viktig orsak är att alkohol är ett gift, och det påverkar kroppen, och en ung människa som växer, ska INTE förgifta sin kropp samtidigt, det kan ge konsekvenser som är obehagliga!!!

Sedan finns det tusen andra olika orsaker också.

Ska man promt dricka (berusa sig) medan man är ung, (vilket tyvärr ingår i vår kultur att "man" ska),  så glöm inte bort att UNG är man LÅÅÅNGT över 14-15-års-strecket!!! ja långt över 20-års-strecket.

En väldigt tråkig konsekvens av att berusa sig med alkohol, oavsett ålder, tycker jag är att hela processen gör personerna så korkade! Och fula.

Samtidigt tror de att de är lite extra kloka, och vackra… Är det inte sorgligt så säg?

Att ta ett par glas vin till maten, eller vid högtidliga tillfällen och som "ritual" är däremot helt okej, tycker jag. När folk har åldern inne alltså.

I övrigt får vuxna människor dricka och supa bäst de vill, för mig. Fördelen för mig, är att jag inte behöver vara med och titta på, jag kan gå. Och ha TREVLIGT. Skrattande

Jag älskar LIVET  !!! Jag älskar naturen, djur, och det som är naturligt. Och jag älskar sunda relationer.