Min mushistoria (början i Sverige)
I början av december 2010 köpte jag 2 underbara mushonor. Jag döpte dom till Venus och Linehalt. Men efter några veckor började dom bråka med varandra och då märkte jag att Linehalt fick pungsäck, och då fick dom bo ensama.
Jag fick dåligt samvete och gick till en djuraffär och köpte en till mus hona. När jag tog upp henne hemma såg jag att hon var en hane! Jag döpte honom till Samson. Han fick bo med Venus eftersom han bråkade med Linehalt. Venus och Samson trivdes jätte bra med varandra, och det värkade att dom skulle aldrig få ungar, så dom bodde tillsammans.
Jag tyckte synd om Linehalt och min bästa vän ville skaffa en mus, så han fick Linehalt och döpte om honom till Lime eftersom hans mus hette Mango (RIP). Just bor Lime i ett underbart hem med en kille som heter Tofu.
Efter några vecko…Hur ska man säga det på musspråk…hmmm..Japp, Samson och Venus hade sex! Dom höll på så i en vecka. Jag blev jätte glad över att Venus skulle få ungar. Jag läste påå mycket om dräktiga honor, så jag visste vad man skulle göra.
Efter 3,5 veckor fick Venus 9 rosa ungar. Dom föddes den 24de februari 2011 klockan. 00:10-00:49. Jag visste att man inte fick störa honon men jag kunde inte låta bli. Jag kollade på henne hela tiden, för att det var så spänande. Hon tag hand om ungarna superbra, och jag gav henne bra mat och därför blev hon så fet som hon är idag.
Efter 3 vecko fick killar bo med Samson och tjejer med Venus. Hanar hette Golden, Silver, The big One och Jump, och honor döpte jag till Galaxy, Fight, Stephanie, Korven och Samson Girl. Dom blev så tama att när man stoppade in handen i burar så nosade dom min hand och sen hoppade på den och klättrade upp på mig.
När dom var 5 veckor gammla flyttade dom till en jätte bra djuraffär, men Fight och Galaxy stannade med mig.
Efter en dag dog Samson <3, ja, min super älskade mus dog. Jag var deprimerad några dagar och kunde inte sova. I skolan tänkte jag bara på honom. Och det värsta är att jag bara har 2 bilder med Samson med.
Den 1a maj köpte jag en blue texel hona och döpte henne till Enigma. Första veckan bråkade Enigma med Fight men just nu är dom bästa vänner ever, dom tvättar vardnara och blablabla.
Just nu har jag 4 möss som heter Venus, Fight, Galaxy och Enigma.
Hmmm Hoppas att ni gillade historian. Kommentera om ni gillade den. Jag skickar också bilder på mössen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
O så litet bildvideo för som som är nyfikna http://www.youtube.com/watch?v=S-OTqRPe-58
Vilka fina bilder det var i filmen!
Och det är alltid kul att läsa folks mus-berättelser!
Tack:) E glad att det finns människor som gillar mina möss
Sött! Vill bara påpeka att du borde ta bort springhjulet, de kan förstöra svans och ryggrad av det.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Det har jag redan gjort, för typ mer än 2 veckor sedan. Nu springer dom på lekbordet osv-