värmebölja
fy vad det har varit varmt idag jag har svettas som fan
det är varmt hos djuren med, har fläktar och allt igång, fönstrena öppna men de ligger bara och flämtar,har extra vattenflaskor inne hos dem med
köpt popcorn som jag har stoppat i frysen och lagt in med och mina djur ligger på dem påsarna hela tiden eller rättare sagt nu börjar de bli lite mer aktiva när solen gått ner, kan ju tro att jag bor vid ekvatorn ju
nu får sommaren vara slut ju, blir det varmare än idag så vet jag att jag inte kommer överleva
jag som trivs bäst på vintern och går i t-shirt och jeansväst under den årstiden
vem har beställt denna värmebölja som kommer in nu???
jag lider och mina djur lider, hoppas det inte blir varmare i sommar
mitt djurrum har enbart solen på kvällen och jag har persiennerna neddragna för att det inte ska bli så varmt
de enda som inte verkar lida så mycket av värmen är mina gerbiler
får snart byta ut min vanliga dörr till djurrummet mot en nätdörr, men då kommer väl grannarna och börja klaga igen pga doft
nej jag får nog fortsätta med fönstret öppet och fläktar på så länge solen inte lyser på, bosätter mig nästan själv i djurrummet då det är svalaste rummet i lägenheten, resten av lägenheten svettas jag så jag skulle kunna fylla östersjön med vatten
Håller med dig! I malmö var det så jävla varmt! Jag fick lägga isbitar under mössens burar! Samma sak med min ödla! Det var jätte svårt att fixa kall plats.
Jag tycker att vår är bäst. Det är inte för varmt men inte för kallt heller.
stackare 
jag har oxå problem med värmen (för ett par år sen älskade jag värme och sommar men nu är det tvärtom) <3 vinter å kyla FTW
en fråga and takfläkt för mössen
om man har takfläkten ovanför mössen löper inte mössen större risk att bli sjuka (förkylda osv)
just nu har ja mina små älsklingar i vardagsrummer (där jag spenderar 90% av min tid när jag är hemma)
men åter till frågan.
kan mössen bli lättare sjuka under takfläkten eller kommer dem trivas mer då det "fläktar" skönt på dem????
ja det är lite för varmt nu, visst att jag mår dåligt men jag tänker mest på djuren
jag sitter inomhus medan jag ser andra ligga raklånga i gräset i skuggan och njuter
jag kan inte det, är både ljuskänslig och värmekänslig
kan förstå att det är extremt varmt neröver, jag bor i värmland och tycker att det är för varmt
pratade med en kompis som bor i norra värmland idag, hon hade runt 30grader i djurrummet, de har precis fixat nätdörr till rummet så att katterna inte skulle kunna gå in dit
källaren brukar ju vara kall och go annars men inte nu det är lika varmt där som i min lägenhet ju
de ska väl inte ha drag, har en massa småfläktar som inte blåser ner i burarna utan får luften att cirkulera
så takfläckt är väl inte det bästa tror jag
Jag har hängt lakan över gardinerna, persienner räcker inte! Har faktiskt en helt okej temperatur nu.
#5 tack för tipset ska genast plocka fram ett lakarn och hänga upp
Mina har som tur är inte lidit alls av värmen! Mitt rum är jättemörkt, plus att jag har en fläkt igång som cirkulerar luften, plus fönstret öppet :)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Jotack, denna värme var lite för mycket idag känner jag med… Det är dock bara hunden och vi människor som lider av det här hemma. Mina små verkar inte bry sig nämnvärt. Å andra sidan har jag alltid fönstret öppet och det blåser en del här. Jag brukar lägga in en fryst vattenflaska inlindad i handduk i burarna dom värsta dagarna, hittills har dessa tacksamt mottagits av mössen.
Men det kommer vara varmare
Sommaren har precis börjat, och jag ska till Polen. Där är ännu varmare och jag avskyr när det ät varmt :(

Förlåt, men jag älskar värmen. Man kan vara ute en massa och åka och bada i havet och ligga på gräset och läsa och och och haha. Framförallt älskar jag varma sommarnätter och att sitta utomhus och läsa en bok.
Jag märker inte av att råttorna märker av värmen så mkt men här inne är nog ganska jämn temperatur. Bor man i lite äldre hus med tjocka väggar kan man testa att ha fönstren stängda, för att inte släppa in värmen. Jag tror inte att de blir sjuka av fläktar , bara dom inte är riktade på mössen. Jag har aldrig behövt ha kylda petflaskor eller liknande i burarna men det kanske blir lite varmare om man har terrarium och liknande som burar istället för galler. Dock lite läskigt för er som måste resa med möss i värmen idag och i morgon. Hoppas alla kommer fram i bra form.
tur att alla inte är lika, själv klarar jag inte vara utomhus när solen lyser om jag inte har svetsglasögon (är extremt ljuskänslig och det blir värre för varje år som går)
sedan svettas jag enormt mycket så det inte är trevligt att vara utomhus, inte är det bättre av att ha hörapparater heller som kan förstöras av svett
saknar tiden då jag kunde vara utomhus mer på sommaren, för ca 12 år sedan älskade jag vara utomhus i solen men den tiden är förbi, nu trivs jag i kylan
jag har ju samlor, dunor och terrarium då jag är emot gallerbur förutom till de djur som ska ha som råttor etc
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Igår var de 25 grader varmt i södermanland, vad jag har sätt så lider inga av mina djur de enda jag har märkt är att gerbilerna är mer vakna och aktiva, antar att de tycker om värmen. Musen och ena hamstern sover massor men de brukar de göra. Obelix den andra hamstern är mer vaken är vanligt men de har han varit nu sen jag bytte bur med han och spiro.
Den som lider mest är nog min lilla chihuahua, han är en svart liten gullunge på 4 år och igår fick jag byta hans vatten 5 gånger för de vart så varmt tillslut la jag ner 3 isbitar.
Oj, det låter som att vi har tur, jag och min sambo. Vår lägenhet har bara fönster åt norr så här inne är det svalt och skönt!
Vill du byta då? Skojar bara. Fan just nu e det 31 grader i mitt rum. Mössen sover vid isbitarna som jag la på en handduk.
Jag var på stranden i typ 30minnuter o sen cyklade jag hem. Men asså varför måste det vara så varmt?! Hatar växthusefekten!
ÄLSKAR värmen :D
#14 Haha, nej Dominik! Jag vill inte byta för jag gillar inte heller värmen speciellt mycket. Jag brukar dock tykca att det är tråkigt att vi aldrig får nån sol i lägenheten, men nu är jag verkligen glad för mössens skull. de har nog inte ens märkt att det är varmt ute.
#14 tack för tipset ska också prova lägga ner lite isbitar.
idag var det åtminstånde svalare ute än det var igår, pratade med några som brukar älska värme och de tyckte också att det var för varmt igår
Jag tycker inte man ska klaga på växthuseffekten. Den kan en vacker dag vända Golfströmmen och jag antar att vi kommer sakna värmen då, haha :D Jag har tur som bor i en äldre lägenhet med riktigt tjocka väggar, värmen påverkar inte gnagarna. Förra året så steg temperaturen i mitt slöjstjärtsakvarium med någon grad över 25 så då fick jag lov att kyla med isflaskor men det var det enda bekymret jag hade här hemma så det var skönt! Har varit med om värre i vårat förra hus.. Det är inte roligt:/
Yrrblossets Sällskapsmöss
mitt hus är också gammalt, men kommer värmen in så tar den sig inte ut har jag märkt, jag behöver inga element på under vintertiden ju
sommarvärmen behöver inte stiga över 15grader anser jag, det börjar bli för varmt redan då

Nej me n guud det är ju jätteskönt! Jag har legat och solat dagar i enda. Djuren verkar inte lida heller.
Mvh Ellenfyrkant
du som kan sola och vara i värmen trivs ju men jag som kan vara ute mitt i vintern i kortärmat medan alla andra går runt i tjocka jackor
Idag var det bara 25 grader så just idag var ganska okej. Kunde ta en längre runda med vovven utan att halvt dränkas i mitt eget svett, det uppskattades! Värre igår när det var 34 grder… Gah
det är kyligare idag men jag är ändå klibbig som fan, det är åska i luften och då är det ju kvalmigt
hör några enstaka muller men det vill inte bryta ut riktigt än
Kyligare??? tala för dig själv här är det stekhett ute man kan knappt sätta ut foten utan att få tredje gradens brännskada (nästan iaf)
och det är bara början på sommaren 
Vill Ha Höst,Vinter Nuuuuuuu!!!!
kyliagare genom att solen inte lyser, men varmt ändå
inte bara jag som längtar efter kyligare tider ser jag
Hehehe det e bättre idag :P
Jag kom precis från stranden och vet ni vad? Det var molnigt här i malmö o jag blev solbränd :( Trodde inte att man kan bli det när solen inte lyser.
Det gjorde ont som fan när jag cyklade hem, o när jag cyklade började det lysa som fa-an!
Hmmm bara min ödla är glad över det :)
Dominik, solen tar alltid som värst när det är lite molnigt :)
#28 jaså, är det så? Det förklarar hur jag kunde bli så brun förra helgen trots att det var molnigt hela tiden… Skumt!
Så är det :D Trodde det knappt först, men ja, har fått beivsat det så xD Man blir som brunast när det är halvmolnigt och mann arbetar i trädgården, haha

Har svårt att tro att solen skulle ta mer när det är molningt.
Problemet är väl snarare att folk upplever att solen ligger i moln och tror att den knappt tar och därför låter bli att tänka sig för.
Mvh Ellenfyrkant
de jag vet är bevisat och fakta är att man blir brunare i skuggan än i solen för då får man den bruna färger och man blir inte röd
Det är faktiskt bevisat att solens strålar tar hårdare på huden när den inte lyser direkt på, alltså om det är lite molnigt ute. Strålarna blir ju inte lika skarpa då!
Jag har tur att det är svalt och kallt inne i min lägenhet. Ute är det varmt, ja. Sommar… brukar vara varmt och LJUST då!!! Det har jag lärt mig av min tid här på jorden… lol… Jag har nog bara problem med att det är så ljust, så solglajjer och gärna keps (fast nu ska jag köra keps o hattfritt ett tag för att se om mitt hår vill växa sig tjockare igen, har blivit fasligt tunnhårig). Jag ska tvinga mig att vara ute mer i solen, eftersom det är nyttigt, och ska inte gnälla på värmen. Det är ju så kort tid. Snart är det ju höst och vinter igen.
#34 om du häller öl på håret, har flätor och masserar hårbotten så ska se växa snabbare :)
#34 det får gärna vara höst och vinter hela året om så det inte blir så varmt ju
#35 haha… öl vette fasiken om jag vill ha i håret… vet du hur det luktar? LOL, nä jag ska avmaska mig med stronghold och… hehe… äh, det blir nog bra med sol, nyttig mat och keps-och hattlös ett tag
#36 det går över så fort… den svenska lilla sommaren… jag är glad att stockholmarna drar till stranden/landet så man slipper dem i stan… men jag undrar vart alla hundägare tog vägen? Möter inga hundar på dagen…
Själv gillar jag höst och vinter mycket. Jag tycker om att pälsa på mig massa kläder. Fast gillar inte att ha strumpor på mig så länge. Men efter att ha läst lite om att kvinnor som inte vistas i solen får diverse sjukdomar så tänkte jag att jag kan låtsas att jag gillar sommar o sol. Bara ladda med mycket migränmedicin och hålla fötterna högt så att de inte blir för svullna. O dricka mycket vatten.
Märkte även för någon sommar sedan att jag behövde extra tillskott av mineraler då det hade varit värmebölja, så det kan jag ju tipsa om. Vanlig vätske-ersättning kan funka mkt bra.
#35 Haha, öl i håret har jag provat. Det blir jättefint efteråt! Men man bör väl shamponera osv efter den typen av inpackning…

nu är det ju inte lika varmt men nu klagar jag på att det är lite väl hög luftfuktighet istället
speciellt när det rinner av lite böcker som jag har i lägenheten och det är garanterat inte katterna som varit där och pinkat då de står ganska högt upp
sängen är fuktig den med, papper som ligger på skrivbordet har jag fått lagt på tork, känns ju som att det är 90% luftfuktighet just nu
väntar på att det ska komma ett åskoväder så luften får bli lite urrensad
det var lite muller på avstånd idag men ingen riktig urrensning av luften
Här nere i skåne åskar det för fullt!
härligt, det har åskat här omkring med men inte där jag bor, men 7 mil bort åskade det rejält har jag hört
men det ska tydligen komma in ett åskoväder över värmland imorgon enligt en på fb
Jag och hunden avskyr åska! Katterna däremot satt och klappade på fönsterkarmarna när blixten syntes!
älskar åska,blixtrar å dunder och ett härligt spö regn 
något av det bästa som finns är att springa runt utomhus när det spöregnar ute, eller bara sitta inne och titta ut å mysa med en kopp chocklad i handen 
så länge åskan inte går över huset så att det sprutar ur eluttagen så är det mysigt
har varit med om att det gjort det en del gånger och då är det hemskt
Japp som Denise skrev, det åskade super mycker här nere. Men just nu är det över, och ändå varmt!
Det är så varmt att jag kan inte sova o imorgon ska jag till skolan! Jag öppnade fönstret men det hjälper inte så mycket. Hmmm önskar att åskan kommer tillbaka imorgon 
#37 Har bunkrat upp med sumatriptan och skall införskaffa solglasögon och en lämplig spyhink så att jag överlever sommarens migränattacker.
Fast var ganska jobbigt med migrän på vintern när jag bodde i norrland, då reflekterades solstrålarna i snön så det blev helt OLIDLIGT.
L0l! Det var över varmt i malmö!!!!!!! Mina lärare misstänker att jag har adhd, så jag fick snacka med en psykolog/mentor idag. Hmm måste säga att han var riktigt snäll :P. Jag trodde att mentorer e tråkiga töntar.
Hur varmt var det hos er ?
26 grader i södermanland

blixten eller om det var åskan slog ner i natt ett kvarter bort i en hiss så de fick evakuera huset. Samtidigt satt jag ute i trädgården och njöt lite haha av regnet och mullret och de vackra blixtarna
Juppie! Det regnar som f*n och åskar i malmö 
#49 fy fasen vad obehagligt nära! 
Idaaaag har det varit olidligt. 35 grader i solen nästan hela dagen, 20 grader när jag var ute med hunden för en timme sedan och jag svettas fortfarande… Värme är okej, sålänge jag slipper röra mig i den :(
varför ska åskan vara så långt bort för???
har hört lite muller 2 dagar i rad men då har det varit i grannkommunen som ligger ca 1-2 mil bort
det är så kvalmigt att man knappt kan röra sig, kläderna klibbar fast sig på kroppen ju direkt, men det var värre i går och förrgår
hör lite muller just nu med ju men jag vill att det ska bryta ut ordentligt så att man kan bli kvitt denna värme
Juppie :) Jag har är nu blivit van vid årets temperatur och det är super skönt, fast jag får inte riktigt röra mig :)
cirka 35 grader i solen här i stockholm idag. På förmiddagen kom det lite regnskurar, det var jätteskönt att vara ute och svalka sig i dem :) Jag har inte märlt någonting på mina djur av värmen.
vaaaarmmmmmmt jag dööööööör!!! vet inte hur varmt det är dock men säger bara vätskeersättning FTW!!! har tagit 2 idag 4 igår…
hörde att det skulle vara lite liiite svalare imorrn *hoppas*
#55 hoppas jag med annars får man snart ta ett banklån för att kunna köpa en frysbox för att krypa ner i
#56 vi har en stor ismaskin (och ett stort frysrum) på jobbet och jag sa häromdagen till en kollega att om jag hade haft en sån ismaskin hemma så hade jag bosatt mig i den
.
och ibland när det är jättevarmt på jobbet (vilket det är typ hela tiden för vi har ingen AC) så kan man juh alltid låtsas att man måste hämta något från frysen ^^ svalt å skönt där inne 

Vill ni ha regn i Malmö så bara hojta till. Varenda gång jag grillar börjar det regna, och det slog inte fel ikväll heller.
#57 skicka upp den till mig i värmland då, jag som gillar kyla och hatar värme
#58 kom och grilla i värmland med det behös rejält med regn här, det kommer bara små störtskurar som varar i 3 minuter sedan kommer solen fram
#59 nenenene min svalkare på jobbet får du inte xD den enda kyla man får på jobbet är juh från frysen ^^
#58 lol
Klockan är 9 på morgonen och min termometer visar 27 grader i skuggan här i Umeå. Både jag och hunden håller oss helst inomhus såna här dagar, jag klarar inte värme över 23 grader. Som tur är så verkar mössen inte ha några problem (gissar att inomhusvärmen ligger runt 22-23). Har balkongdörren öppen på vid gavel dygnet runt. Har tur att jag har österläge på mina fönster så hittills har det inte blivit för varmt inomhus iaf.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
den som sa till mig att det skulle bli svalare imorrn (läs idag) borde få en tillrättaanvisning…. kl är bara runt 12 och jag svettas ihjäl.
sen att man ska på skolavslutning idag också gör juh bara att det säkert kommer bli ännu varmare 
Ok, nu kom värmen in i min lilla hjärna o nu funkar jag inte längre… jäij!
#64 congratz! bara 25 grader idag meneeehhh… Nej, det är fortfarande för varmt.