Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1006 ggr
enbartmalin
0

Katt-Jävlar!!

Nu börjar jag bli riktigt j*vla trött på alla katter.
Vi är inte många i denna byn och husen ligger inte kloss på varann, men alla har katter.
Dessa djur som jag personligen inte tycker om verkar tycka om mig, min trädgård, mitt hus och MINA MÖSS!

Alla grannar har minst 3 katter var, min trädgård är då "ingen-mans-land", alltså alla katter håller till här.
Jag har nu 4 gånger jagat ut 3 olika katter ur mitt musrum!!!
Ingen katt har lyckats röra mina älskade möss men nu börjar jag tröttna, rejält.
Dom ger sig även efter mina kaniner.

Ett elstängsel runt trädgården kanske?

Mössens fönster blev igår säkrat, jag spikade upp ett kompost galler för det. Problemet är att katterna inte bara tar sig in genom fönstret utan genom dörrarna med då jag har och vill kunna ha fritt blås genom huset och att hunden ska ha fri tillgång till trädgården.

Jag ber om ursäkt till alla katt älskare/katt ägare, men jag avskyr verkligen dessa djur och är dessutom rädd för dom.
När ena grannens katt satt och tryckte i ett hörn i mus-rummet och vägrade gå ut(Lika rädd som jag) så fångade jag in den i en sammla låda, livrädd för den livrädda katten.
På med locket och gick in till grannen med hennes stackars katt i en stängd sammla låda.
Som tur är så är denna grannen helt underbar och skrattade bara åt saken och har sagt till mig att jag får skrika och jaga katterna med vattenslangen bäst jag vill, "-det är trots allt din trädgård" sa hon.

Usch, behövde bara kräka av mig lite. Hoppas ingen tar illa upp.

Hälsningar Malin

Lorita
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

LÄNK dom som äger kattena kan ju köpa en var och ge dig så slipper du använde en hagelbössa Oskyldig

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jauchzet
0

Jag älskar katter, men jag förstår att det är skitjobbigt att ha dem i trädgården och huset. Kan inte hunden skrämma iväg dem? Eller är de polare med hunden?

Obestämd

MP160
0

Nä fy, jag älskar kissemissar men att okända katter springer in och ut ur mitt hus skulle jag aldrig acceptera. Nog för att man inte direkt kan kontrollera katter men nånting måste väl kunna göras åt det?

Ratata
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är också kattälskare, men förstår folk som inte uppskattar dem lika mycket. Man vet ju aldrig vad som rör sig i huvudet på dem ;) Det dräller av grannkatter i vår trädgård också, men jag har inte ont av det. Tycker som sagt om dem, men när vi hade undulat så var det mindre kul att komma på katter stirrande på buren om somrarna när fågeln var ute och skulle få frisk luft.

Reagerade direkt på att du har hund. Träna upp den till en kattvakt kanske?

ivanhoe81
0

jag älskar katter men skulle ändå inte godta några andra katter än mina i mitt hem

enbartmalin
0

Min Pudel älskar att jaga katter han jagar dom så fort han får chansen.
Dock börjar han bli gammal vilket märks just vi desssa tillfällen, han känner inte doften/ser inte katterna när dom sitter i buskarna längre.

Katterna verkar inte bry sig så mycket om att bli utjagade av varken mig eller hunden, dom kommer likförbannat tillbaka någon timmer senare.

Katterna håller även på att slåss om min trädgård, alla vill ha det som sitt revir.

Mitt växthus, som visserligen inte är mycket för världen, är alla katters ute toalett.

Hälsningar Malin

[isdrakee]
0

Nej fy jag lider med dig. Min stora skräck om man någon gång skulle ha råd att skaffa hus.

Sånt här ska man inte behöva tolerera tycker jag. Andras husdjur har ingenting att göra i sin egen trädgård och speciellt inte INOMHUS! Jag har en kompis som brukade ställa ut sina undulater i trädgården. Dessa blev dödade av en katt och hon blev senare känd som katthatare för att hon blev upprörd över detta.

Man ska ju inte behöva låsa in sina djur totalkt utan att ens kunna ha öppet fönster för att andras djur ska ha större frihet. Egentligen tycker jag att alla husdjur bara ska få vistas utomhus om dom antingen är under uppsikt eller inlåsta (i en t ex en kattgård).

Men att begära att grannarna ska hålla sina djur borda från ditt hem antar jag inte att dom kommer gå med på. =/ Jag vet faktiskt inte hur man ska agera i en sådan situation. Det kan ju inte vara meningen att du/dina djur ska lida för detta.

Tiaran
0

jag kan hålla med dig att det kan vara rätt jobbigt med katter som springer på tomten (speciellt om man är katträdd)

mina föräldrar hade dock problem med att grannen släppte sina 2 hundar lösa att springa lite hur dem ville, kanske bör tilläggas att dessa 2 hundar var 2 fullvuxna schäffrar som inte var i minsta laget.

och jag kan oxå säga att jag hellre plockar upp kattskit från tomten än hundskit (rätt så stor storleks skillnad på högarna där)

har själv 2 katter men om dem ska gå ut så blir det i KOPPEL precis som hundar ska vara kopplade.

är helt på din sida Malin det kan vara väldigt skrämmande att få in objudna katter i hemmet speciellet om dem kommer in till dem älskade mössen/andra djur som katter gillar att jaga.

ett tips är att du kan ta en blomspruta och fylla den med 0.5-1dl ättikssprit och resten vatten och sen spruta på katterna när du ser dem på din tomt, (detta är inte farligt för katterna men usch så obehagligt)

[aammE]
0

Min pappa är jätteallergisk mot katter, alltså EXTREMT, och en gång hittade jag en katt I SÄNGEN! Tänk om han hade lagt sig där? Då hade det bivit akuten i ilfart.

[Samsonmaster14]
0

Jag tycker inte att katter är så hemska! Min mormors katter kollade alltid på mina hamstrar och råttor. Katterna brukade alltid kolla på mina gnagare mes sen tröttnade de :)

Grodan
0

Förstår dig, enbartmalin. Jag har också haft problem med katter där jag bott förut. Och jag är inte heller förtjust i katter. När jag skaffade iller slutade dock katterna komma över…

Problemet med katter och kattägare är att de låter dem vara lösa. Alla djur skall vara kopplade o hållas under uppsikt, utom katter. Jag fattar inte varför vi måste tillåta det i villaområden. Kattuppfödare av speciella raser har kattgårdar, varför kan inte vanliga kattägare också ha det?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
0

Nu är vi grannlösa, och därmed kattlösa, helt underbart. Fast innan vi flyttade hade vi aldrig katter på tomten, det såg våra hundar till. Golden och husky när bra kattjägare, huskyna äter nog gärna upp dem oxå, så är problemet löst. Fast man kan råka bli osams med grannarna då.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter